۱۲۶۲۷۱۳
۲۲۵۶۵
۲۲۵۶۵
پ

مقابله با بدحجابی ترک خورد!

روز جمعه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، تصاویری از زنان و شهروندان در برخی رسانه‌های دولتی از جمله ایسنا، ایرنا، میزان و ... منتشر شد که تاکنون انتشار آنان در خبرگزاری‌های رسمی کم‌سابقه بوده است.

ستاره صبح: روز جمعه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، تصاویری از زنان و شهروندان در برخی رسانه‌های دولتی از جمله ایسنا، ایرنا، میزان و ... منتشر شد که تاکنون انتشار آنان در خبرگزاری‌های رسمی کم‌سابقه بوده است. در حالی چنین تصاویری منتشر شده که در دهه‌های گذشته اگر روزنامه‌ای تصویر بدون حجاب یک زن ایرانی را منتشر می‌کرد، به دادسرا احضار و با او برخورد می‌شد. برخورد دوگانه با مقوله پوشش، موضوعی است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس یا در راهپیمایی‌ها، می‌توان نمونه‌های آن را مشاهده کرد. در تازه‌ترین اقدام از این قبیل، برخی خبرگزاری‌های حاکمیتی اقدام به انتشار تصاویر بانوانی نموده‌اند که روسری نداشتند. دو نمونه آن در شماره روز گذشته روزنامه ستاره صبح به چاپ رسید. به نظر می‌رسد که موضوع مقابله باحجاب پس از مرگ تلخ مهسا امینی ترک خورده است و احتمالاً به‌صورت چراغ خاموش سخت‌گیری درباره حجاب رو به کاهش است.

سال‌هاست که با حضور زنان بدون روسری و پوشش مورد تائید دولت در خیابان‌ها، برخی گردهمایی‌های شاد و پایکوبی نوجوانان و جوانان در کشور و ... برخورد می‌شود و همچنین انتشار تصاویری در این خصوص در رسانه‌های کشور نیز ممنوع و با آن برخورد جدی و تندی صورت می‌گرفت. به گزارش آفتاب‌‌نیوز، در پی پیروزی روز جمعه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، صحنه‌های بی‌سابقه‌ای در کشور ایجاد شد که برخی آن را یک تغییر شگفت‌انگیز دانسته و عده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز از عنوان نوعی «انقلاب» در رسانه‌های داخلی از آن یاد کرده‌اند. تصاویری از رقص و پایکوبی پلیس و نیروهای امنیتی تا زنان و دختران بدون حجاب رسمی در خیابان‌های کشور، بازتاب گسترده‌ای داشته است.

برخی نوشته‌اند که آزادی پوشش در کشور به صورت چراغ خاموش پذیرفته شد و برخی دیگر نیز گفته‌اند که چنین نیست و این مسائل تنها مربوط به روزهای‌ خاصی است که روز جمعه نیز یکی از آن روزهای خاص بوده است. بااین‌حال، تغییر نوع پوشش زنان در برخی شهرهای کشور بعد از اعتراضات اخیر غیرقابل‌انکار است. گشت ارشاد نیز که بعد از مرگ تلخ مهسا امینی و حوادث اخیر در کشور حضوری در سطح خیابان‌ها ندارد. این گمانه‎زنی کاربران و تحلیلگران در خصوص پذیرش آزادی پوشش در کشور از نظر برخی به کلی رد می‌شود و معتقد هستند که با فروکش کردن اعتراضات و ناآرامی‌ها در کشور، دوباره وضعیت به حالت قبل بر خواهد گشت، گرچه برخی چهره‌های سیاسی نیز گفته‌اند که وضعیت جامعه ایران دیگر مثل سابق نخواهد بود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج