جاباما
۱۲۵۵۲۳۰
۱۴۷۲
۱۴۷۲
پ

ماجرای برج شومی که مردم کره شمالی از آن متنفرند

در سال ۱۹۸۷ خبر ساخت هتلی بزرگ در پایتخت کره شمالی، پیونگ‌یانگ به گوش همه رسید. ارتفاع این آسمان‌خراش هرمی شکل ۱۰۰۰ فوت بود و حداقل دارای ۳ هزار اتاق و ۵ رستوران بزرگ با نمای وسیع بود. در آن زمان قرار بود هتل رویانگ طی دو سال آینده افتتاح شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

برترین‌ها: در سال ۱۹۸۷ خبر ساخت هتلی بزرگ در پایتخت کره شمالی، پیونگ‌یانگ به گوش همه رسید. ارتفاع این آسمان‌خراش هرمی شکل ۱۰۰۰ فوت بود و حداقل دارای ۳ هزار اتاق و ۵ رستوران بزرگ با نمای وسیع بود. در آن زمان قرار بود هتل رویانگ طی دو سال آینده افتتاح شود، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

ماجرای برج شومی که مردم کره شمالی از آن متنفرند

بااینکه ساخت هتل در زمان مقرر به پایان رسیده بود، ولی بخاطر کمبود بودجه تا 16 سال بعد همچنان بدون پنجره و خالی باقی ماند، بتن‌های آن شروع به ریختن کرد و تبدیل به هیولایی رعب‌انگیز شد که در حال نظاره شهر بود. به‌ مرور زمان این هتل که باعث ایجاد منظره زشت شهر و کوتاه جلوه دادن تمام ساختمان‌های اطراف خود شده بود را " هتل شوم" نامیدند.

ماجرای برج شومی که مردم کره شمالی از آن متنفرند

در حال حاضر این هتل ملبس به شیشه و تزییناتی مانند نورهای LED شده و تبدیل به یک منظره رنگارنگ در شب شده است. روند ساخت آن بارها شروع و متوقف ‌شده است و رفته‌رفته مردم به این نتیجه رسیده‌اند که این هتل هرگز به روی میهمانان گشوده نخواهد شد و بد نیست بدانید هتل رویانگ که تا به امروز بسته بوده، بلندترین ساختمان خالی در جهان است.

ماجرای برج شومی که مردم کره شمالی از آن متنفرند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج