۱۲۵۶۵۷۷
۳۸۵
۳۸۵
پ

جزئیات اختلالی که در بازار فروش ارز پیش آمد

یک مقام مسئول در بازار متشکل ارزی گفت: همزمان با راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، برخی صراف‌ها فروش ارز به مراجعان حضوری را متوقف کرده بودند که همین امر باعث نوساناتی در قیمت‌ شد.

همشهری آنلاین: یک مقام مسئول در بازار متشکل ارزی گفت: همزمان با راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، برخی صراف‌ها فروش ارز به مراجعان حضوری را متوقف کرده بودند که همین امر باعث نوساناتی در قیمت‌ شد.

جزئیات اختلالی که در بازار فروش ارز پیش آمد

توکلی درباره علت افزایش قیمت ارز طی ساعات نخست معاملات امروز صبح در بازار ارز، اظهار داشت: از آنجایی که امروز روز نخست آغاز به کار سامانه برخط بازار متشکل ارزی بود، اختلالی در فرایند توزیع به وجود آمد که با ورود سریع بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی، مشکل تا حدودی رفع شد.

وی با تأکید براینکه هدف از راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، کمک‌کردن به مردم و صرافی ‌ها در فرایند خرید و فروش ارز بوده و بیشتر جنبه توصیه ای دارد، گفت: در بخشنامه شب گذشته بانک مرکزی هم تأکید شد که تمامی صرافی‌ها موظفند مشتریانی که از طریق این سامانه اقدام به خرید ارز کرده اند را در اولویت قرار دهند و به معنای عدم پاسخگویی به مراجعان حضوری نیست.

این مقام مسئول در بازار متشکل ارزی تأکید کرد که هدف از راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی به هیچ وجه ایجاد محدودیت در خرید و فروش ارز نبوده است.

توکلی گفت: امروز متاسفانه تعدای از صرافی‌ها به تقاضای مشتریان حضوری برای خرید ارز جواب نمی دادند و همین امر هم موجب ایجاد نوساناتی در بازار شد ولی با اطلاع رسانی تکمیلی به صراف‌ها، تأکید کردیم که هم به مراجعان حضوری و هم خریداران آنلاین پاسخگو باشند.

مدیرداخلی بازار متشکل ارزی با اشاره به سیاست‌های متفاوت بازارساز برای مدیریت نوسانات اخیر ارزی، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی برای پدیده صف، راه اندازی سامانه برخط بود. البته در کنار این سیاست، عرضه اوراق گواهی سکه نیز می تواند کمک خیلی خوبی به بازار کند. مردم می توانند برای مدیریت ریسک و نقدینگی خود از اوراق گواهی سکه استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به فرایند توزیع ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران، امیدواریم تقاضای خرید ارز با آرامش و رعایت حال متقاضیان خرید بهتر مدیریت شود و تمام توان صرافان درگیر شود تا با کمک به عرضه بیشتر، بهتر و سهل تر،  آرامش به بازار بازگردد.

توکلی گفت: با توجه به جذابیت نرخ بازار متشکل برای صادرکنندگان ، عرضه در بازار توافقی ببشتر شده که بر این اساس و همچنین حضور بازارساز، امیدواریم بازار به آرامش خوبی برسد.

وی در ادامه از افزایش سقف تراکنش پوز صرافی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: از امروز سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی ها از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است . هر مشتری با کارت بانکی به نام خود می تواند از صرافی ها تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج