۱۲۴۳۷۴۱
۲۳۰
۲۳۰
پ

جایزه‌ای برای پژوهش‌های خنده‌دار علمی

پژوهشگران ژاپنی برای تحقیق درباره چرخاندن دستگیره در برنده جایزه ایگ‌نوبل شد. ایگ‌نوبل را به دستاوردهای علمی می‌دهند که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود»!

خبرآنلاین: پژوهشگران ژاپنی برای تحقیق درباره چرخاندن دستگیره در برنده جایزه ایگ‌نوبل شد. ایگ‌نوبل را به دستاوردهای علمی می‌دهند که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود»!

بهترین شیوه برای استفاده از انگشتان هنگام چرخاندن دستگیره در چیست؟ پرسشی که مدت زیادی از وقت یک پژوهشگران ژاپنی صرف پاسخ دادن به آن شد و در نهایت برایشان جایزه ایگ‌نوبل را به ارمغان آورد.

ایگ‌نوبل همانطور که از نامش پیداست، نمونه طنز جایزه نوبل است که هر سال به دستاوردهای برتری که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود» اهدا می‌شود.

امسال در شاخه فیزیک جایزه ایگ‌نوبل به پژوهشی درباره دلیل شنا کردن جوجه مرغابی‌ها پشت‌سر هم در یک صف رسید. بر اساس این پژوهش مشخص شد که این فرمیشن باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و آخرین جوجه اردک در صف کمترین انرژی را مصرف خواهد کرد.

جایزه‌ای برای پژوهش‌های خنده‌دار علمی

در بخش ادبیات جایزه ایگ‌نوبل به اریک مارتینز و همکارانش رسید که وقتشان را صرف پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان یک متن حقوقی را بی‌دلیل غیرقابل فهم نوشت، کردند.

ایگ‌نوبل اقتصاد هم به الساندرو پلوچینو و همکارانش رسید. آن‌ها با استفاده از ریاضیات توضیح دادند که چرا موفقیت نصیت افراد خوش‌شانس‌تر می‌شود نه افراد بااستعدادتر.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج