۱۲۶۰۳۴۲
۱۳۰۲
۱۳۰۲
پ

این حمله را جدی بگیرید!

حمله «پانیک»یک هجوم ناگهانی از حس ترس و اضطراب است. این حمله علائم جسمی و روانی ایجاد می‌کند.حمله‌های مکرر و مداوم احتمالا نشانه‌ای از هراس یا اضطراب غیر معمولی است که نیاز به درمان دارد

فارس نوشت: حمله «پانیک» یک هجوم ناگهانی از حس ترس و اضطراب است. این حمله علائم جسمی و روانی ایجاد می‌کند.حمله‌های مکرر و مداوم احتمالا نشانه‌ای از هراس یا اضطراب غیر معمولی است که نیاز به درمان دارد.

حمله پانیک یک هجوم ناگهانی از حس ترس و اضطراب است. این حمله علائم جسمی و روانی ایجاد می‌کند. سطح ترس تجربه شده در اختلال پانیک غیر واقعی است و با وقایع و شرایطی که باعث حمله پانیک می شود، تناسب ندارد.

هر کسی ممکن است در عمر خود یک بار حمله پانیک را تجربه کند. اما حمله‌های مکرر و مداوم احتمالا نشانه‌ای از هراس یا اضطراب غیر معمولی است که نیاز به درمان دارد.

حمله عصبی پانیک نوعی حمله است که به علت اضطراب و ترس بسیار زیاد به وجود می‌آید و نشانه‌ها و علائم فیزیکی واضحی را در فرد مبتلا نشان می‌دهد.

این حمله را جدی بگیرید!

حمله عصبی در فرد مبتلا ترس و اضطراب شدیدی را ایجاد می‌کند؛ به صورتی که فرد مبتلا این علائم را با بیماری‌های قلبی اشتباه می‌گیرد و فکر می‌کند که قلب او انگار مشکل دارد و به حدی زیاد می‌ترسد که گوئی می‌خواهد بمیرد.

افراد مبتلا به حمله عصبی پانیک معمولا سخت قبول می‌کنند که مشکل آنها عصبی است و پس از گرفتن نوار قلبی و تست‌های مختلف پزشکی و اطمینان از سلامت اعضای بدن خود به اجبار می‌پذیرند که به درمان اختلال خود بپردازند.

اکثریت مردم در طول عمر خود چندین بار حمله عصبی پانیک را تجربه خواهند کرد؛ زیرا با زیاد شدن سرعت زندگی‌ها و افزایش استرس و نگرانی‌ها و عواملی همچون شیوع بیماری کرونا، شدت اضطراب به شدت در افراد بالا رفته است.

پس این اختلال یک اختلال شایع عصبی است؛ اما، در صورتی که بصورت مداوم این حملات را تجربه کنید، این حملات بر روی زندگی شما تاثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که نه دیگر می‌توانید بخوابید و نه کار کنید.

حمله عصبی پانیک درست است که خیلی ترسناک است، (برای فهم این ترس کافی است تصور کنید که هر لحظه مرگ به سراغ شما می‌آید) اما خوشبختانه قابل درمان است.

همانطور که اشاره کردیم افراد مبتلا به اختلال پانیک، زمانی متوجه آن می‌شوند که دچار حمله عصبی شوند. این حملات در بازه‌ای از روز ممکن است فقط به سراغ آنها بیاید؛ برای مثال فقط در هنگامی که برای خواب به تخت خود می‌روند یا زمان عبور از راه پله و سوار شدن به آسانسور یا قرارگیری در فضاهای بسته و حتی ممکن است از چیزی در آن لحظه نترسیده باشند و استرس انجام کاری هم نداشته باشند.

اصلی ترین نشانه‌های حملات پانیک ضربان قلب سریع، احساس حمله قلبی، لرزش، سوزن سوزن شدن است که همان طور که بیان کردیم در هر بازه زمانی می‌توانند در فرد مبتلا خود را نشان دهند

حمله عصبی پانیک در هر فرد ممکن است رخ بدهد و در صورت تکرار این حملات است که تشخیص می‌دهند که فرد دچار اختلال پانیک است.

اصلی ترین نشانه‌های حملات پانیک ضربان قلب سریع، احساس حمله قلبی، لرزش، سوزن سوزن شدن است که همان طور که بیان کردیم در هر بازه زمانی می‌توانند در فرد مبتلا خود را نشان دهند. همین طور این حملات تعداد مشخصی هم ندارند و می‌توانند چند مرتبه در روز و یا چندین مرتبه در سال اتفاق بیفتند.

زنان بیشتر از مردان به اختلال پانیک دچار می‌شوند و از لحاظ سنی نیز این اختلال معمولا در اواخر دوران نوجوانی یا در ابتدای جوانی خود را نشان می‌دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج