۱۲۵۶۸۶۹
۴۳۷
۴۳۷
پ

هوشمندترین شهر دنیا در یک کشور آفریقایی

آفریقای جنوبی در آینده نزدیک میزبان شهری خودکفا به مساحت ۱۷۰۰ هکتار خواهد بود که قرار است صددرصد انرژی تولید شده در آن تجدیدپذیر باشد.

همشهری آنلاین: آفریقای جنوبی در آینده نزدیک میزبان شهری خودکفا به مساحت ۱۷۰۰ هکتار خواهد بود که قرار است صددرصد انرژی تولید شده در آن تجدیدپذیر باشد.

هوشمندترین شهر دنیا در یک کشور آفریقایی

ساخت‌وساز بزرگ‌ترین شهر پایدار و هوشمند آفریقای جنوبی به‌زودی آغاز خواهد شد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا خواهد داد. شهر جدید که The Parks یا "پارک‌ها" نام دارد، از نظر تأمین آب، غذا و نیرو شهری کاملاً خودکفا خواهد بود و به طور کامل از انرژی تجدیدپذیر بهره خواهد گرفت. طراحی این شهر شگفت‌انگیز را کمپانی Urb انجام داده است که در توسعه شهرهای پایدار فعالیت می‌کند، به این امید که نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه پایدار جهانی ایفا کند.

شهر هوشمند جدید آفریقایی میزبان ۱۲ منطقه بزرگ خواهد بود و هزاران واحد مسکونی را در خود جا خواهد داد. علاوه بر این، مراکز آموزشی، درمانی، تفریحی، فروشگاهی و گردشگری متعددی در سراسر شهر احداث خواهد شد که نیاز ساکنان را به تردد به سایر شهرهای کشور برای برآورده کردن نیازهای خود به صفر می‌رساند. مدیران ادعا کرده‌اند که فرآیند احداث شهر به کارآفرینی برای ۴۰ هزار نفر منجر خواهد شد. این امر به سهم خود می‌تواند رونق اقتصادی را برای آن به ارمغان بیاورد و در رونق اقتصاد مدور سراسر کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.

هوشمندترین شهر دنیا در یک کشور آفریقایی

مدیران کمپانی Urb ادعا کرده‌اند که خدمات پایداری و هوشمندسازی در شهر پارک‌ها به اندازه‌ای گسترده خواهد بود که آن را به هوشمندترین شهر دنیا تبدیل خواهد کرد.

مرکز هوشمندترین شهر دنیا را فضای سبز بزرگی به طول پنج کیلومتر فرا خواهد گرفت که از آن، مسیرهای متعددی به سمت پارک‌های شهر راه پیدا می‌کند. این چشم‌انداز پایدار، ساکنان شهر پارک‌ها را به تمام مراکز شهر از طریق تنها چند دقیقه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا درشکه‌های برقی پیوند می‌دهد و آن‌ها را قادر به رفع تمام نیازهای خود می‌کند. هوشمندترین شهر دنیا همچنین میزبان ۳۲ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهد بود که همین ویژگی تردد سبز را میان شهروندان ترویج خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج