جاباما
۱۲۶۲۸۳۱
۳۰۰۲۷
۳۰۰۲۷
پ

پدیده پشت‌بام خوابی این بار در مشهد!

شهردار منطقه سه مشهد با بیان اینکه موضوع بام‌فروشی در حاشیه شهر توام با آسیب‌های اجتماعی است که از اعلام تعداد آن اجتناب می‌کنم، گفت: به دلیل اتفاقاتی که در کشور همسایه رخ داد، با ورود مهاجران این پدیده به شدت رونق پیدا کرد.

همشهری آنلاین: شهردار منطقه سه مشهد با بیان اینکه موضوع بام‌فروشی در حاشیه شهر توام با آسیب‌های اجتماعی است که از اعلام تعداد آن اجتناب می‌کنم، گفت: به دلیل اتفاقاتی که در کشور همسایه رخ داد، با ورود مهاجران این پدیده به شدت رونق پیدا کرد.

پدیده پشت‌بام خوابی این بار در مشهد!

 مهدی خداشناس در این باره افزود: از مجموع سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر مشهد ۲۹ درصد این سکونتگاه‌ها یعنی یک‌سوم آن‌ در منطقه سه قرار دارد. ۵۶ درصد جمعیت منطقه ما در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند. منطقه سه شامل چهار ناحیه است. ناحیه یک از ۱۰۰ متری تا خیابان شیرازی و چهارراه شهدا، ناحیه ۲ محور رسالت و طبرسی، ناحیه سه از رسالت تا ۲۲ بهمن و ناحیه چهار هم محدوده منفصل قرقی را پوشش می‌دهد. باغ نادری و آرامگاه خواجه‌ربیع ۲ عنصر زیارتی گردشگری منطقه سه است. مبادی ورودی نیز شامل میدان راه‌آهن به عنوان مبدا ورودی ریلی‌ و جاده کلات به عنوان ورودی سواره‌رو، محورهای مواصلاتی منطقه سه به حساب می‌آید.

شهردار منطقه سه مشهد گفت: در ابتدای ورود ما، اعتبارات عمرانی ۶۹ میلیارد تومان بود ولی این مبلغ در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۱۴۳ میلیارد تومان رسید و اکنون نیز ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های جاری در اختیار داریم که حاکی از یک رشد ۱۰ برابری در منطقه سه طی یک سال گذشته است.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های منطقه سه احداث پل رسالت طبرسی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در طول سه ماه است، عنوان کرد: این پروژه در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد. روزی که من منطقه سه را تحویل گرفتم، این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از آذر تا اسفند سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ درصد رسید. پروژه بعدی، پروژه چندمنظوره سالن بحران مهرگان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است که ساخت آن در سال ۹۸ آغاز شد. ما این پروژه را با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و در یک بازه ۶ ماهه تحویل دادیم.

ظرف ۳ شبانه‌روز یک ساختمان ۳ طبقه می‌سازند

شهردار منطقه سه مشهد افزود: ما با پدیده جدید شب‌سازی نیز روبه‌رو هستیم که ظرف سه شبانه‌روز یک ساختمان سه طبقه را رویت می‌کنیم. این نتیجه نبود سند برای اراضی است. ما در شهرداری آمادگی داریم که با ادارات ثبت و اوقاف استان و آستان قدس همکاری کنیم. شهرداری تخفیفات خوبی به این اراضی داده است. پروانه در این اراضی بین ۲ تا پنج میلیون تومان است و اگر مردم به سمت سنددار کردن خانه‌های خود پیش روند، ۴۰۰ میلیون وام نیز اعطا می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج