جاباما
۱۲۶۳۱۷۲
۱۰۳۴
۱۰۳۴
پ

علائم و راه‌های درمان تبخال چیست؟

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال یک بیماری ویروسی است و هر زمان شما آلوده به این ویروس باشید طبیعتاً تبخال خواهید زد. کیوان بهرامی در این باره اظهار کرد: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولا قرمز رنگ بروز می‌یابد.

ایسنا نوشت: یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال یک بیماری ویروسی است و هر زمان شما آلوده به این ویروس باشید طبیعتاً تبخال خواهید زد. کیوان بهرامی در این باره اظهار کرد: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولا قرمز رنگ بروز می‌یابد.

کیوان بهرامی افزود: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولاً قرمز رنگ بروز می‌یابد.

وی گفت: هرچند معمولا تبخال بیشتر بر روی لب و اطراف آن ظاهر می‌شود، اما جاهای دیگری همچون بینی، چانه و اندام تناسلی هم مستعد تبخال هستند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مدت زمان درمان تبخال معمولا ۷ تا ۱۰ روز است، عنوان کرد: در این فاصله با مصرف موضعی و خوراکی نعنا و نیز مصرف موضعی بادرنجبویه تبخال را می‌توان درمان کرد؛ البته استفاده از جعفری و زیتون هم بسیار مفید هست.

وی ادامه داد: افراد مبتلا بهتر است زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرند و دستان خود را هم به چشمانشان نمالند. بهرامی افزود: همچنین افراد جهت جلوگیری از تبخال، باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و آرامش روحی و روانی لازم را نیز برای خود مهیا کنند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند که از جمله گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، می‌توان به اکیناسه (سرخارگل)، و کلپوره، جنسینگ و... اشاره کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر عصبی‌تر و دارای استرس بیشتری باشید و یا سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر باشد بیشتر به تبخال مبتلا خواهید شد.

علائم و راه‌های درمان تبخال چیست؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج