۱۲۶۶۲۴۰
۲۱۹۶
۲۱۹۶
پ

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

جادوگران همیشه در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای در اکثر فرهنگ‌های دنیا داشته‌اند. هنوز هم افرادی زیادی به آنها باور دارند.

گجت نیوز: جادوگران همیشه در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای در اکثر فرهنگ‌های دنیا داشته‌اند. هنوز هم افرادی زیادی به آنها باور دارند. به همین بهانه می‌خواهیم شما را با عجیب ترین یادبودهای جادوگران در جهان آشنا کنیم.

بین سال‌های ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلادی جادوگران به عنوان دشمن و موجودی اهریمنی در کل اروپا به حساب می‌آمدند و همین نیز باعث می‌شد که با آنها به شدت برخورد شود. آخرین زنی که به این جرم اعدام شد، Anna Goldi نام داشت. وی در سال ۱۷۸۲ به کشتن نوزاندش متهم شد؛ زیرا مردم نمی‌توانستند قبول کنند که فرزندش به دلایل طبیعی مرده باشد.

هرچند که در واقع او تنها یک خدمتکار خانگی ساده بود که با کارفرمایش رابطه داشت. همین نیز باعث شد که کارفرما با اتهام جادوگری از شر او خلاص شود.

نگاهی به ۱۰ مورد از عجیب ترین یادبودهای جادوگران

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

در دورانی تاریک اتهام جادوگری می‌توانست همچون برچسبی کثیف زندگی افراد را نابود کند. جوامع زیادی وجود داشتند که درگیر تعصبات اشتباه بودند و اگر فردی با گیاهان دارویی کار می‌کرد، مجرد باقی می‌ماند، فرزندش می‌مرد یا جلوی تعرض یک مرد قدرتمند را می‌گرفت: به او انگ جادوگری می‌زدند. در ادامه به عجیب ترین یادبودهای جادوگران در جهان خواهیم پرداخت تا اگر روزی به آنجا سفر کردید، از اتفاقات تاریکی که آنجا رخ داده آگاه باشید.

Castlehill در ادینبورگ اسکاتلند

Agnes Sampson یک قابله و درمانگر قابل احترام بود که در اواخر دهه ۱۵۰۰ میلادی در اسکاتلند زندگی می‌کرد. در آن زمان پادشاه جیمز ششم اسکاتلند می‌خواست برای ازدواج با ملکه جدیدش از راه دریا سفر کند که درگیر طوفانی وحشتناک شد. جیمز فکر می‌کرد که این اتفاق زیر سر جادوگران و ارواح خبیث بوده است. به همین خاطر تصمیم گرفت با شدت هرچه تمام‌تر جادوگران را نابود کند.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

Agnes نیز یکی از افراد دستگیر شده بود. وی زیر شکنجه‌های وحشیانه به گناه نکرده اعتراف کرد تا زنده زنده سوزانده شود. همین نیز باعث شده که امروز Castlehill در میان عجیب ترین یادبودهای جادوگران قرار گیرد.

Wurzburg در آلمان

این شهر در باواریا آلمان مرکز وحشیانه‌ترین اعمال علیه جادوگران و محل اعدام صدها نفر از آنها بوده است. در سال ۱۶۲۶ میلادی محصول سالیانه به خاطر سرمایی پیش‌بینی نشده نابود شد. این روزها تغییرات در الگوهای آب‌و‌هوایی را مسئول این اتفاق می‌دانند؛ ولی در آن زمان انگشت اتهام به سمت جادوگران نشانه رفت.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

در طول مجموعه‌ای از دادگاه‌های فرمایشی صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه کشته شدند. ترفندهای شکنجه آلمانی‌ها به حدی بی‌رحمانه بود که افراد متهم هر اسمی که به ذهنشان می‌رسید را به عنوان جادوگر معرفی می‌کردند. همین نیز باعث شد که آتش این جهل دامن افراد بسیار بیشتری را بگیرد و Wurzburg به عنوان محل یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران در سرتاسر اروپا شناخته شود.

هرچند که امروزه مسئولان شهر تلاش می‌کنند هیچ نشانه‌ای در رابطه با این موضوع در شهر وجود نداشته باشد.

Colchester در انگلستان

یکی از جلادان بی‌رحمی که به خاطر کشتار جادوگران معروف شد، Mattew Hopkins نام داشت. او ژنرال یابنده جادوگر لقب گرفته بود و به تنهایی مسئول ۳۰۰ دادگاه و ۱۰۰ مورد اعدام است. هاپکینز به خاطر یافتن جادوگران جایزه دریافت می‌کرد و همین نیز باعث می‌شد افرادی که می‌توانست به راحتی به عنوان جادوگر جا زند (افراد ضعیف از طبقات پایین جامعه) را انتخاب کند.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

وی بسیاری از قربانیان خود را در قلعه Colcheter شکنجه می‌کرد. این قلعه هنوز نیز به خوبی حفظ شده است و به عنوان یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران به حساب می‌آید. همچنین گردشگران می‌توانند به داخل سیاه‌چال‌های داخل قلعه بروند و از زندان‌های بدون پنجره‌ای که افراد بی‌گناه زمانی در آنها محبوس بودند، دیدن کنند.

Pramnik در لهستان

لهستان از جمله کشورهای با بیشترین میزان محاکمه و اعدام جادوگران نیست؛ اما افراد زیادی نیز در این کشور به جادوگری محکوم شده‌اند. این کشور همچنین از جمله اولین مناطقی بود که محاکمه افراد به جرم جادوگری را ممنوع اعلام کرد؛ ولی بسیاری از شهرها از این قانون تبعیت نمی‌کردند.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

در روستای کوچکی به نام Pramnik یک آسیاب آبی بسیار قدیمی وجود دارد که داستانی تاریک را در خود جای داده است. در نزدیکی این آسیاب دو زن روستایی بخت‌برگشته زندگی می‌کردند. آنها متهم شده بودند که با جادوگری به زمین‌های کشاورزی آسیب رسانده‌اند و همچنین چند کشیش نیز گفتند که مورد آزار آنها قرار گرفته‌اند. همین‌ها کافی بود تا این دو زن در سپتامبر ۱۶۳۴ اعدام شوند.

این آسیاب هنوز نیز وجود دارد و به خاطر تاریخچه تاریکش به عنوان یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران به حساب می‌آید.

Pendle در انگلستان

برخی از بدنام‌ترین دادگاه‌های مربوط به جادوگران در انگلستان انجام شد. در آن زمان این باور وجود داشت که مردم مناطق شمالی انگلستان وحشی هستند و همین باور نیز در محکوم‌کردن آسان آنها تاثیر داشت. در میان دستگیرشدگان بسیاری بودند که صرفا با داروهای گیاهی مردم را درمان می‌کردند. هرچند که در دادگاه فرمایشی برگزار شده نه تنها حق دفاع از خود را نداشتند، بلکه به هیچ شاهدی نیز اجازه داده نشد در دفاع از آنها سخن بگوید.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

این روزها مجسمه‌ها و آثار زیادی برای ادای احترام به قربانیان این بی‌عدالتی فاحش ساخته شده و به همین خاطر Lancshire میزبان عجیب ترین یادبودهای جادوگران است.

Vardo در نروژ

در شمال‌شرقی نروژ یک روستای باستانی ماهیگیری وجود دارد. در این روستا ۹۰ نفر به جرم جادوگری اعدام شده‌اند. اکثر این افراد زن بودند و توسط شوهران یا همسایگانشان متهم شدند. اگرچه تاریخ در آن زمان به صورت شفافی ثبت نشده، اما می‌توان فهمید که اتهام این افراد مسموم کردن دام، ایحاد طوفان و ارتباط مستقیم با شیطان بوده است.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

مسئولان شهر Vardo می‌خواستند یاد این اتفاق تلخ را زنده نگه دارند. به همین خاطر از هنرمند معروف Louise Bourgeois و معمار مطرحی به نام Peter Zumthor خواستند اثری ماندگار در این رابطه بسازند. نتیجه نیز The Steilneset Memorial شد که امروزه به عنوان یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران در جهان معروف شده است و گردشگران را به فکر وا می‌دارد.

Zugarramurdi در اسپانیا

اسپانیا به خاطر دادگاه‌های وحشتناک تفتیش عقاید معروف است. در این دادگاه‌ها حتی به فرد گفته نمی‌شد که جرمش چیست و صرفا آنقدر شکنجه می‌شد تا به تمامی خطاهایش اعتراف کند. اگر اعتراف به نظر قضات کثیف این دادگاه‌ها کافی بود، مجازاتی غیر از مرگ برای فرد در نظر گرفته می‌شد.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

محاکمه جادوگران در اولیت‌های این دادگاه‌ها نبود؛ اما این باعث نمی‌شد که به چنین مواردی توجه نشود. به عنوان مثال فردی به نام Pierre de Lancre مامور شده بود تا ریشه‌های غیر مسیحی قوم باسک که در شمال اسپانیا و جنوب فرانسه ساکن بودند را از بین ببرد. وی نیز ۸۰ نفر را به اتهام جادوگری زنده زنده سوزاند.

یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران در این منطقه تونل Zugarrmurdi به حساب می‌آید. در آن زمان گمان می‌کردند این تونل طبیعی محل ملاقات جادوگران و ارتباط آنها با ارواح است. امروزه هم می‌توانید از این تونل حیرت‌انگیز بازدید کنید و هم با رفتن به موزه جادوگری در نزدیکی آن با اسطوره‌ها و افسانه‌های قوم باسک آشنا شوید.

Triora در ایتالیا

در نزدیکی مرزهای ایتالیا یک روستای زیبا با پنج قلعه دیدنی قرار دارد. این روستا که زمانی با نام شهر نان شناخته می‌شد، از مراکز بسیار مهم تولید غلات در اروپا بوده است . یک سال در قرن هفدهم محصولات به خاطر گرمای شدید آسیب دیدند. با توجه به دیدگاه عجیب آن دوران حدس زدن اینکه چه اتفاقی پس از آن افتاد، چندان سخت نیست.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

این اتفاق باعث شد که یک کشیش از دادگاه تفتیش عقاید به Triora بیاید و از جادوگری صحبت کند. همین نیز کافی بود که مردم این منطقه همچون دیوانگان به جان هم بیفتند و در نهایت نیز یک زن بیچاره به عنوان جادوگر دستگیر شود. اگر می‌خواهید به دیدن یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران در جهان بروید، بهتر است نگاهی به موزه محلی تریورا بیندازید. در این موزه بسیاری از اسناد خطی مربوط به دادگاه‌های جادوگران نگهداری می‌شود.

Torsaker در سوئد

این شهر میزبان بزرگترین دادگاه جادوگری ثبت شده در تاریخ سوئد است. در نتیجه این دادگاه در تنها یک روز ۷۱ نفر به اتهام جادوگری سر بریده شدند و در آتش سوختند. این جنون زمانی آغاز شد که مقامات بالاتر یک کشیش محلی به او گفتند که جادوگران منطقه خود را از بین ببرد. روش این کشیش نیز عجیب بود.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

او دو جوان را مامور کرده بود در ورودی در کلیسا بایستند و پیشانی تمامی افراد را برای دیدن علامت نامرئی شیطان نگاه کنند. اگرچه باور کردن این اتفاق سخت است؛ اما شاهدان متعددی آن را ثبت کرده‌اند. امروز نیز یک سنگ بزرگ در این محل قرار گرفته تا Torsaker میزبان یکی از عجیب ترین یادبودهای جادوگران در جهان باشد.

Fulda در آلمان

اسقف اعظم صومعه Fulda عمیقا بر این باور بود که باید به طور کامل به بررسی نشانه‌های جادوگری در شهر بپردازد. او ادعا می‌کرد که می‌خواهد شهر را پاک کند و برای گرفتن اعتراف از هر ابزاری استفاده می‌کرد. یکی از معروف‌ترین موارد مربوط به یک زن باردار به نام Merga Bien بود که به اتهام کشتن شوهر دومش پیش از زایمان در آتش سوزانده شد.

عجیب‌ترین یادبودهای جادوگران را بشناسید

سرانجام دوران تاریک این اسقف کثیف با مرگش به پایان رسید. امروزه یک بنای یادبود یاد و خاطره افراد بی‌گناهی که به جرم جادوگری و ارتباط با ارواح کشته شدند را گرامی می‌دارد. با توجه به مرگ تراژیک Bien، این شهر در میان عجیب ترین یادبودهای جادوگران قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج