جاباما
۱۲۵۶۳۵۱
۲۳۷۴
۲۳۷۴
پ

روایت مردگانی که فریادزنان زنده شدند!

مومیایی‌های شهر گوآناخوآتو پس از مرگشان، زنده شدند و فریاد زدند.

خبرآنلاین: مومیایی‌های شهر گوآناخوآتو پس از مرگشان، زنده شدند و فریاد زدند.

آیا تا به حال در نیمه‌های شب با کابوس زنده به گورشدن خودتان در حالی که عرق سرد کرده‌اید از خواب بیدار شدید؟ باید گفت این خواب‌ها فقط به یک کابوس شبانه منتهی نمی‌شوند. چرا که شواهدی واقعی و وحشتناکی از این کابوس در شهر گوآناخوآتو مکزیک وجود دارد.

در شهر گوآناخوآتو مومیایی‌هایی کشف شده‌است که نشان می‌دهد مردگان این شهر زنده شده‌اند و در حالی که موقعیت خوبی را تجربه نمی‌کردند فریاد کشیده‌اند. گواناخواتو شهر کوچکی در مکزیک است. بیماری وبا در سال ۱۸۳۳ در این شهر فراگیرشد و شمار زیادی از ساکنانش را به کام مرگ فرستاد.

روایت مردگانی که فریادزنان زنده شدند!

پس از شیوع جدی این بیماری در شهر گوآناخوآتو تصمیم گرفتند برای کنترل آن، اجساد را به سرعت در گورستان‌های جمعی بسوزانند. پس از چندی شیوع وبا در این شهر فروکش‌کرد و عده‌ای از ساکنان آن توانستند به زندگی خود ادامه دهند.

در سال ۱۸۷۰، دولت محلی این شهر قانون جدیدی برای محافظان گورستان‌های دسته جمعی وضع کرد. این قانون محافظان را مجبور به پرداخت مالیت می‌کرد، اما با امتناع از پرداخت مالیت توسط این افراد، دولت به نقش قبر گورستان‌های جمعی پرداخت.

در این حین با نقش قبر گورستان‌های جمعی، مشاهدات آن‌ها به شدت شوکه کننده‌بود. این مشاهدات نشان می‌داد، افرادی که در این گورستان‌ها نگهداری می‌شدند به صورت مومیایی و سالم باقی مانده‌اند. به گفته دانشمندان ترکیب خاک، آب، هوای خشک و رطوبت کم در ارتفاع ۱۸۳۰ متری زیر سطح دریا باعث تجزیه نشدن و سالم ماندن اجساد شده‌است. اما بخش وحشتناک این مشاهدات به اینجا ختم نمی‌شود. بررسی مومیایی‌ها نشان از وحشتی می‌داد که گویی در تابوت‌هایشان از خواب بیدار شدند و از وحشت زنده به گور شدنشان فریاد می‌کشیدند.

روایت مردگانی که فریادزنان زنده شدند!

اما آیا زنده شدن مردگان واقعیت دارد؟

این نظریه پس از کشف جسد ایگناسیا آگیلار که از بیماری عجیبی که باعث می‌شد قلبش بسیار آرام بتپد، رنج می برد، اعتبار بیشتری گرفت. خانواده او مدتی با این بیماری دست و پنجه نرم کردند. قلب ایگناسیا چندین مرتبه پس از متوقف شدن، دوباره به ضربان طبیعی خود باز می‌گشت. اما روزی قلب او برای یک روز تمام متوقف شد و خانوده‌اش تصمیم گرفتند او را دفن کنند.

دانشمندان در سال ۱۸۷۰، هنگام بیرون آوردن اجساد، متوجه شدند جسد ایگناسیا در حالی که به پایین نگاه می‌کند، بازویش را گاز گرفته‌است و خون زیادی در دهانش جاری است. در واقع ایگناسیا از جمله افرادی بود که پس از مرگ مجددا زنده شده بود و از زنده به گور شدن خود وحشت کرده‌بود.

روایت مردگانی که فریادزنان زنده شدند!

اما آیا در علم توضیحی از تشخیص اشتباه مردن یا زنده بودن افراد وجود دارد؟

سندرم لازاروس یکی از پدیده هایی است که می توان با آن حالت وحشت زده‌ی مومیایی‌های گواناخواتو را توجیه‌کرد. این سندرم لازاروس به بازگشت تاخیری گردش خون (ROSC) پس از CPR گفته می شود. بیمارانی که پس از ایست قلبی مرده اعلام می‌شوند، بازگشت بی‌معنای فعالیت قلبی را ممکن است تجربه ‌کنند. سندروم لازاروس در سال ۱۹۸۲ به طور رسمی در ادبیات پزشکی ثبت شد. از آن زمان تا کنون حدود ۳۸ مورد مبتلا به این سندروم، گزارش شده است. از جمله معروف ترین این موارد، زن ۸۰ ساله ای بود که در سال ۲۰۱۴ با تشخیص اشتباه مرده اعلام شده و در سردخانه بیمارستان زنده زنده یخ زد.

به طور کلی در پزشکی دو نوع مرگ تعریف می شود. مرگ بالینی که با فقدان نبض، ضربان قلب و تنفس همراه است و مرگ بیولوژیکی که با فقدان فعالیت مغز تعریف می شود. اما اعلام مرگ آنچنان هم که بنظر می آید، ساده نیست. شرایط پزشکی زیادی وجود دارد که ممکن است فرد در ظاهر مرده بنظر برسد. از جمله این شرایط می توان به هایپرترمی که در آن بدن کاهش ناگهانی دما ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سرما را تجربه می کند، کاتالپسی حالت خلسه ای مانند بیماری صرع و سندرم قفل شدن یا همان فلج کامل عضلات ارادی، اشاره کرد.

با توجه به این تعاریف می‌توان گفت گواناخواتو میزبان گروهی از مومیایی‌هایی است که به اشتباه مرده تشخیص داده شدند و در واقع زنده به گور شده بودند. چرا که آشفتگی و وحشت در چهره این مومیایی ها طبیعی بنظر نمی‌رسد. در مکزیک نیز هر سال یکم و دوم نوامبر را روز مردگان یا Dia De Los Muertos نامگذاری کرده‌اند و جشن می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج