۱۲۶۳۸۲۰
۳۰۷۰۸
۳۰۷۰۸
پ

حیوانی که صدایش شبیه خوانندگان متال است!

وقتی صحبت از آواز می‌شود، خفاش‌ها از بیشتر گونه‌ها پیشی می‌گیرند؛ فریادهای آن‌ها محدوده فرکانسی فوق‌العاده‌ای در حدود ۷ اکتاو از ۱ تا ۱۲۰ کیلوهرتز را در بر می‌گیرد که بسیار خارج از محدوده شنوایی انسان است.

خبرآنلاین: وقتی صحبت از آواز می‌شود، خفاش‌ها از بیشتر گونه‌ها پیشی می‌گیرند؛ فریادهای آن‌ها محدوده فرکانسی فوق‌العاده‌ای در حدود ۷ اکتاو از ۱ تا ۱۲۰ کیلوهرتز را در بر می‌گیرد که بسیار خارج از محدوده شنوایی انسان است.

به لطف یک مطالعه جدید روی آناتومی خفاش توسط محققان دانشگاه جنوب دانمارک، ما اکنون ایده بهتری در مورد چگونگی و چرایی فعالیت خفاش‌ها داریم. در فرکانس‌های بالاتر، از تماس خفاش برای پژواک‌گذاری استفاده می‌شود. فریادهای با فرکانس پایین نحوه صحبت خفاش ها با یکدیگر است.

به طور شگفت انگیزی، خفاش‌ها برای برقراری ارتباط با صدای پایین تر و غرغر خود از ساختارهایی مشابه ساختارهایی که توسط خوانندگان متال به کار می‌گیرد، استفاده می‌شود.

این تارهای بطنی یا تارهای صوتی کاذب نامیده می شوند و به نظر می رسد خفاش ها از آنها برای تولید صداهایی بین ۱ تا ۵ کیلوهرتز استفاده می کنند و اغلب در موقعیت های هشدار به خفاش های دیگر استفاده می شود.

حیوانی که صدایش شبیه خوانندگان متال است!

کوئن المانز زیست شناس دانشگاه جنوب دانمارک می گوید:" ما برای اولین بار متوجه شدیم که چه ساختارهای فیزیکی در حنجره خفاش‌ها برای ایجاد صداهای مختلف وجود دارد."

به عنوان مثال، خفاش‌ها می‌توانند با استفاده از تارهای صوتی کاذب خود تماس‌هایی با فرکانس پایین برقرار کنند - مانند خوانندگان متال.

در انسان، چین‌های بطنی بالای تارهای صوتی قرار می‌گیرند، اما مستقیماً در تولید صداهای عادی صحبت کردن یا آواز دخالت ندارند. تصور می شود که آنها به محافظت از تارهای صوتی کمک می کنند، به حفظ فشار کمک می کنند، و احتمالا به شکل دادن به صدا کمک می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج