جاباما
۱۲۵۸۱۱۵
۶۰۵۴
۶۰۵۴
پ

روایتی از اتفاقات امروزِ زاهدان، خاش و ایرانشهر

در زاهدان عده‌ای ‌پس از اتمام نماز در مصلی، ‌در میان جمعیتی که در حال خروج از مصلی و حرکت به سمت خیابان «خیام» بودند، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و تعدادی نیز با تلفن همراه فیلم‌برداری می‌کردند که این اقدام هم با استقبال جمعی مواجه نشد.

تسنیم: در زاهدان عده‌ای ‌پس از اتمام نماز در مصلی، ‌در میان جمعیتی که در حال خروج از مصلی و حرکت به سمت خیابان «خیام» بودند، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و تعدادی نیز با تلفن همراه فیلم‌برداری می‌کردند که این اقدام هم با استقبال جمعی مواجه نشد.

روایتی از اتفاقات امروزِ زاهدان، خاش و ایرانشهر

با وجود تلاش یک هفته‌ای معترضان با انتشار فراخوان‌های متعدد و به بهانه چهلم حادثه 8 مهر زاهدان، برای تجمع پس از نماز جمعه، نمازگزاران امروز پس از اتمام نماز بدون هرگونه تنش مصلی را ترک کردند و به خانه‌ها برگشتند.

هرچند که از ابتدای این هفته برای روزهای 18 تا 20 آبان‌ماه فراخوان‌های متعددی منتشر شده و در گام نخست از مردم خواسته شد مغازه‌های خود را به مناسبت چهلم حوادث 8 مهرماه تعطیل کنند، اما این فراخوان‌ها از جانب مردم با استقبال مواجه نشد و تلاش آنان در ایجاد آشوب و بلوا ناکام ماند و تمام تلاش خود را برای اغتشاش در روز جمعه و بعد از اقامه نماز جمعه به کار گرفتند.

اما امروز نیز در شهرستان‌های زاهدان، خاش، ایرانشهر و راسک پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت هر چند تجمعات حداقلی شکل گرفت، ولی پس از مدت کوتاهی همان جمعیت حداقلی نیز که تلاش داشت با سر دادن شعارهای ساختارشکنانه فضا را دچار تنش کند، به دلیل عدم استقبال جمعی، پراکنده شد و این نیز توطئه آنان ناکام ماند و دست به حربه ای دیگر زدند.

 در این شهر تعداد کمی از افراد پس از اتمام نماز اهل سنت در مسجد «نور» به سمت ستاد انتظامی شهرستان رفته و تلاش کردند با سنگ‌پرانی فضای شهر را ملتهب کنند که با اقدام به موقع مأموران انتظامی ‌ناکام ماندند و باز این افراد مجبور شدند به سمت منازل خود حرکت کنند.

در شهرستان راسک نیز تعداد معدودی به واسطه آتش زدن لاستیک در محور راسک ـ چابهار که محور فرعی اتصال به چابهار محسوب می‌شود، این مسیر را برای دقایقی کوتاه مسدود کردند.

اما در زاهدان که طی هفته‌های گذشته روزهای ناآرامی را پشت سر گذشته بود، عده‌ای ‌پس از اتمام نماز در مصلی، ‌در میان جمعیتی که در حال خروج از مصلی و حرکت به سمت خیابان «خیام» بودند، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و تعدادی نیز با تلفن همراه فیلم‌برداری می‌کردند که این اقدام هم با استقبال جمعی مواجه نشد و توطئه اغتشاش و آشوب ناکام ماند.

معترضان همه تلاش خود را در فضای مجازی به کار گرفتند و با انتشار فیلم‌های نما‌بسته ‌که از همان افراد حداقلی گرفته شده بود، با استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل «تجمع میلیونی» و «تسخیر خیابان‌ها توسط آزادی‌خواهان» سعی داشتند فضای استان سیستان و بلوچستان را ملتهب نشان دهند که این اقدام هم بی‌نتیجه ماند.

به نظر می‌رسد با وجود تدابیر و مصوبات ویژه شورای عالی امنیت ملی که با رویکرد حفظ مصالح نظام و خط عدالت و انصاف بوده و خط کلی آن نیز براساس برخورد با متخلف و احقاق حق مردم از اطراف مختلف است، شرایط استان از امروز رو به آرامش خواهد رفت و تلاش معاندین برای ایجاد خلل در وحدت مردم سیستان و بلوچستان باز هم بی‌نتیجه خواهد ماند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج