جاباما
۱۲۶۲۱۵۷
۳ نظر
۱۰۲۱۲۲
۳ نظر
۱۰۲۱۲۲
پ

۲ پیشنهاد علم‌الهدی به فرماندهان ‌سپاه‌

امام جمعه مشهد گفت: ‌به فرماندهان سپاه دو پیشنهاد دارم؛ اول اینکه در هر قشری که بسیج در آن تشکیل شده، بسیجیان باید تلاش کنند تا به قله عرصه دست پیدا کنند و دوم اینکه مساجد ‌محل اجتماع بسیجیان باشد.

همشهری آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: ‌به فرماندهان سپاه دو پیشنهاد دارم؛ اول اینکه در هر قشری که بسیج در آن تشکیل شده، بسیجیان باید تلاش کنند تا به قله عرصه دست پیدا کنند و دوم اینکه مساجد ‌محل اجتماع بسیجیان باشد.

۲ پیشنهاد علم‌الهدی به فرماندهان ‌سپاه‌

آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت:پرهیز از گناه، مهمترین تجلی تقوای عملی است. جامعه‌ای باتقواست که در آن ترک محرمات و نادیده گرفتن عمدی معاصی، به یک فرهنگ تبدیل شود و اینجاست که خداوند عالم، وعده عاقبت به خیری را به مومنان می‌دهد.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز داشت: شکل گیری همه فراز و نشیب‌های زندگی دنیایی به‌خاطر دنبال‌کردن مطامع دنیوی توسط انسان است. در زندگی دنیوی، اهداف بسیاری از انسان‌ها بر مبنای شهوات و خواسته‌های مادی منطبق می‌شود و اینجاست که پستی‌ها و بلندی‌ها به وجود می‌آیند، زیرا یک انسان وقتی تصمیم گرفت تا به یک قله دست پیدا کند، از همان لحظه است که پیروزی‌ها برایش قله و شکست‌ها برایش حضیض محسوب می‌شوند و این چالش بی پایان تا انتهای عمر استمرار خواهد داشت. فراتر از زندگی فردی، در عرصه تحولات زندگی اجتماعی هم همینطور است و عده‌ای که به هر جنایتی دست می‌زنند تا به اهداف دنیایی برسند، بالاخره پیش خواهد آمد که در یک نقطه شکست بخورند و در یک نقطه به پیروزی برسند. سرانجام هم هیچکدام از این افراد نه در زندگی فردی و نه اجتماعی قادر به تحقق مطلق همه اهداف خود نخواهند بود و، چون برای هیچکس، هیچ مقام و ثروتی باقی نمی‌ماند، همین تضادهاست که افراد را اسیر گرداب بلایا می‌کند و در این میان، فقط آن‌هایی به سعادت، آرامش و رستگاری می‌رسند که چه در درگیری‌ها و چه در آرامش ها، به خاطر خدا عمل کنند.

امام‌جمعه مشهدمقدس در تشریح مقام عاقبت به‌خیری برای متقین خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در تلخ کامی‌ها صبوری می‌کنند و در موفقیت‌ها بر تقوای الهی راست قامت و استوار می‌مانند، سرانجام به سرنوشت یاران نوح (ع) دچار می‌شوند که اگرچه تقابلشان با اشقیا بیش از صدها سال طول کشید، اما دست آخر رستگار شدند؛ همانطور که جماعتی از قوم موسی (ع) در برابر فرعون ایستادند و به سعادت رسیدند و در آخرالزمان هم وضع به همین ترتیب است.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج)، تجلی «والعاقبه للمتقین» است، ادامه داد: وجود اقدس بقیه الله (عج) در عرصه‌ای ظهور کرده و حاکمیت جهانی تشکیل می‌دهند که متقین حاکم باشند. جامعه لامذهب و مردمی که به‌دنبال مطامع دنیوی باشند، هیچگاه به توفیق ظهور امام زمان‌(عج) نائل نمی‌شوند. بر همین اساس، در مقام زمینه سازی برای ظهور امام زمان‌(عج) باید دقت کرد تا تقوا ترویج شود، زیرا اگر در این سنگر به توفیق برسیم، نهادینه‌شدن تقوا در بطن خانواده‌ها و نزدیکان می‌تواند زمینه‌ساز تحقق تقوای عملی در جامعه شود. در این باره لازم به تذکر است، برخی فکر می‌کنند که نهی از منکر فقط به معنای این است که در خیابان راه بروند، به یک خانم بی‌حجاب برسند و تذکر بدهند درحالی که امر به معروف و نهی از منکر فقط این نیست و اگر شما درمقابل یک دروغ فرزندتان در خانواده یا بدگویی دسته جمعی عده‌ای از اقوام درباره یک فرد خاص هم ایستادگی کردید و تذکر دادید، آن هم مصداق قوی نهی از منکر است.

امام‌جمعه مشهدتاکید کرد: نماز و روزه زمان مشخص دارد و حج هم بر مستطیع واجب است، اما امر به معروف و نهی از منکر فراتر از هر قید زمان و مکان، در همه لحظات زندگی مومن استمرار پیدا می‌کند. نمی‌شود در عرصه‌های لذت، شهوت، رفاه طلبی و زندگی ایمانی بی دردسر زندگی کنیم، اما به محض عارض شدن سختی‌ها، دست دعا به آسمان بلند کنیم و دعای فرج بخوانیم.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: روز پنجم آذرماه مصادف با سالروز صدور حکم تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و ارتش ۲۰ میلیونی جوانان غیوری بود که آینده اسلام و انقلاب را تضمین می‌کنند و زمینه ساز تثبیت پیروزی مومنان در این کشور هستند.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: در همه بینش‌های سیاسی، اجتماعی و انقلابی باید به این نکته توجه داشت که معمولاً برنامه‌هایی که از ناحیه امامین انقلاب صادر و نظریاتی که اعلام می‌شود، از نظر همه مردم دنیا به عنوان اظهار نظر یک رهبر سیاسی باعظمت و بابصیرت مطرح است و مردم گمان می‌کنند که یک رهبر اندیشمند و فاضل، رهنمودی بر مبنای بصیرت و بینش سیاسی خود ارائه می‌دهد درحالی که این برخورد کافی نیست و امامین انقلاب به عنوان فقهای عالیقدر و دو مرجع تقلید، سخن‎شان مستند به حکم خدا و دستور قرآن است و حکمی که از جانب این دو امام بزرگوار صادر می‌شود، باید به گونه‌ای درنظر گرفته شود که گویا یک تکلیف صریح دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مسئله تشکیل بسیج مستضعفین هم فقط یک دستور از جانب یک رهبر سیاسی نبود. اینطور نبود که امام فقط برای تضمین آینده انقلاب، لشکر ۲۰ میلیونی را تشکیل داده باشد بلکه بسیج یک تشکل قرآنی است که امام در مقام احیای آموزه نبوی به عنوان بنیان گذار الگوی تشکیل اجماعی از مخلص‌ترین مومنان در هر دوران، امر به تشکیل بسیج در ایران اسلامی دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به آیات ۱۷۲ و ۱۷۳ سوره مبارکه آل عمران ادامه داد: بسیج، دلیل مستند قرآنی دارد و بر مبنای یک رهنمود صریح از قرآن کریم است که خداوند عالم می‌فرماید آن کسانی که علیرغم زخم‌های بزرگ، دعوت خدا را اجابت کردند و وجودشان وقف دفاع از دین خدا بود، اجر عظیم اخروی نصیبشان خواهد شد؛ یعنی همان کسانی که در برابر نهیب مردم درباره قدرت دشمن و در میان رعب فراگیر و سراسری در جامعه، خود را به خدا سپردند و بر ذات اقدس الهی توکل کردند.

 

 

امام‌جمعه مشهدمقدس با اشاره به ماجرای تشکیل نخستین دسته از مومنان مخلص به دستور پیامبر (ص) به عنوان الگوی تشکیل بسیج در جامعه اسلامی گفت: در جنگ احد، مسلمانان خسارت و تلفات سنگینی دادند، عده زیادی شهید و مجروح شدند و تنها اقلیتی از مسلمین بودند که توانستند با تکیه بر قدرت امیرالمومنین (ع) از مهلکه بگریزند. عده زیادی از شهدا در همان محل دفن شدند و عده‌ای هم پس از بازگشت به مدینه در اثر شدت جراحات به شهادت رسیدند. پس از این بحران بود که اصحاب تصمیم گرفتند با همان بدن‌های زخمی و مجروح در اطراف خانه رسول خدا (ص) نگهبانی دهند تا مبادا در تاریکی هوا و به خاطر تحمیل تلفات سنگین بر مسلمانان، کفار قصد جان پیامبر (ص) را داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: در همان شب، عبدالله ابن امر عوفی خود را با زحمات فراوان به خانه پیامبر (ص) رساند و به مسلمانان خبر داد که در همراه الاسد که شش منزل تا مدینه فاصله دارد، کفار درحال اجماع برای حمله مجدد بر مسلمانان هستند تا امیرمومنان (ع) و جماعت محدود مسلمانان زخمی را به کلی از بین ببرند. به این دلیل، مسلمانان دوباره متحد شدند تا کفار قریش را تعقیب کنند. پرچم به دست علی بن ابی طالب (ع) داده شد و همان جماعت محدودی که زخم‌های کاری در جنگ برداشته بودند، دوباره کنارهم قرار گرفتند تا پیش از آغاز حمله دوم کفار به مدینه، آن‌ها بر اردوگاه مشرکان بتازند. در تاریخ روایت شده که دو برادر از مجروحان احد، یکی پا و دیگری چشمانش را از دست داده بود، اما اخلاص این مومنان به حدی بود که فرد معلول بر دوش برادر نابینای خود سوار شد تا دستور پیامبر (ص) روی زمین نماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: این مظاهر بالغه اخلاص، الگوی بسیج است که نخستین بار توسط پیامبر اکرم (ص) اجرا شد. همان جمعیت مخلصانی که طبق کلام امام، لشکر مخلص خدا هستند؛ یعنی این جمع باتقوا و بااراده، به مثابه یک لشکر در همه حال خود را در مصاف با دشمنان خدا می‌داند و به موازات این مبارزه مستمر، پایبند به عالی‌ترین مراتب اخلاص است.

امام‌جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، از الطاف جلیله پروردگار بود، تاکید کرد: امام (ره)، خود بسیجی بود و به بسیجیان نشان داد که نباید در برابر تحرکات دشمن منفعل باشند. بسیجی نباید تحمل کند تا دشمن به حجاب و ارزش‌های اسلامی حمله ببرد و در برابر این حمله هم بی‌تفاوت بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی ابراز امیدواری کرد: بنده دو پیشنهاد به فرماندهان دلاور سپاه پاسداران و نواحی مختلف بسیج دارم؛ یکی اینکه در هر قشری که بسیج در آن تشکیل شده، بسیجیان باید تلاش کنند تا به قله عرصه دست پیدا کنند تا مثلاً در ورزش، شاخص‌ترین قهرمان، در هنر سرشناس‌ترین هنرمند و در علم، داناترین دانشمندان، بسیجی باشند. پیشنهاد دوم هم این است که مساجد به عنوان قدرتمندترین پایگاه‌های انقلاب، محل اجتماع بسیجیان باشد و بصیرت سیاسی با هویت عبادی مساجد ممزوج شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      فقط تنش درست کن ،ساکت باش .سپاه و بسیج محترمند و خواهند بود .

    • سعید

      خداوکیلی ادم قیافه این نحس رو میبینه از کل نظام رو گردان میشه... نگاه کنید تفکر هزار ساله بسیجی بمیره براتو والله حیفه...

    • ناشناس

      به نظرم ایشون دیگه باید بازنشست کنن بهتر ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج