۱۲۵۴۵۴۹
۳۶۸۲
۳۶۸۲
پ

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تمامی مشخصات و قابلیت های احتمالی گوشی آیفون ۱۵ اولترا – iPhone ۱۵ Ultra. اپل چگونه تصمیم دارد این گوشی را به محصولی متفاوت از آیفون ۱۴ پرو مکس و سایر مدل‌های آیفون ۱۵ تبدیل کند؟

گجت نیوز نوشت: در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تمامی مشخصات و قابلیت های احتمالی گوشی آیفون ۱۵ اولترا – iPhone ۱۵ Ultra. اپل چگونه تصمیم دارد این گوشی را به محصولی متفاوت از آیفون ۱۴ پرو مکس و سایر مدل‌های آیفون ۱۵ تبدیل کند؟

در حالی که از رونمایی آیفون ۱۴ پرو مکس و عرضه آن به بازار زمان زیادی نگذشته، اخبار پیرامون این گوشی خیلی سریع جای خود را به شایعات و خبرهای آیفون ۱۵ اولترا دادند. iPhone ۱۴ Pro Max نه تنها پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند ساخته شده توسط اپل است، بلکه بدون شک زمینه‌ساز پیشرفت‌های آتی کوپرتینویی‌ها در بخش‌هایی نظیر داینامیک آیلند، صفحه نمایش همیشه روشن و قابلیت‌های جدید دوربین خواهد بود.

در هفته‌های اخیر شایعات بسیاری به جایگزینی مدل Pro Max از نسل بعدی آیفون با مدل Ultra اشاره دارند. به طور خاص انتظار می‌رود این محصول در تمامی جنبه‌ها نسبت به مدل‌های کنونی پیشرفته‌تر باشد و نسل پرچمدار کلیدی اپل در سال آینده را ایفا کند.

همان گونه که از نامگذاری این گوشی پیداست، آیفون ۱۵ اولترا قرار است محصولی متفاوت با مدل پرو باشد؛ چرا که ظاهرا اپل تصمیم گرفته در سال‌های آینده تفاوت بیشتری بین مدل‌های پریمیوم از پرچمدارانش ایجاد کند.

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

در ادامه در گجت نیوز به بررسی تمامی اخبار، شایعات و مشخصات احتمالی iPhone ۱۵ Ultra پرداخته و این گوشی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم نمود.

به طور خلاصه، می‌توان تغییرات احتمالی آیفون ۱۵ اولترا نسبت به نسل پیش را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نامگذاری جدید (اولترا به جای پرو مکس)
  • طراحی جدید و به‌روزتر
  • حداقل هشت گیگابایت رم
  • درگاه USB-C به جای پورت لایتنینگ
  • افزایش قیمت

زمان عرضه آیفون ۱۵ اولترا

پیش بینی می‌شود اپل گوشی iPhone ۱۵ Ultra را به همراه دیگر مدل‌های آیفون ۱۵ در روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) رونمایی کرده و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ روانه بازار کند. اما چرا؟

بر خلاف بسیاری موارد که اپل در آن‌ها عملکردی غیرقابل پیش‌بینی دارد، سابقه تاریخی این کمپانی نشان داده که کوپرتینویی‌ها الگوی مشخصی را برای رونمایی از آیفون‌های جدیدشان دارند. به بیان دیگر، اپل همواره نسل جدید آیفون های خود را در دومین سه شنبه ماه سپتامبر رونمایی کرده و ده روز بعد روانه بازار می‌کند.

به همین جهت، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ و ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ محتمل‌ترین تاریخ‌ها برای رونمایی و عرضه نسل بعدی آیفون‌ها خواهند بود.

البته این امر همیشه هم درست نیست؛ چرا که به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰، کوپرتینویی‌ها رونمایی از آیفون‌های خود را به دلیل مشکلات موجود در زنجیره توزیع حدودا یک ماه به تعویق انداختند. از طرف دیگر، همین امسال نیز آیفون‌ها یک هفته زودتر از پیش‌بینی‌ها توسط اپل معرفی شدند.

قیمت آیفون ۱۵ اولترا

بر اساس اخبار و شایعات موجود، احتمالا آیفون ۱۵ اولترا تفاوت قیمت زیادی با مدل پرو از iPhone ۱۵ خواهد داشت. بعلاوه، انتظار می‌رود که قیمت آن حدودا صد دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس در زمان رونمایی باشد. بنابراین، می‌توان حداقل قیمت ۱۲۰۰ دلار را برای این گوشی انتظار داشت.

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

البته پیش از این هم انتظار می‌رفت که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی افزایشی ۱۰۰ دلاری داشته باشد. با این وجود، این اتفاق رخ نداد و اپل تصمیم گرفت قیمت را ثابت نگه دارد. بنابراین در این خصوص نمی‌توان به اظهار نظری قطعی رسید؛ چرا که قیمت‌گذاری یک محصول به جز فاکتورهای مشخص به موارد زیاد دیگری بستگی دارد.

با این حال، جدول زیر مقایسه‌ای اولیه را میان مدل‌های مختلف آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ را ارائه می‌دهد:

مدل ۱۲۸ گیگ ۲۵۶ گیگ ۵۱۲ گیگ یک ترابایت
آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۱۰۰ دلار ۱۲۰۰ دلار ۱۴۰۰ دلار ۱۶۰۰ دلار
آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۱۰۰ دلار ۱۲۰۰ دلار ۱۴۰۰ دلار ۱۶۰۰ دلار
آیفون ۱۵ پرو ۱۱۰۰ دلار ۱۲۰۰ دلار ۱۴۰۰ دلار ۱۶۰۰ دلار
آیفون ۱۵ اولترا ۱۲۰۰ دلار ۱۳۰۰ دلار ۱۵۰۰ دلار ۱۷۰۰ دلار

نامگذاری iPhone ۱۵ Ultra

تقریبا تمامی شایعات پیرامون نسل آینده پرچمداران اپل به این قضیه اشاره دارند که این کمپانی به منظور القای حس تفاوت بیشتر میان مدل‌های مختلف آیفون، نامگذاری پرو مکس را از گران‌ترین نسخه این محصولات حذف کرده و با اولترا جایگزین خواهد کرد.

البته با اینکه پسوند اولترا لزوما به معنای بزرگ بودن این مدل نیست؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار اندازه‌ای بزرگ را برای این گوشی داشت!

اپل امسال مدل اولترا از ساعت هوشمند اپل واچ را رونمایی کرد. این مدل، به خوبی ویژگی‌های یک محصول اولترا را توصیف می‌کند و ضمن اینکه گران‌قیمت‌تر از نسخه‌های معمولی است، از حیث عملکرد، عالی به شمار می‌رود. بر همین اساس، می‌توان انتظار رویکردی مشابه را هم در خصوص آیفون ۱۵ اولترا داشت.

کوپرتینویی‌ها پیش از این نشان داده‌اند که از تغییر نام ناگهانی پرچمدارانشان ابایی ندارند؛ چنان که امسال، بر خلاف بسیاری شایعات، این کمپانی گوشی آیفون ۱۴ پلاس را به جای آیفون ۱۴ مکس روانه بازار کرد.

البته iPhone ۱۵ Pro ظاهرا از تغییر نام مصون خواهند ماند و همچنان با پسوند پرو روانه بازار خواهد شد. با این حال، ممکن است در نهایت این گوشی هم با تغییر نام روبرو شود!

دوربین iPhone ۱۵ Ultra

اپل سرانجام در مدل ۲۰۲۲ از آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از شر دوربین از مد افتاده ۱۲ مگاپیکسلی نسل‌های قبل رها شد و از ماژول دوربین جدیدی مبتنی بر یک حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. اکنون آینده روشنی در انتظار دوربین آیفون‌های اپل است و می‌توان انتظار پیشرفت‌های بزرگ‌تری را از دوربین مدل‌های حرفه‌ای iPhone ۱۵ داشت.

با این که در نسل کنونی آیفون‌ها شاهد پیشرفتی انقلابی در بخش دوربین نیستیم؛ اما این تازه شروع راه است و پتانسیل‌های دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به تدریج شکوفا خواهند شد. iPhone ۱۵ Ultra می‌تواند گام بزرگی در این مسیر باشد و با ارائه قابلیت‌های تصویربرداری و پردازش تصاویر جدید و خلاقانه، تفاوت‌ها را رقم بزند.

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از تکنولوژی ادغام تصاویر چهار در یک بهره می‌برد که باعث کیفیت بالاتر تصاویر در محیط‌های کم‌نور می‌شود. در عین حال، تفاوت‌های میان این گوشی‌ها با آیفون ۱۳ پرو مکس چندان چشمگیر نیست. البته اگر کاربری واقعا مایل باشد تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی بگیرد، باید قابلیت ProRAW را فعال کرده و از حداکثر پتانسیل دوربین‌های جدید iPhone ۱۴ استفاده کند.

باید اذعان کرد که کیفیت تصویر حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس شگفت‌انگیز است و آن را هم‌تراز با دوربین‌های ۸۰ مگاپیکسلی دیگر گوشی‌ها قرار می‌دهد.

در کنار آنچه گفته شد، یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که نسل بعدی آیفون ۱۵ باید در آن پیشرفت کند، لنز تله فوتو است.‌ دوربین تله فوتوی مدل‌ها پرو یا پرو مکس آیفون ۱۴ قادر به ارائه بزرگنمایی نوری سه برابری و بزرگنمایی هیبریدی پانزده برابری است و در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد.

با توجه به این که دوربین تله فوتوی آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که آیفون ۱۵ اولترا در بخش دوربین تله فوتو با پیشرفت‌هایی چشمگیر مواجه شود. به عنوان مثال، قابلیت ارائه بزرگنمایی نوری پنج برابری می‌تواند شروعی بسیار خوب برای رقابت آیفون‌ها با حریفانی چون سامسونگ، شیائومی یا گوگل باشد.

حافظه آیفون ۱۵ اولترا

هنوز خیلی زود است که در خصوص ظرفیت حافظه iPhone ۱۵ Ultra اظهار نظر کنیم. با این حال، اپل در سال‌های گذشته تمایل چندانی به تغییر ظرفیت حافظه مدل‌های پریمیوم آیفون‌ها خود نشان نداده است. بنابراین می‌توان انتظار مدل‌های ۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و یک ترابایت از این گوشی را داشت.

طراحی iPhone ۱۵ Ultra

تا به امروز هیچ گونه اطلاعات رسمی در خصوص جزئیات طراحی iPhone ۱۵ Ultra در اختیارمان نیست. بنابراین هرگونه اطلاعات در این خصوص صرفا حدسیات و شایعاتی است که صحت هیچ‌یک به تایید رسمی نرسیده است. در عین حال با توجه به اخبار رسمی موجود تغییر چندین فاکتور بزرگ طراحی در نسل بعدی آیفون‌های پریمیوم قطعی است.

نخستین تغییر مهم احتمالی سری گوشی‌های آیفون ۱۵ احتمالا خداحافظی با درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن‌ها با پورت‌های USB-C خواهد بود. شاید این اتفاق باید چندین سال پیش رخ می‌داد؛ اما اپل تا به امروز به بهانه‌های مختلف از انجام این کار سر باز زده بود. با این وجود مصوبه اخیر پارلمان اروپا مبنی بر لزوم عرضه محصولات الکترونیکی با درگاه‌های USB-C این کمپانی و دیگر برندهای فعال در این حوزه را ملزم کرد که هر چه سریع‌تر محصولات آتی خود را مجهز به این درگاه‌های جدید روانه بازار کند.

اتحادیه اروپا همچنین ضرب‌الاجل استفاده از درگاه USB-C در محصولات الکترونیکی را پایان سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است. با این وجود، یکی از مدیران داخلی اپل تایید کرد که این کمپانی تا پایان سال ۲۰۲۴ منتظر نخواهد ماند و احتمالا سال آینده، خانواده iPhone ۱۵ خود را مجهز به این درگاه رونمایی کند.

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

استفاده از درگاه یو اس بی نوع C به جای لایتنینگ پیش از این توسط افراد دیگری هم پیش‌بینی شده بود. یکی از این افراد، مارک گورمن از بلومبرگ بود که معمولا خبرهای صحیحی را در خصوص آیفون‌ها منتشر می‌کند. گورمن البته از تغییرات ظاهری گسترده‌تری در آیفون ۱۵ هم خبر داد؛ هرچند که منبع خاصی را برای ادعاهای خود مطرح نکرد.

همچنین برخی دیگر از شایعات نیز به استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر در iPhone ۱۵ Ultra اشاره دارند. با این حال باید در این زمینه منتظر انتشار اخبار بیشتر بود.

صفحه نمایش آیفون ۱۵ اولترا

بر خلاف بسیاری شایعات موجود پیرامون صفحه نمایش بزرگ‌تر iPhone ۱۵ Ultra می‌توان انتظار داشت که این گوشی پرچمدار مجددا از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی اولد سوپر رنتینا XDR استفاده کند. این صفحه نمایش احتمالا نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را ارائه داده و روشنایی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

همچنین قابلیت‌های داینامیک آیلند و صفحه نمایش همیشه روشن نیز احتمالا پای ثابت طراحی صفحه نمایش این گوشی خواهند بود و با قابلیت‌ها جدید و بهینه‌سازی بیشتر مصرف انرژی، بازگشتی قدرتمند خواهند داشت.

باتری iPhone ۱۵ Ultra

آیفون ۱۵ اولترا احتمالا پذیرای یک باتری با ظرفیتی نزدیک به آنچه در مدل‌های ۱۴ پرو مکس و ۱۳ پرو مکس بودیم خواهد بود. بنابراین، با اینکه بسیاری شایعات حاکی از حضور باتری‌های بزرگ‌تر در نسل بعدی آیفون‌های پریمیوم هستند، احتمالا باید انتظار یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را در این گوشی داشته باشیم.

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

علاوه بر این، یکی دیگر از خواسته‌های مهم و کلیدی کاربران آیفون از اپل، افزایش سرعت شارژ این گوشی‌هاست. در سال‌های گذشته اپل هرگز در شمار بهترین‌های بازار از حیث سرعت شارژ نبوده و با اینکه نسل‌های مختلف آیفون پیشرفت‌های کوچکی در این زمینه داشته‌اند، اما کوپرتینویی‌ها از حیث توان و سرعت شارژ به طور محسوسی پشت سر رقبایشان به سر برده‌اند.

استفاده از درگاه USB-C در نسل بعدی آیفون می‌تواند کلید حل این مشکل باشد و سرعت شارژ بالاتری را برای این پرچمداران به ارمغان بیاورد. البته طبیعتا اپل در وهله اول عمر باتری و تخریب نشدن آن در اثر نرخ بالای شارژ را در نظر خواهد داشت و سپس به سراغ ارتقای سرعت خواهد رفت. با این حال، رویای دستیابی به شارژ سریع در آیفون‌ها هرگز تا این حد به واقعیت نزدیک نبوده است!

قابلیت‌های نرم افزاری آیفون ۱۵ اولترا

طبیعتا نسل بعدی آیفون از سیستم عامل iOS ۱۷ بهره خواهند برد. نسخه بتای این سیستم عامل مطابق همیشه کمی پس از رویداد توسعه‌دهندگان WWDC سال آینده منتشر خواهد شد. این رویداد عموما در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن برگزار خواهد شد.

مثل همه نسخه‌های دیگر، انتظار می‌رود که iOS ۱۷ کارایی بهتری را چه از حیث شخصی‌سازی و چه قابلیت‌ها ارائه دهد. همچنین توجه هر چه بیشتر به امنیت کاربران هم یکی دیگر از اهداف مهم توسعه این سیستم عامل خواهد بود.

پردازنده A۱۷

اگر روند سال‌های اخیر اپل در استفاده از تراشه‌ها در محصولاتش را در نظر بگیریم، آیفون ۱۵ اولترا باید به تراشه A۱۷ Bionic مجهز باشد. علیرغم این که هنوز هیچ چیز در خصوص چیپست‌های A۱۷ قطعی نیست پیش‌بینی می‌شود که این تراشه‌ها با بهره‌گیری از معماری جدید و سه نانومتری TSMC تحت نام N۳E ساخته شوند که عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

جمع‌بندی

قیمت و مشخصات آیفون ۱۵ لو رفت

در صورتی که مدل پرو یا پرومکس یکی از آیفون‌های قدیمی‌تر مثل آیفون XS مکس یا آیفون ۱۱ پرو مکس را در اختیار دارید، بهتر است در انتظار عرضه آیفون ۱۵ اولترا بمانید! برای این کار طبیعتا لازم است حدود یک سال دیگر صبر کنید؛ اما به احتمال زیاد پیشرفت چشمگیری در انتظارتان خواهد بود و قابلیت‌های سخت افزاری و دوربین iPhone ۱۵ Ultra احتمالا بسیار پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از گوشی کنونی شما خواهند بود؛ به طوری که تجربه کاربری شما بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر در صورتی که به تازگی آیفون ۱۴ پرو مکس را خریداری کرده‌اید، به بهترین گوشی ساخته شده توسط اپل تا به امروز دسترسی دارید. بعلاوه، اگر از آیفون کنونی خود راضی هستید و نیازی به ارتقای آن نمی‌بینید، بعید است نیازی به انتظار برای iPhone ۱۵ Ultra داشته باشید. طبیعتا مدل جدید آیفون پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. با این وجود، شاید هیچ یک از این موارد نتواند خرید یک گوشی حداقل ۱۲۰۰ دلاری را برایتان توجیه کند!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج