adexo3
۱۲۵۸۵۲۱
۶ نظر
۹۲۴۱
۶ نظر
۹۲۴۱
پ

من، رعنا رحیم‌پور هستم و ایران را در دلم کُشتم!

ماجرای جنجالی رعنا رحیم‌پور (خبرنگار بی‌بی‌سی) از انتشار گفتگوهای وی با مادرش آغاز شد که به گفته خود شخصی بوده و باید پنهان می‌ماند...

برترین‌ها: ماجرای جنجالی رعنا رحیم‌پور (خبرنگار بی‌بی‌سی) از انتشار گفتگوهای وی با مادرش آغاز شد که به گفته خود شخصی بوده و باید پنهان می‌ماند.

«وی در این گفتگو با مادرش به نحو بی‌پرده‌ای از سیاست‌های رسانه‌ای عربستان و ایران‌اینترنشنال انتقاد می‌کند. او می‌گوید کشورهای منطقه، یک ایران تکه تکه و تجزیه شده می‌خواهند. او مشخصاً می‌گوید به خبرنگاران شاغل در ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه‌طلب) گفتگو و به آن‌ها تریبون داده شود.»

بعد از جنجال فایل صوتی که به گفته خودِ رعنا رحیم‌پور لو رفته است،  ایران اینترنشنال ویدئویی اختصاصی در این خصوص منتشر کرد، چند خبرنگار این رسانه، به ماجرای رعنا رحیم‌پور واکنش نشان داده‌اند.

من، رعنا رحیم‌پور هستم و ایران را در دلم کُشتم!

درخصوص واکنش ایران اینترنشنال با ویدئویی اختصاصی به ماجرای رعنا رحیم‌پور، روزنامه جوان نوشته است:

«رعنا رحیم‌پور که در یک فایل صوتی اذعان کرده بود ایران اینترنشنال فقط با سران تجزیه‌طلب گفتگو می‌کند و در واقع به دنبال تجزیه‌طلبی ایران است، حالا خودش و رسانه محبوبش بی‌بی‌سی از طرف رقیب لندنی به دروغ و ریا متهم شده است. در گزارش به یک نکته ظریف اشاره شده است: کارمندان بی‌بی‌سی از مالیات انگلیسی‌ها، ازجمله ایرانی‌های انگلیسی شده ارتزاق می‌کنند تا وطن فروشی کنند! گزارش اینترنشنال علیه بی بی سی این را هم به صورت مستند اضافه می‌کند که رحیم‌پور تصریح کرده است ترامپ و اقدامات تروریستی‌اش علت العلل ماجرای هواپیمای اوکراینی بوده است.»

درباره واکنش روزنامه جوان ذکر این نکته جالب است که این روزنامه خلاف عرف رسانه‌های داخلی در دو روز متوالی عکس بی‌حجاب رعنا رحیم‌پور را در صفحه اولش کار کرده است.

من، رعنا رحیم‌پور هستم و ایران را در دلم کُشتم!

روزنامه فرهیختگان(وابسته به دانشگاه آزاد) نیز امروز طی گزارشی به جنجالِ رعنا رحیم‌پور پرداخته است؛ این روزنامه نوشته:

«رعنا رحیم‌پور که به نظر می‌رسد بعد از انتشار صوت افشاگرایانه تحت فشار کارفرمایان خود قرار گرفته است روز گذشته در یک استوری اینستاگرامی دیگر رویکرد وطن‌فروشانه خود را فریاد زده و ضمن توهین به مردم ایران می‌نویسد: «همه این سال‌ها تصور می‌کردم که برای مردمم کار می‌کنم اما امروز فهمیدم عمرم را تلف کردم. اشتباه کردم. عجب مردمانی داریم. اینجا من رسما نقطه پایان گذاشتم بر ایران. ما را به خیر و شما را به سلامت. ایران را در خودم کشتم. برای همیشه خداحافظ».

روز گذشته مجتبی پورمحسن، خبرنگار ایران اینترنشنال در وصف رعنا رحیم‌پور گفت :«مجری به اصطلاح بی‌طرف تلویزیون بی‌بی‌سی‌فارسی رعنا رحیم‌پور، در فایلی صوتی علیه خیزش مردم ایران ضدجمهوری اسلامی سخن گفته.» . ایران‌اینترنشنال در 20 آبان سال‌جاری کلیپی 9دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن کلیپ به رسانه‌ هم‌شهری خود رحم نکرده و گفته است: «رعنا رحیم‌پور می‌گوید حرف‌های او تقطیع شده اما در فایل‌های منتشرشده در جملاتی که ابتدا و انتهایش مشخص است، او حمله مردم خشمگین به بسیجی‌ها را نشانه جنگ داخلی می‌داند.»

البته فراتر از آن چه که فرهیختگان و جوان در انتقاد از مواضع رعنا رحیم‌پور و ایران اینترنشنال نوشته‌اند، در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایی راجع به شکل مواجهه دو خبرنگار از دو رسانه شده که برخی آن را نامتعارف و سودجویانه قلمداد کرده‌اند، اشاره به رویاروی مجتبی پورمحسن و رعنا رحیم‌پور در این روزها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خب این و که راست گفته هم کشورهای منطقه و هم اینترنشنال دنبال تجزیه ایرانن

    • ناشناس

      بهتر
      خوش گلدی

    • چگوارا

      خخ جوری میگه انگار برا ایران بود کارهاش، فقط پول و وعده بود ،الانم فهمیده سیاهش کردن

    • ناشناس

      بسلامت 🖐️

    • ناشناس

      دم خروست زد بيرون ابروت رفته
      خخخخخخخخ

    • ناشناس

      به جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج