۱۲۵۵۰۰۷
۳۰ نظر
۴۲۷۹
۳۰ نظر
۴۲۷۹
پ

جزئیات تازه از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری استخدامی جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.

ایسنا: رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری استخدامی جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه) جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رای موافق، ۹ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر تصویب کردند که بر این اساس در ماده واحده این قانون تغییرات مختلفی در قالب ۱۰ بند و تبصره‌های آن اتفاق افتاده است.

جزئیات تازه از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

عبدالله میرزایی رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری استخدامی درباره توضیحات این قانون، گفت: بر اساس بند ۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته خواهد شد که البته کارکنان نیروهای مسلح به استناد تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون خدمات کشوری مشمول ۲۰ درصد افزایش حقوق بیشتر خواهند شد.

وی افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ حق عائله مندی و اولاد به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد به گونه‌ای که حق عائله مندی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۱۱ هزار تومان و حق اولاد از ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۱۱ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و در واقع بر اساس این قانون مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولین قانون خدمات کشوری شده است.

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری استخدامی ادامه داد: البته در بند دیگری از این قانون آمده است که علاوه بر افزایش حقوق در نظر گرفته شده در بند ۱ در تبصره همین بند آمده است که حداکثر ۱۵ درصد به عنوان فوق‌العاده جهش علمی به اعضای هیات علمی غیر بالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی اضافه می‌شود که البته دستورالعمل مربوطه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی، وزارت علوم و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد رسید.

میرزایی همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان،‌ گفت: بر اساس این قانون حقوق بازنشسته‌ها معادل ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد و از این پس هر فردی که بازنشسته شود مشمول این ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد و در سال‌های آینده نیز بر اساس میانگین دو ساله برای او محاسبه خواهد شد. همچنین علاوه بر مبلغ افزایش مذکور حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور امسال افزایش پیدا می‌کند که در واقع بر اساس این مصوبه میزان افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر از کارمندان در نظر گرفته شده است، چرا که نه تنها این پنج درصد در بندهای قانون آمده بلکه بازنشستگان مانند شاغلان مشمول کسورات نمی‌شوند.

وی گفت: بر اساس جزء ۳ بند الف تبصره ۱۲ قانون مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده ویژه دستگاه‌هایی که کمتر بوده است می‌تواند تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و از حداقل ۴۷۰ هزار تومان به ۶۱۱ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون ۶۹۰ هزار تومان (بسته به تعداد اعضای خانواده) رسیده است.

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری استخدامی گفت: در بند هفت این ماده واحده نیز آمده است که کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر فاقد شغل و درآمد و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان فاقد شغل و درآمد به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پدر سوخته ها هرروز از افزایش ننویسید ، یک بار نوشتید کافی است ، مردم عامه و بازاری بدانند فقط حقوق کارکنان دولت و نیرهای مسلح و بازنشستگانش افزایش یافته ، حقوق کارگری و بازنشستگانش افزایش نیافته است .

      پاسخ ها

      • تومن

        تو که منو کشتی
        بزن زنگوله را
        ۲۰ ٪ در مقابل گرانی 10برابر
        ای ول داره واله
        چشم نخوری مدیر مدیر مدیر مدیر با تقوا

    • مدافع حق

      ۱۴تا ۱۵ساله که رتبه بندی معلمین رو همین جوری کش دادن ولی دریک تصمیم احمقانه بیست درصد به نطامیان اصافه میکنند بدون اینکه روح نظامیان خبر داشته باشه

    • بازنشسته اس وپاس

      بازنشستگان تامین اجتماعی چطور

      پاسخ ها

      • مشکل قانونی

        اساساً اشکال دارد

    • فرهاد

      اون چندنفری که رای مخالف دادن بدون شک همونایی هستن که همیشه توی مجلس درحال خوابهای خرگوشی هستن...چشم تنگهای شکم سیر

    • ناشناس

      دوماه گذشته دههامصاحبه از
      نفرات گوناگون که دسترسی به
      میکروفون داشتندشنیدیم هنوز
      خبری ازیکریال افزایش نیست فقط
      بازارملتهب کردند مدیریت م آرزوس

    • ناشناس

      واقعا مسخره کردید؟ همه تصمیمات و کارهای این دولت همین طوره .تا حالا هر سال اول سال تکلیف حقوق کارمندان و کارگران مشخص بود

    • ناشناس

      بقیه مردم هم به حساب نمی آیند چون دولت فقط به فکر کارمندان خودش هست بقیه به درک

    • ناشناس

      این ۹۰۰تومنم بدین به نماینده های گدا گشنتون

    • بی نام

      امیدواریم بالاخره اجرا بشه، متاسفیم که تعیین حقوق و دستمزد کارکنان و... بدست و تصمیم یک عده تازه به دوران رسیده پول ندیده، افتاده است

    • شرکان ف

      چرا 20درصد افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح که طبق تبصره 3 قانون خدمات کشوری داده شود شامل بارنشستگان نیروهای مسلح نمیشود ؟؟؟!!!!

    • ناشناس

      این مقدار اضافه حقوق رو بدین حلیم بگیرید وبخورید
      راستی یادتون نره حدادعادل رو هم دعوت کنید

    • بشیر

      فقط شلوغ کردن و افزایش قیمت اجناس تا بخواد پرداخت بشه یه ده درصدی کلیه اجناس میرن بالا

    • ناشناس

      داداش گلم روح نظامیا خبر داره ولی اینقدر با حیا و مظلوم هستن که صداشون درنمیاد

    • ناشناس

      برو عمو هروقت به شاغلا دادن اونوقت شما اعتراض کنید

    • yass

      معلمین که کل وقتشان صرف اعتصاب میشه و نصف سال هم تعطیل هستن پس کی به تعلیم و تربیت بچه های مردم میرسند...افزایش حقوق حقشان نیست...همین حقوق هم اضافیه واسشون....

      پاسخ ها

      • امیر

        شما یک روز خودت را جای معلم بزار و بیا در دور افتاده آرین نقاط ایران در یک اتاق 3 در چهار با 30تا دانش آموز سر کن . بعد هم فکر نکنم شرایط شهرها هم بهتر باشه چون ارزش معلم پایین اومده و جرات نمیکنه به دانش آموزا بگه بالای چشمتون ابرو بالاخره اگر حقوق معلم کمی بیشتر بشه بیشتر هم دل می سوزونه . در ضمن زشته در مورد قشر فرهنگیان این طور صحبت می فرمایید لطفاً کمی تفکر

    • ناشناس

      برای افزایش چندغازی کارمندان وبازنشستگان بدبخت میخوام بدونم اون ۹نفرنماینده مخالف کیاهستن اسمشونو اعلام کنید تامردم اوناروبشناسن.چطورمخالف افزایش نجومی حقوق خودشون نمیشن؟ فقط میتونم بگم اون نه نفرمخالف بایدبرن بمیرن .

    • ناشناس

      کاش این ۹۰۰تومن افزایش حقوق کارمندان رومیدادین به اون نه نفرمخالف تاببینیم چشم ودلشون سیرمیشه یابازم بفکرحقوق نجومی واختلاسن؟

    • غزالی

      حقوق وکیلان ووزیران و رئیس جمهور و... و .... .... ها کم است و حتی کارمندان ... در فقر زندگی می کنند با این حساب چگونه می شود حقوق بازنشسته های در حال رفاه را اضافه کنند

    • بی نام

      ریال میدید دلارپس میگیرید همه رابدبخت کردین دست بردارید ازاین همهظلم خجالت بکشد،،،

    • ناشناس

      چه فایده دارد که چند در صد ناچیز حقوق‌ها را اضافه میکنید وصد در صد روی اجناس می‌کشید ویرانی بیشتری ببار می آید ومصیبت عظما

    • ناشناس

      ماهی چندین بار اجناس رو‌گرون میکنند وقتی هم می‌خوان چند غاز پول بدن چندین ماه نمایش تبلیغاتی انجام میدن ،آخرش از سر و تهش میزنند هیچی به هیچی میشه
      خدا لعنتتون کنند

    • مریم

      اخه ...ا جرا دروغ میگین ؟ کدوم افزایش ؟ چرا هنوز حقوقی اضافه تشده جنسهارو گرون کردید ؟

    • سناتور

      فاتحه بخونن تو اضاف کردنتون .وقتی نگاه میکنی۹۰۰اضاف میشه وستون کسورات وبازنشستگی باز۵۰۰تومان کم میکنن پس....موند

    • ناشناس

      بازنشستگان مسلح چطور

    • ناشناس

      بزرگواری که فرمودی افزایش حقوق حق معلمها نیست تا امثال شما ... در جامعه هستن قطعا وضعیت از این که هست بدتر میشه شما فقط یک ساعت از روز و با ۳۵ دانش آموز سپری کن نیاز نیست آموزش هم بدی ، ببین توان انجام این کار رو داری؟؟ بعد در مورد معمها اظهار فضل بفرما!!

    • و

      اگه راست میگید مثل بازنشسته های تامین اجتماعی )مثل بازنشسته کمیته امداد( ۳۸ درص اضافه می‌کردند .در ایران تبعیض فراوان هست .

    • ناشناس

      کارگران تامین اجتماعی و شرکت خصوصی سازی به درک ، عدالت یعنی این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج