جاباما
۱۲۵۹۲۹۴
۳۶۰۰
۳۶۰۰
پ

نقاش معروف تابلو خودش را ۵۰میلیون دلار فروخت

یکی از تابلوهای نقاشی «پیت موندریان» هنرمند مشهور انتزاعی در یک حراجی به قیمت بیش از ۵۰ میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین اثر این هنرمند را شکست.

ایسنا نوشت: یکی از تابلوهای نقاشی «پیت موندریان» هنرمند مشهور انتزاعی در یک حراجی به قیمت بیش از ۵۰ میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین اثر این هنرمند را شکست.

حراجی ساتبیز در روز دوشنبه تابلو نقاشی «ترکیب شماره ۲» اثر «پیت موندریان» (Piet Mondrian) هنرمند هلندی و برجسته هنر انتزاعی را به مزایده گذاشت.

نقاش معروف تابلو خودش را ۵۰میلیون دلار فروخت

این تابلو که در سال ۱۹۳۰ و از نوارهای رنگی تشکیل شده است، یکی از تابلوهای این هنرمند محسوب می‌شود که به سبک ویژه‌ او یعنی با استفاده از اشکال هندسی انتزاعی خلق شده است.

«موندریان» در سال ۱۹۳۰ میلادی و در دوران سکونتش در پاریس یعنی زمانی که سبک نقاشی مشبک انتزاعی را جدی‌تر گرفته بود این نقاشی را خلق کرد. «پیت موندریان» این روزها بیشتر برای خلق تابلوهای نقاشی مشبکی شناخته می‌شود که در آن‌ها از خطوط مشکی و رنگ‌های اصلی استفاده شده بود.

این نقاشی در نهایت به قیمت ۵۱ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس آسیایی فروخته شد. عنوان گران‌ترین اثر «موندریان» پیش از این به تابلو «ترکیب شماره ۳ با رنگ‌های قرمز، آبی،‌ زرد و سیاه» تعلق داشت که در سال ۱۹۲۹ خلق شده است و در حراجی سال ۲۰۱۵ کریستیز به قیمت ۵۰.۶ میلیون دلار فروخته شد.

تابلو «ترکیب شماره ۲» پیش از این در سال ۱۹۸۳ میلادی در یک حراجی ارائه شد و یک مجموعه‌دار ژاپنی به قیمت ۲.۲ میلیون دلار آن را خریداری کرد.

«پیت موندریان» یکی از بنیان‌گذاران جنبش مدرن هلندی «د استایل» اغلب برای تابلوهای نقاشی کاملا انتزاعی که در دهه ۲۰ میلادی خلق کرده است، شناخته می‌شود. تابلوهای نقاشی که مشخصه اصلی آن‌ها خطوط ساده، مستطیل و رنگ‌های اصلی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج