جاباما
۱۲۶۲۷۱۴
۱۴۹۹۳
۱۴۹۹۳
پ

سلفی غواص شجاع با خطرناک‌ترین موجود آبی

یک غواص آماتور در استرالیا در برخورد با یکی از خطرناک ترین موجودات سمی اقیانوس، دل را به دریا زده و در کنار آن یک سلفی جالب گرفته است.

گجت نیوز: یک غواص آماتور در استرالیا در برخورد با یکی از خطرناک ترین موجودات سمی اقیانوس، دل را به دریا زده و در کنار آن یک سلفی جالب گرفته است.

یک غواص در اقدامی خطرناک، با یکی از مرگبارترین و خطرناک ترین موجودات اقیانوس که یک اختاپوس بسیار سمی با حلقه آبی است، سلفی گرفت. شری ماریس، عکاس زیر آب و زیست‌شناس دریایی، در حال غواصی در نزدیکی شبه جزیره مورنینگتون ویکتوریا در استرالیا بود که ناگهان به یک اختاپوس حلقه آبی که نیش کشنده‌ای برای انسان دارد، برخورد کرد.

ماریس با انتشار پستی در اینستاگرام، توضیح داد که از مشاهده این موجود آبزی در موقعیتی غیرمنتظره شگفت زده شده بود، زیرا اختاپوس‌های حلقه آبی معمولا موجوداتی شب‌زی هستند. آنها شب‌ها برای شکار از لانه‌های خود بیرون می‌آیند، بنابراین دیدن این جواهر مرگ‌بار در طول روز سورپرایزی بزرگ بود.

سلفی غواص شجاع با خطرناک‌ترین موجود آبی

ویدیوی منتشر شده حاکی از آن است که ماریس در حالت غوطه‌ور در حال نزدیک شدن به اختاپوسی است که در مجاورت دوربین قرار دارد. ماریس می‌گوید که علی‌رغم شهرت آن به عنوان سمی‌ترین اختاپوس جهان و یکی از خطرناک ترین موجودات اقیانوس، آنها معمولا سعی می‌کنند که در هر فرصتی، به ویژه هنگام مواجهه با انسان‌ها بگریزند و در جهت مخالف حرکت کنند. بنابراین، او با احتیاط فاصله خود را از اختاپوس حلقه آبی حفظ کرد و در عین حال یک سلفی نادر را با این موجود به ثبت رساند.

خطرناک ترین موجودات اقیانوس

فارغ از رنگ‌های چشم‌گیر، اختاپوس حلقه‌‌ای آبی به سم بسیار کشنده‌ای که دارد مشهور است. در حالی‌که همه اختاپوس‌ها سمی هستند، نوع حلقه آبی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین موجودات آبزی اقیانوس شناخته می‌شود. این موجود قادر به تولید سم کافی برای کشتن ۲۶ انسان در عرض چند دقیقه است.

سلفی غواص شجاع با خطرناک‌ترین موجود آبی

سم کشنده این اختاپوس حاوی یک نوروتوکسین قوی به نام تترودوتوکسین است که در ماهی‌های پف کرده نیز وجود دارد. در حالی‌که نیش آنها ممکن است بسیار سمی باشد، اختاپوس‌‌های حلقه آبی معمولا برای انسان‌ها خطری ندارند و اگر تحریک نشوند، حمله نخواهند کرد.

اختاپوس‌ها اغلب موجوداتی گریزان و منزوی هستند، اما با این حال برخی از عکاسان غواص به اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌اند که آنها را مشاهده کنند. آندریا هامفریس نیز دیگر غواصی است که اخیرا لحظه‌ای را ضبط کرده که یک اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام به دور او پیچیده می‌شود.

در همین حال، یک دوربین زیردریایی در خلیج جرویس استرالیا نیز دو اختاپوس را در حال پرتاب گلوله به سمت یکدیگر شکار کرد. این اولین بار است که چنین رفتار غیرعادی در این گونه مشاهده می‌شود. تاکنون محققان ۱۰۰ مورد دیگر از اختاپوس‌ها را ثبت کرده‌اند که گل و لای و پوسته را به سمت یکدیگر پرت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج