۱۲۵۶۶۰۷
۳۶۲
۳۶۲
پ

آنتی بیوتیک‌ها تاثیری در درمان آنفلوآنزا دارد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به عدم تاثیر مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا، نسبت به تاثیر منفی ناشی از مصرف بی دلیل آنتی بیوتکی ها بر سلامت بدن، هشدار داد.

ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به عدم تاثیر مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا، نسبت به تاثیر منفی ناشی از مصرف بی دلیل آنتی بیوتکی ها بر سلامت بدن، هشدار داد.

 دکتر «سید وحید حسینی» در نشست روز شنبه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: مصرف بی رویه و غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در موارد غیر ضروری، علاوه بر عدم بهبودی فرد، با خطر ایجاد مقاومت دارویی همراه است.

آنتی بیوتیک‌ها تاثیری در درمان آنفلوآنزا دارد؟

او با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها در درمان آنفلوآنزا تاثیر ندارد، اظهار کرد: افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید با انجام استراحت کافی و نوشیدن مایعات دوره بیماری را سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوه های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را مانند بیماری کووید۱۹ دانست و گفت: با کاهش میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح جامعه و آغاز فصل سرما، طی هفته های اخیر شاهد افزایش شیوع آنفلوآنزا در سطح کشور و استان بوده ایم.

دکتر حسینی افراد بالای ۶۵ سال، بانوان باردار، کودکان زیر پنج سال و افراد مبتلا به بیماری های مزمن را گروه هایی برشمرد که توصیه می شود برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: با توجه به کاهش افراد متقاضی دریافت واکسن کرونا و مراجعان مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی، این مراکز از روز یکشنبه پانزدهم آبان، در روزهای اداری و نوبت کاری صبح آماده ارایه خدمت به مراجعان هستند.

بررسی مصوبه های نشست های پیشین این ستاد، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت جان باختن مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، دیگر محورهای برگزاری نشست امروز ستاد کرونا در دانشگاه بود.

تقسیم نقشه رنگبندی کرونا در فارس به ۲ رنگ آبی و زرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در فارس، از حذب رنگ های نارنجی و قرمز از نقشه کرونا در استان خبر داد.

سید وحید حسینی  با اعلام اینکه هم اکنون نقشه کرونا در فارس به دو رنگ زرد و آبی تقسیم شده است، گفت: ۲۱ شهرستان شامل شیراز؛ بوانات؛ سرچهان؛ پاسارگاد؛ نی ریز؛ استهبان؛ داراب؛ لارستان؛ جویم؛ اوز؛ گراش؛ خنج؛ فیروکارزین؛ مهر؛ خرامه؛ زرقان؛ سروستان؛ کوار؛ بیضاء و ممسنی در وضعیت زرد و دیگر شهرستان های فارس در وضعیت آبی قرار دارد.

او با اشاره به کاهش تدریجی آمارهای ابتلا و بستری کرونا در استان طی روزهای اخیر افزود: در حال حاضر بیشترین موارد مراجعه به مراکز درمانی در استان را بیماران دارای علایم آنفلوآنزا تشکیل می دهند.

دکتر حسینی همزمانی شیوع دو بیماری ویروسی در سطح جامعه را موجب ضرورت افزایش مراقبت های پیشگیرانه و پایبندی عمومی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانست و اظهار کرد: به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران در مکان های عمومی، راهکاری موثر برای پیشگیری از انتقال بیماری های ویروسی محسوب می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج