۱۲۶۶۴۰۴
۱۰۰۹۵
۱۰۰۹۵
پ

طعنه روس‌ها به پاتریوت آمریکایی

در حالی که کم و بیش صحبت از ارسال سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین به میان آمده، رسانه‌های روس با کنایه از ناکارآمدی آن و برتری اس ۳۰۰ صحبت می‌کنند.

خبرآنلاین: در حالی که کم و بیش صحبت از ارسال سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین به میان آمده، رسانه‌های روس با کنایه از ناکارآمدی آن و برتری اس ۳۰۰ صحبت می‌کنند.

رسانه‌های روس به صورت گسترده مقاله‌هایی را بازنشر می‌دهند که ارسال پاتریوت به اوکراین را بی‌فایده و نادرست می‌دانند.

یکی از این مقاله‌ها که بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفته است استدلال می‌کند که پاتریوت در مقایسه با پدافندهای قدیمی اس ۳۰۰ که هم‌اکنون در اختیار اوکراین است، کارایی چندانی ندارد.

برای اشاره به ضعف پاتریوت به عملکرد این سیستم در عربستان مقابل پهپادها و موشک‌های حوثی‌های یمن اشاره شده است. مقاله استدلال می‌کند که پاتریوت وقتی توان مقابله با موشک‌های حوثی‌ها را ندارد چطور می‌تواند با موشک‌های بسیار مدرن‌تر روسیه مقابله کند.

طعنه روس‌ها به پاتریوت آمریکایی
پدافند موشکی پاتریوت

سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰

اوکراین از سامانه‌های اس‌ ۳۰۰ پی‌تی و اس‌ ۳۰۰ پی‌اس استفاده می‌کند که با شلیک موشک‌های رهگیر ۵V۵۵K و ۵V۵۵R به دفاع از آسمان مشغول‌ هستند. موشک‌های یاد شده ابعاد یکسانی دارند اما برد موثرشان متفاوت است.

این سامانه‌ها می‌توانند با اهداف در ارتفاع ۲۵ کیلومتری درگیر شوند. روس‌ها فناوری سامانه اس ۳۰۰ پی اس را معادل پاتریوت پک ۲ می‌دانند که می‌تواند اهدافی در فاصله ۱۶۰ کیلومتر و تا ارتفاع ۲۰ کیلومتر را ساقط کند. اس ۳۰۰ پی‌اس پس از رسیدن به محل استقرار در مدت زمان کوتاه ۵ دقیقه آماده شلیک می‌شود.

البته اوکراین دنبال تقویت سیستم‌ دفاع موشکی خود با جایگزین کردن اس ۳۰۰‌های از دست رفته با نمونه‌های مشابه و یا پیشرفته‌تر موجود در کشورهایی چون یونان، بلغارستان و اسپانیا است.

بلغارستان از سیستم دفاع موشکی S-۳۰۰PMU استفاده می‌کند که می تواند موشک های ۵V۵۵R را شلیک کند، در حالی که یونان دارای ۱۲ سیستم S-۳۰۰PMU-۱ است که یک نسخه بهبود یافته با رادار به روز شده ۳۰N۶E است که می تواند موشک های رهگیر ۴۸N۶ را شلیک کند. موشک ۴۸N۶ هدایت فرمان رادیویی را با رادار نیمه فعال در مرحله پایانی پرواز ترکیب می کند. انواع موشک ها دارای حداکثر برد بین ۱۴۴ تا ۲۵۸ کیلومتر هستند که بسیار بیشتر از برد سامانه موشکی پاتریوت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج