جاباما
۱۲۶۲۱۷۶
۴۹۴۸۸۶
۴۹۴۸۸۶
پ

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

شاید با دیدن مربع روی کوله پشتی ها، سوراخ های اضافه ی روی کفش های کتانی یا طرح روی نوار بهداشتی ها تصور کنید صرفاً چیزی تزئینی هستند. اما اینگونه نیست و همه ی این ها کاربرد به خصوصی دارند که از آن بی خبرید.

روزیاتو: شاید با دیدن مربع روی کوله پشتی ها، سوراخ های اضافه ی روی کفش های کتانی یا طرح روی نوار بهداشتی ها تصور کنید صرفاً چیزی تزئینی هستند. اما اینگونه نیست و همه ی این ها کاربرد به خصوصی دارند که از آن بی خبرید.

مربع روی کوله پشتی ها

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

 

اما این تنها کاربرد آن نیست. این سوراخ به تخلیه ی بهتر آب کمک می کند. هوایی که از طریق این سوراخ به لوله ی فاضلاب می رسد، باعث تخلیه ی بسیار سریع تر آب می شود. سینک هایی که این سوراخ را ندارند، معمولاً آهسته تر تخلیه می شوند.

سوراخ های اضافی روی کفش های کتانی

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

بیشتر کفش های کتانی سوراخ هایی اضافی برای بستن بند کفش دارند، اما کمتر کسی از آن ها استفاده می کند. این سوراخ ها به حفظ شدن پاها در داخل کفش و جلوگیری از تاول زدن آن ها کمک می کند. کافی است بند کفش را از این سوراخ ها رد کنید و به هم ببندید. با این کار پاهایتان در کفش راحت تر خواهد بود.

شکاف وسط زین دوچرخه

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

در وسط بعضی زین های دوچرخه یک شکاف وجود دارد که از فشار وارده به میان پاها کم می کند. این مدل زین در میان دوچرخه سوارهایی محبوب است که ساعث ها روی دوچرخه می نشینند. با این حال، آن هایی که مدت طولانی دوچرخه سواری نمی کنند، بعید است تفاوتی میان این مدل زین با زین های معمولی ببینند.

سوراخ های روی چوب آبنبات جوبی

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

شاید تا به حال متوجه شده باشید روی چوب آبنبات های چوبی سوراخ هایی وجود دارد. احتمالاً خیلی هایمان در کودکی به کاربرد این سوراخ ها فکر کردیم. کار این سوراخ ها محکم کردن آبنبات روی چوب و جلوگیری از کنده شدن آبنبات است، به همین دلیل است که همیشه مقداری آبنبات داخل این سوراخ ها می ماند.

جیب کوچک روی شلوارهای جین

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

جیب کوچک درون جیب سمت راست شلوارهای جین، بخشی از طراحی اولیه ی این مدل شلوار است. حدود ۱۵۰ سال قبل، اولین شلوارهای جین آبی رنگ، ۲ جیب جلو و یک جیب کوچک هم به عنوان جیب ساعت داشتند که آن زمان اکسسوری متداولی بود. بعدها رفته رفته مردم از این جیب برای نگه داشتن چیزهایی مثل سکه، بلیت، فندک و دیگر چیزهای کوچک استفاده کردند.

سوراخ وسط ملاقه پاستا

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

ملاقه پاستا هم زدن و سرو کردن پاستا را راحت می کند. و گرچه کاربرد خود ملاقه روشن است، اما کاربرد سوراخ وسط آن چندان واضح نیست.

با این سوراخ می توانید مقدار پاستای مناسب برای هر نفر را اندازه بگیرید و بنابراین مطمئن شوید که مقدار مناسبی پاستا می پزید.

طرح روی نوار بهداشتی ها

۸ وسیله معمولی که از کاربردشان بی خبرید

روی نواربهداشتی های تولیدکننده های مختلف، طرح های مختلفی وجود دارد. با این حال، برخلاف تصور عمومی این طرح ها تزئینی نیستند، بلکه باعث می شوند نوار بهداشتی بهتر با فرم بدن سازگار شود. همچنین این طرح ها نوار بهداشتی را نرم تر، منعطف تر و بادوام تر می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج