جاباما
۱۲۵۹۰۶۳
۱۸۱۲
۱۸۱۲
پ

آخرین وضعیت بازسازی کاخ مروارید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بخش‌ خصوصی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید اعلام آمادگی کرده و اقدامات مربوط به واگذاری کاخ در حال طی روال قانونی است.

ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بخش‌ خصوصی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید اعلام آمادگی کرده و اقدامات مربوط به واگذاری کاخ در حال طی روال قانونی است.

آخرین وضعیت بازسازی کاخ مروارید

فریدون محمدی اظهار کرد: مجموعه کاخ مروارید داری  120 هکتار فضای سبز است که بخش عمده آن به شهرداری کرج، واگذار و دریاچه هم احیا شده است، اما سازه کاخ که زیر نظر میراث فرهنگی است، آسیب‌های اساسی دیده و نیاز به مرمت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: سال گذشته پیش‌بینی شد بیش از 100 میلیارد تومان بودجه برای مرمت کاخ نیاز است و از همان زمان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت کاخ بودیم.

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای بازسازی کاخ اعلام آمادگی کرده، ادامه داد: این بنای ارزشمند بعد از مرمت و بازسازی  تبدیل به کاخ موزه  می شود. این محوطه گردشگری از امکانات پذیرایی و رستوران نیز برخوردار خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، بهره‌برداری از کاخ مروارید را باعث تحولی در گردشگری استان عنوان کرد و گفت: کاخ مروارید درمهرشهر که  یکی از بهترین نقاط جغرافیایی شهر کرج است واقع شده است و دارا بودن ویژگی‌هایی چون فضای سبز و دریاچه بسیار زیبا، پارکینگ مناسب و معماری بی نظیر بنای کاخ می تواند آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

محمدی ضمن تأکید بر نظارت کارشناسان میراث فرهنگی بر مرمت کاخ گفت: همه بناهای تاریخی باید در همان چارچوب خود بازسازی شوند و مرمت کاخ مروارید نیز زیر نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی و در چارچوب اصلی بنا انجام می‌شود؛ در ضمن تمام اشیا موجود کاخ پس از مرمت بازگردانده می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج