جاباما
۱۲۶۷۲۷۶
۱۲۶ نظر
۶۱۹۱۶۹
۱۲۶ نظر
۶۱۹۱۶۹
پ

«جدی‌ترین» سناریوی طرح جدید حجاب

جدی‌ترین و محتمل‌ترین سناریویی که گمانه می‌رود در رونمایی از طرح جدید حجاب عمومی ارائه شود، اعمال محدودیت‌ها و احتمالا جرایمی ویژه برای افراد بی‌حجاب است. این سناریو به منظور بازگشت وضعیت حجاب عمومی زنان به وضعیت قبل از آغاز ناآرامی‌های اخیر کشور با بهره‌گیری از اعمال قدرت نرم است. بدین معنا که بدون هر گونه استفاده از مواجهه فیزیکی و تنبیهی مستقیم، افراد از طریق کی سری مجازات هوشمندِ نظارتی، اصطلاحا روسری‌ها را مجددا بر سر کنند. اما این سناریو نیز در دو حالت امکان اجرایی شدن دارد

فرارو: حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه (۱۵ آذر) در اظهاراتی از جمع شدن هنجارشکنی‌ها تا یکی دو هفته آینده و برگشتن روسری‌ها بر سر زنان خبر داد. او از تغییر در روش دعوت به حجاب در قالب سه مرحله، تذکر، اخطار و مسدود شدن حساب بانکی فرد بی‌حجاب گفت. همین اظهارات کافی بود که بلافاصله گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون اجرایی شدن طرح جدید حجاب مطرح شود.

 اظهارات جلالی مبنی بر مسدود شدن حساب «بی‌حجاب‌ها» با انتقاداتی جدی نیز همراه شد. بسیاری بر این نکته انگشت گذاشتند که چنین طرحی ورشکستگی احتمالی بانک‌ها و تورم در بازار طلا، خودرو و ارز را به همراه خواهد داشت. ادعای جلالی به سرعت از سوی رئیس بانک مرکزی تکذیب و حتی خود او نیز از ادعایش عقب‌نشینی کرد و مدعی شد از اظهاراتش سوء‌برداشت شده؛ هیچ طرحی برای  مسدود شدن حساب‌ها نیست و کسی هم چنین موردی را پیشنهاد نداده است.

در جدیدترین واکنش نیز مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعای مسدودسازی حساب بانکی افراد بی‌حجاب را رد و بر زبان آوردن این حرف‌ها را به مصلحت ارزیابی نکرد.

هر چند موضوع مسدود شدن حساب افراد بی‌حجاب تکذیب شد، اما تمامی شواهد از طرح جدید «حجاب و عفاف» طی یک یا دو هفته آینده حکایت دارند. در تایید این موضوع می‌توان به اظهارات اخیر کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رجوع کرد که از اجرایی شدن قوانین عفاف و حجابی که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده در آینده نزدیک خبر داده است.

حالا مساله مهم برای افکار عمومی، رسانه‌ها و ناظران این است که طرح احتمالی حجاب و عفاف که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد، چگونه خواهد بود؟ همچنین، گستره و ابعاد این طرح چگونه خواهد بود؟ در پاسخ به مساله طرح احتمالی حجاب، دو سناریو قابل طرح هستند که هر یک به نوبه خود می‌توانند تبعات و پیامد‌های خاص خود را به همراه داشته باشند. یک سناریو آن‌چنان که اکثر ناظران پیش‌بینی می‌کنند ایجاد رویه‌ای از جریمه و تنبیه است و دیگری سناریوی ضعیف‌تر ورود به فاز «تذکر».

طرح حجاب جدید با چاشنی «جریمه» و «محرومیت هوشمند»

جدی‌ترین و محتمل‌ترین سناریویی که گمان می‌رود در رونمایی از طرح جدید حجاب عمومی ارائه شود، اعمال محدودیت‌ها و احتمالاً جرایمی ویژه برای افراد بی‌حجاب است. این سناریو بهره‌گیری از اعمال قدرت نرم است برای بازگشت وضعیت حجاب عمومی زنان به شرایط قبل از آغاز ناآرامی‌های اخیر است. بدین معنا که بدون استفاده از مواجهه فیزیکی و تنبیهی مستقیم، افراد از طریق یک سری مجازات هوشمندِ نظارتی، اصطلاحا روسری‌ها را مجددا بر سر کنند. اما این سناریو نیز در دو حالت امکان اجرایی شدن دارد.

حالت اول می‌تواند بر مبنای اعمال محدودیت‌های گسترده و چند وجهی با چاشنی جریمه‌های سنگین باشد. در این چارچوب فرض بر آن است که محدودیت‌ها به شکل عمومی و گسترده خواهد بود. یعنی از کلان‌ترین سطوح جامعه تا جزئی‌ترین سطوح را در بر خواهد گرفت. به بیان روشن‌تر دایره محدودیت‌ها می‌تواند از ادارات دولتی تا مکان‌های عمومی همچون فرودگاه‌ها و مجتمع‌های خرید تا سوپرمارکت‌ها و نانوا‌های محلی باشد.

پیش‌بینی می‌شود که رابطه‌ای دوگانه میان خاطیان بی‌حجابی و پذیرندگان آن‌ها برقرار گردد. بدین شرح که این تنها بی‌حجاب‌ها نیستند که با جریمه و تنبیه مواجه می‌شوند، بلکه این پذیرندگان آن‌ها، از ادارات و مکان‌های عمومی گرفته تا جزئی‌ترین اماکن عمومی نیز با مجازات مواجه می‌شوند. در این چارچوب، در سطح فردی شخص بی‌حجاب احتمالا با تذکر، اخطار و شاید محرومیت از خدمات عمومی مواجه خواهد شد؛ اما ادارات یا هر نهادی که با این فرد تعامل داشته باشد یا اصطلاحا آن شخص را پذیرا شود نیز با تعلیق، جریمه یا مجازات در سطوح مختلف مواجه می‌شود.

به عنوان نمونه شاید نحوه اجرای این طرح چنین باشد که در تمامی مجتمع‌های رفاهی، خدماتی و خرید، افرادی به عنوان نگهبان تعیین شوند تا افراد بی‌حجاب وارد نشوند؛ یا به رانندگان شخصی و عمومی ابلاغ شود در صورت گزارش راننده یا مسافر بی‌حجاب خودرو او توقیف خواهد شد؛ یا یک سوپر مارکت در صورت خدمات دادن به یک فرد بی‌حجاب با خطر پلمپ مواجه می‌شود. البته این‌ها تنها مثال‌هایی محدود هستند تا دایره گسترده بودن طرح تفهیم شود، لذا می‌توان هزاران مثال دیگر را در اجرای این محدودیت‌های گسترده ارائه کرد.

اجرایی شدن این حالت گسترده از جریمه و محرومیت نه تنها بر روی کاغذ، بلکه در عرصه عینی نیز قابل ابلاغ و اجراست، اما عواقب و پیامد‌های آن می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی و همراه با آسیب‌های بزرگ باشد. اجرایی کردن این طرح در چنین سطح گسترده‌ای، بدون تردید اکثریت قریب‌ یه اتفاق حوزه‌ها و البته زیست روزمره اکثریت افراد را درگیر خواهد کرد. سطح گسترده محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، علاوه بر تقابل میان نهاد‌های دولتی با جامعه، مردم را با مردم، به شکل مستقیم در مقابل یکدیگر قرار خواهد داد.

شاید برخی چنان تصور کنند که چه ایده جذابی خواهد بود که خود راننده‌ها یا مغازه‌داران به شکل خودکار به ماموران تذکردهنده حجاب و عفاف تبدیل شوند، اما از این امر غافل هستند که دوگانه‌ای تحت عنوان «مردم‌داری و خطر از مجازات» ایجاد خواهد شد که می‌تواند عواقب بسیار مخربی را به همراه داشته باشد. برای نمونه یک فروشگاه یا مغازه، برای کسب درآمد و جلب مشتری، به تعامل سازنده با افراد کم‌حجاب هم نیازمند است، اما از ترس مجازات در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد. این‌جا رخدادی دو سر باخت اتفاق خواهد افتاد؛ اول این‌که فروشگاه بخشی مشتریان و درآمدش را از دست خواهد داد و دوم این‌که به دلیل ترس از مجازات، امکان درگیری و خشونت میان صاحب‌ کسب و کار با بخشی از جامعه وجود دارد.

در سطحی دیگر، چنین رخدادی می‌تواند پلیسی شدن جامعه را نیز به همراه داشته باشد. این‌که هر فروشگاه یا نهاد‌ی، بخشی را به عنوان حراست ایجاد کند یا حتی در سطح شخصی نیز صاحبان هر کسب‌وکاری، وظیفه‌ای حراستی را برای خود تعریف کنند، نظمی پلیسی بر جامعه حاکم خواهد شد. شاید چنین تصور شود این محدودیت هوشمند و خودکار بوده و می‌تواند مثمرثمر باشد. اما افزایش میل به خشونت و بالا رفتن مجرمیت افراد در سطح عمومی پدیده‌ای است که نادیده انگاشته می‌شود. چرا که اکثریت افراد جامعه به صورت بالقوه، پتانسیل شناخته شدن به عنوان مجرم را دارند. چنین حالتی میل به مواجهه را نیز افزایش خواهد داد.

اما حالت دوم، اجرایی شدن سناریوی حجاب با چاشنی «جریمه» و «محرومیت هوشمند» می‌تواند ابعاد محدودتری را داشته باشد. در حالت دوم می‌تواند این طرح به گونه‌ای طرح‌ریزی شود که معیشت و کسب‌وکار‌ها را نشانه نرود و تنها این افراد خاطی باشند که با برخی محدودیت‌های ویژه همراه شوند. برای نمونه افرادی که مرحله تذکر و اخطار را سپری کرده، در زمان استخدام در نهاد‌های دولتی و خصوصی با مشکل مواجه شوند. یا افراد بدحجاب از خدمات عمومی‌ای همچون دریافت وام بانکی و ... محروم گردند. در این زمینه نیز مثال‌های فراوانی قابل طرح هستند که همگی بر مبنای مجازات فرد خاطی است و نه پذیرندگان عمومی او.

اجرایی شدن این حالت نیز همانند حالت نخستین به طور حتم واکنش جامعه و تبعاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد که البته به مراتب کمتر از حالت نخست است. در این حالت نیز جامعه از دید نهاد‌های رسمی به صورت خودکار به دو قسمت خودی و غیرخودی تبدیل می‌شود. یک تعداد از افراد که بدحجاب یا بی‌حجاب نامیده می‌شوند، به عنوان غیر خودی تلقی شده و خدمات‌رسانی به آن‌ها محدود خواهد شد. در سوی مقابل چنین تصور می‌شود که حکومت تنها متعلق به افراد خودی یا همان افراد ملزم به قانون حجاب است.

طرح حجاب جدید در نسخه گشت‌ ارشاد «تذکرگو»

دیگر سناریوی قابل طرح در ارتباط با طرح حجاب ابلاغی و اجرایی جدید، می‌تواند، رجعت به همان وظیفه تعیین شده برای گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی بر اساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی باشد. بسیاری از ناظران مسائل سیاسی و اجتماعی بر این باور بودند که گشت ارشاد در قالب کارکرد سال‌های اخیر محصول بدعت از اجرای هدف اولیه آن بود. بر اساس دیدگاه آن‌ها منطق گشت ارشاد بر مبنای ارشاد جامعه با اصل تذکر بر مبنای امربه معروف و نهی از منکر بود نه برخورد فیزیکی و مواجهه مستقیم با بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها.

هر چند امکان طرح این سناریو بسیار ضعیف است، این احتمال وجود دارد که نسخه جدید پلیس امنیت اخلاقی و گشت ارشاد در سطح جامعه حاضر شوند. مامورانی با ظاهر و وظایف جدید. مامورانی که تنها وظیفه تذکر و گفتگو با بدحجاب‌ها را داشته باشند. این سناریو تا حدود زیادی کم‌هزینه‌تر به نظر می‌رسد، اما به دلیل حساسیت ویژه مردم به دیدن ماشین‌ها و ماموران ویژه گشت ارشاد، چنین سناریویی نیز می‌تواند با دشواری‌هایی ویژه همراه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انصاف

      خلاصه بگیر و ببند ادامه داره

      پاسخ ها

      • صالح

        و در کنارش ادامه یافتن گشنگی و مستمندی مردم

      • ناشناس

        اتفاقاخیلی خوبه چون مردم ایران ازبس شکسته شدن دیگه حال اعتراض ندارن بزاربهشون فشاربیارن تابرن توعرصه اینامیخان مشکلات مردموحل کنن

    • دیگه وقتش بود یک فکری به حال این وضعیت کنن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرا فکری به حال گرانی ها و فقر نکنند ؟؟؟

      • مهران

        قیمت پژو۲۰۷ دنده ای۵۱۷۰۰۰۰۰۰۰ریال .نطرت چیه دوست عزیز.یه فکری باید بکنن یا هنوز جا داره واسه افزایش قیمت

      • ناشناس

        ایا همه ی مشکلات ما حل شده فقط مونده حجاب
        تحریم گوناگون
        قیمت افسار گریخته طلا ارز خودرو مسکن
        غارت مفسدان اقتصادی
        کمبود بودجه
        الودگی هوا کماکان
        خشکسالی
        تیم ضعیف اقتصادی
        ََََََ...............

      • ناشناس

        دقیقا دوست عزیز باید فکری کرد ،دیگه هزینه ها بالاست پول نفت و گاز و معادن جواب نمیده و چه معنای داره تو روسری نبندی و مالیاتشو ندی مدیون دولت میشید،دوات گناه داره

    • انصاف

      حسن ریوندی:اینو می ببنده اون رو خفه می کنه اینستا گرام رو فیلتر می کنه صدات در بیاد میگه هیس تو ساکت باش😏😂

    • ناشناس

      اینقدر سناریو برای حجاب ،چه سناریو برای دزدان ومفسدان حکومتی وهمین خانم خزعلی ها که در کاخها وبناهای مصادره شده مملکت نشستند دارید .گر حکم شود که مست گیرند باید که هر آنچه هست گیرند

      پاسخ ها

      • امیر

        خودشان دزدند باید حواسا را به حجاب پرت کنند تا با خیال راحت به کارشان ادامه دهند قرار نیست برنامه ای برای مبارزه با خوشون بچینند

      • علی تبریز

        شما که این همه راه بلدین چرا برای دزدان بیتالمال استفاده نمی کنید
        تمام مشکلات مردم دیگه حله حجاب حل شد حدا راشکر وگرنه همه می رفتیم جهنم

    • ناشناس

      همون قانون قبلی بهتره.

    • دا

      خدایا ما رو از شر شیاطین انسان نما نجات بده.که بویی از انسانیت نبردن.

      پاسخ ها

      • مرگ بر بی حیا

        در آخر زمان جای فرشته و شیطان عوض میشه:)

    • ناشناس

      باید بپذیرید که حجاب را برای همیشه از بین بردید ودیگر هرگز حجاب به قبل از این اعتراضات برنمیگردد

      پاسخ ها

      • تولید کننده

        ایرانیان قبل از اسلام هم عفت داشتند.دزدها را بگیرید حجاب برمیگردد.بی حجابی نشانه اعتراض است نه لودگی.

    • ناشناس

      این تز ها رو از کجای مغز پوسیده شون میارن ؟!

    • ناشناس

      هنجار شکنی در مملکت فقط مو فقط مو فقط مو می باشد اگر مشگل مو حل شود می رویم آن بالا بالاها

      پاسخ ها

      • میلاد

        به خاطر منافع مالی حجاب رو اجباری کردن

    • احمد

      تمام این راه‌ها آب در هاون کوبیدن است و فقط راه آن اصلاح امور اقتصادی و معیشت روز مره مردم است که از عهده این افراد در حال اجرا ممکن نیست چون اینها هرگز اصول اقتصادی و سیاست خارجی را بلد نیستند و تنها راه جایگزینی افراد نا کارآمد با نخبگان و فرهیختگان است ولا غیر

    • ناشناس

      کاش یک فکری هم برای برگشتن قیمت ها به قبل از ناآرامی می کردن. این یک تیکه پارچه رو سر زنها باشه یا نباشه چه فرقی می کنه !!!!!؟؟؟؟

    • زهرا

      چه چیز مسخره ای ببین آقای حسین جلالی کسی که بخاد بی حجاب باشه توی شیشه هم که بکنیش باز کار خودشو میکنه
      خب اونی که بی‌حجابی میره توی اداره لباس بلند میپوشه و وقتی از اداره خارج شد دوباره بی حجاب میشع برا بیرون از اداره چه فکری میخاید بردارید؟زوری که نیسته

    • داراشاد

      سلام ، جالبه بعد از چهل و سه سال تازه دنبال قانون حجاب هستید یکم زود نیست

    • مصطفی

      زیاد سخت نگیرید بزارید فعلا تحریما رو وردارند گرونی امانمون برید

    • مریم

      یه تلاش بیهوده و بی ثمر که ممکنه خسارات و خونهای دیگه به کشور تحمیل کنه مگه بقیه کشورهای اسلامی چکار میکنند ؟ مگه این کشور تافته جدا بافته س ؟ یه پذیرش اشتباه و خلاص از همون اول حجاب اجباری اشتباه بود فکر کنید دارید از صفر شروع میکنید

    • ناشناس

      بهترین سناریو کار نداشتن به امور شخصی مردم و بهانه دست مردم و دشمن ندادن برای حفظ خودتان است مثل ۹۹ درصد کشور های اسلامی که حجاب زورکی ندارند حالا اگر دنبال تنش بودن مثل شما عمل می‌کردند

    • ابوالفضل

      دنیا در حال شکل گیری نظم نوین و کشورها در حال رقابت گسترده در این زمینه هستند اما متاسفانه هنوز عده ایی نفوذی و خاین به کشور هنوز در حال نفرت پراکنی و دوقطبی سازی قدم برمی‌دارند. ای کاش اندکی از درک و شعور شیخ حسن نصرالله و یارانش را داشتند.

    • موسی

      این دختر وزنان این کشور اسلامی اگر بدانند که بابت اینکه موی خودرا در معرض دید نا محرمان میگذارند چه عواقبی در پیشگاه خدا خواهند داشت همه مو که هیچ تاری راهم جلو گیری میکردن شاید بگوی آنکس را مجازات میکنند بتو چه ربطی دارد تن خود ودر اختیار خود اوست هرفی را از قرآن برایتان را بگویم وقتی فرشتگان بر قوم لوط فرود امدن بحضرت شعیب گفتن خودت ونام چند نفر دیگرا بردن که از شهر بیرون شبانه بروند وقتی حضرت شعیب گفت که همه لواط نمکنند درجواب گفتن بقیه بیخیال بودن انهاهم باید مجازات شوندکه صبح شهر صدوم زیرو روشد

      پاسخ ها

      • مجتبی

        پس الآن در کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که ازدواج همجنس گرایان(مرد با مرد و زن با زن ) قانونی شده و در دفاتر رسمی ثبت می شود باید حد اقل یک بلای آسمانی بسیار شدید تر از آنچه بر قوم لوط نازل شده بر سر آنها هم نازل می شد، زیرا هم از نظر تعداد و هم از نظر روش بسیار گسترده تر و بی شرمانه تر از قوم لوط در حال اجراست و بعضا با فیلمبرداری و پخش روابط خود گرو های بسیار بیشتری بویژه افراد جوان را تحت تاثیر قرار داده و بسوی خود جذب می کنند. و بعضا یا صاحب رسانه های گوناگون هستند یا با رسانه های ماهواره ای و شبکه های تبلیغاتی با امکانات فراوان در حال همکاری می باشند.

      • سروش

        شماکه خیلی احساس قرآن شناسی داری ، یک عده علما هم معتقدندآیات حجاب مختص زنان پیغمبروخطاب به آنهاست

      • ناشناس

        عزیزِ دلِ برادر ، در موردِ سکوت برابر ظلم و اختلاس و به تخصصیِ مسئولین و وزرا و مدیران ، در موردِ قیمت خودرو که سودهای کلان از وارداتش قراره بره تو جیبِ ... ، در مورد آغازاده ها ، .... چیزی در مورد سکوت در برابر ظالم ، در قرآن و تفسیرهای قرآن ، نخواندی ؟!؟ یا سواد نداری بخوانی ؟!
        فقط یک کلمه بهت میگم : « خجالت بکش »

    • فقط ایران

      نماینده های بیسواد و تندرو زمان صحبت کردن درکی از گفته هایشان ندارند ، بهمین دلیل بی مهابا صحبت میکنند ، پشت بیسوادها در ایران خیلی خیلی گرمه و پول زیادی هم بابت نفهمیشون بهشون میدن .
      خدا بده برکت
      اله برکت لله

    • فاطمه دانشور گرمرودی

      از نظر من کاری به مردم نداشته باشید بفکر رفاهشون باشید .اینقدر فشار برای چیه

    • abrahymmwsayy66@gmail.com

      کمبودبودجه هزاران میلیاردی مملکت هم بااین هوشمندی شمامرتفع خواهد شد.فقروفلاکت هم مرتفع خواهد شد،افرین

    • ناشناس

      با کسانی که اقتصاد، سیاست ، و اقتدار کشور رو به گند کشیدند و کشور رو به روسیه و چین فروختند ،چه رفتاری میکنید؟

    • ناشناس

      روسری را ول کن دلار سکه را بچسب ..این دنیارا بخر ..اون دنیا پیشکش 😂

    • منوچهر

      اقا چرا مسله را بزرگ می کنید .مگر چند درصد مردم بیحجابند.اگر بلد نیستید ببینید اروپا بویژه فرانسه با زنان باحجاب طوری برخورد می کند. بله محرومیت اجتماعی مثل دانشگاه فرودگاه و .... یا اگر نمی تونید، محجبه ها را محروم کنید چون تعداد اینها زیادتره می شه کاری کرد.هههههه

    • ناشناس

      مملکت رو آبه

    • کامرانی

      خجالت بکشید شمارو به خدا قسم دست از این مسخره بازیها بردارید!
      تمام مشکلات جامعه حل شده و فقط این درد و مرض نوع پوشش باقی مونده؟؟!!!!!!!
      برید فکری به حال میانسالها مخصوصا دهه شصتی ها بکنید که عمرشون و جوانیشون تباه شد و هنوز خبری از اشتغال و ازدواج و مسکن و آینده براشون نیست...!!!!
      دنبال چی میگردید؟؟ مردم نون ندارن بخورن اونوقت شماهایی که سر کارتون هستید و هرکدامتون درنهادی استخدام هستید و غم ندارید برای خود شیرینی و صدالبته حفظ و افزایش منافعتون دنبال متدها و روش های اعمال مشکل و محدودیت و سرکوبگرانه هستید...
      این رفتارها و قوانین سلیقه ای و نوظهور بداهه در شان ملت با شرف ایرانم نیست.

    • ناشناس

      جالبه کاش نصف این اهمیتی که به حجاب اجباری میدن به نماز و نمازخونه ها میدادن، الان اگر بیرون از خونه باشی و بخوای دو ساعت بعد از اذان نماز بخونی، مسجد، نمازخونه مترو، نمازخونه پارک و سایر اماکن عمومی یا فقط تا یکساعت بعد از اذان خدمات میدن و بعد درشون قفله، یا به شدت کثیف و بدون رسیدگی رها شدن، یا توی خیلی از اماکن عمومی اصلا وجود ندارن.

    • جانباز جنگ

      احتیاج به هیچ کاری نیست تعداد اینها اینقدر اندک است که خود بخود به قبل بر میگردد والاه همین ها رو بنده دیدم میایند گلزار شهدا زیارت قبور شهدا نظر می کنند حاجت میگیرند ما کار خودمون رو درست انحام بدیم مردم خودشون نیدونن وصیت شهدا چیست دزد ها اختلاسگران رو بگیرید بکشید بالا تا ببینید همین عا که میگید بدححاب چگونه جلو ارازل و واوباش در میایند مگه هومن دزد ها ها زور گیرها پول و موبایل و کیف همین ها رو کم به سرقت برده اند مال همه رو میبرند کازی به لاحجاب و بی حجاب هم ندارند دشمن الان باغول رسانه ایی مخصوصا شبکه های معاند دنبال ضربه زدن به ایران ماست هوشیار باشیم اصلا ملت ما برای لندن وپاریس و واشنگتن و المان هیتلری مهم نیست اونا فقط دنبال منافع خودشون و کم کردن اقتدار ایران هستند کسانی که داروذبه بیماران خاص نمیدن شده اند مدعی حقوق زنان

    • ناشناس

      طرح خوبی است وجبران کثری بوجه ولی چرا هیچ طرحی برای دزدی وریخت پاشهای مسئولین و ثروت بی حد وحسر مسئولین ازاین مجلس انقلاب بیرون نمیآد چوب باید تمام مسئولین را گردن بزنن

    • علی

      عجب ...ی داریم ماهاداریم از گشنگی میمیریم
      این ها به فکر چین

    • ناشناس

      موش‌تو‌سوراخش‌نمی رفت‌به‌دمش‌جارو‌بست

    • زن زیبا

      فقط و فقط با مردم بجنگید. برای اختلاسگرها و دزدهای پول‌های بی حد و حساب بیت المال چه نقشه ای دارید؟ برای سرانتون که دزدن و پول مملکت رو میدزدن چه فکری کردید؟ لطفا اونها رو هم اطلاع رسانی کنید.

    • محمحبعلی نوری

      چرااینقدرداغ،دل،حجاب،دارین،واسه،گرونی،بیکاری،طرحی،نمیدین،.واقعا،واقعا آدم دیوانه،میشه از نظرشما

    • ناشناس

      این بگیرو ببند های مسخره رو جمع کنید جریمه و ... تا کی ؟ سالهاست سالی چند بار اختلاس میشه ودزد محترم میره کشورهای خارجی و با پول بادآورده راحت جولان میده هیچ کس،هم کاری نداره و آب از آب تکون نمی خوره . سفره های مردم رو خالی کردید حالا دنبال روسری و مقنعه میگردیدکه به زور روی سر خانمها بندازید ؟

    • محمحبعلی نوری

      برای گرونی گرفتاری روزمره مردم نظرم مسلمان

    • ناشناس

      چرا مثل بچه آدم گوشتان را کر نمی کنید و چشمتان کور و آزادی را به جامعه بدهید

    • نگار

      چقدر بحث میکنید درباره حجاب، یا عرضه دارید یه فکری میکنید و انجامش میدین، یا اگر هم عرضه ندارید بی خیالش بشید و اعلام کنید، حجاب اختیاری شده. دیگه انقدر اما و اگر نداره والا. مگه از همون اول انقلاب کسی حجاب رو راحت انتخاب کرد؟ خیر. خیلی ها انتخابشون نبود، ولی بازور و کارهای دیگه تونستین حجاب و سر مردم گذاشتین. من خودم جوان هستم، ولی مادرم برام تعریف کرده که چطوری حجاب گذاشته شد بعد از انقلاب. به صورت قانون درآوردنش. حالا هم دیگه اگه قانونتون نیست، بی خیال خودتونم اذیت نکنید. تکلیف بقیه ام روشن بشه که تا حالا رعایتش کردن

    • سید کریم

      فقط بااین کارها میخواهن نسل ایرانی رو از بین ببرن.حجاب وسیله ای برای تورم وگرانی مساوی باطلاق وازدواج نکردنه جوانانه.مگرنه دنیا اگر نگاه کنی کی به حجاب کسی گیر داده

    • ناشناس

      ای کاش یکی بود برای مسولان دزد هم یه فکری میکرد یا فرزندان مسولانی که در کشور های اورپا یا امریکا با بوجه بیتل مال عیش نوش میکنن رسیدگی میکردن بهتر از روسری خانمها بود

    • Hamideh

      دلار داره میشه ۴۰ هزار تومان شما درگیر حجاب هستید...تورم جدید تو راهه....بدبخت شدیم رفت....قیمت ماشین ها رو نگاه بندازید روزی ۲۰میلیون گرون میشن ....فاتحه...

    • ناشناس

      متاسفم برای کل مملکت ایران تمام مشکلات اساسی رو بیخیال شدن چسبیدن به دو تا تار مو .بمیرید واقعا برید بمیرید بااین ذهنیت کثیف هر روز از روز قبل خودتون رو از مردم دور و دورتر میکنید همین وبس .راه شما اشتباه است به خود خدا اشتباه است

    • ناشناس

      برین جمعش کنین..فکری بحال فسادها و دزدی هاتون بکنید نه یه تار مو..بیلیاقتها

    • ناشناس

      قانون حجاب را جدی بگیرید. ولی روی اصول. اول از مراکز دولتی و پزشکی و بیمارستانها و شهرداری ها و آژانس هواپیمایی و بانک ها و ..... شروع کنید. حجاب کامل. بعد هم از دبستان‌ها و مدارس و ..به بالا. چطوری اولا مدلهای زیبا ، با رنگهای شاد و نظر خواهی از خود دانش آموزان و اولیا و معرفی چندین مدل برای انتخاب . بعد هم دعوت از محجبین کشورهای دیگر که مسلمان شده اند و مقید به حجاب هستند. هزینه سفرشان را بدهید و در مدارس سخنرانی کنندو تبلیغ حجاب. و ساختن سریالهای جذاب با هنرپیشگان محجبه.

    • ناشناس

      خجالت بکشین شمااگرمدیربدرد بخور بودین فکری به حال معیشت مردم میکردین نه حجاب ازصب تا شب پشت میز نشستین یه عالمه حقوق میگیرین فقط برا زدن حرف مفت

    • احمد

      بعد میگن مسول خلاق نداریم،اینا با یا یه تز قطر و تمام امکاناتش را تو جیب میکنن،

    • سجاد

      تمام مشکلاتمون حل شده فقط مسئله حجاب مونده بعدشم چرا به این سرعت برای مردم تعیین تکلیف میکنین ولی برای مفسدان و مسئولین این گشت ارشاد وجود نداره مگر مردم صاحب مملکت نیستن؟اگر هشتن پس چرا شما واسه صاحب مملکت تصمیم میگیرین تحریم و قانون حجاب بدبختی اقتصادی و پوشش محدود و همه چی به ضرر مردم ولی همه چیزهای خوب برای مسئولین

    • ناشناس

      دیدن دخترها ی مدارس و دانشگاه های کروواسی واقعا لذت بخش است‌ دختران زیبای اروپایی با حجاب کامل که در مراسمی در سال در خیابانهای شهرشان پیاده روی می کنند با لباسهای زیبا و رنگهای شاد و کاملا پوشیده شاید بتواند الگویی برای جوانان ما باشد. فیلم آنها را در دبیرستانهای ما نمایش دهید. از خودشان دعوت کنید در دانشگاه ها و مدارس سخنرانی کنند‌ از زنان محجبه موفق کشور خودمان دعوت کنید برای سخنرانی و همینطور دخترانی که قبلا بی حجاب بودند و خودشان با مطالعه به ارزش حجاب پی برده اند‌ تا برای جوانان صحبت کنند‌ .

    • محمد

      شما نگران فروش ما مغازه دارها نباشید وقتی همه مغازه دارها بی حجاب ها رو راه ندادند اونها مجبور می شن حجاب سر کن وخرید نمایند مثلا اگه همه نانوایی‌ها نان را به بی حجاب نفروشند او که گرسنه نمی خواد بمونه مجبور هست نون بگیره ولی با حجاب.

    • محمد رضا

      تمومش کنید این درگیریها رو ازاد بزارید ملت رو

    • ناشناس

      حجاب دستور خداوند است برای زنان و دختران ،خوب معلوم است که ما بندگان خدا فهم و درکمان به اندازه خدا نیست و حتما آنچه را که خدای بزرگ فرموده به نفع جامعه بشری است. لجبازی با فرمان خدا عقوبت دارد‌ . ولی مسئولان فرهنگی ما کم کاری کرد ه اند و نتوانسته اند ارزش حجاب را به فرزندانمان بشناسانند. از دبستان فرهنگ سازی کنید تا دختران عاشق حجاب باشند. .

    • جلال

      خدارا شکر اختلاس رانت خواری گران فروشی بی ارزش شدن پول تمام شد ماند روسری این بازی ها کی تمام‌میشود

    • ناشناس

      یک عده مثل اینکه منافعی تو این جریانات دارند وهردم با بیان این گونه اظهار نظرها جامعه را ملتهب میکنند
      اول کاری که باید در جامعه انجام شود بازگشت اعتماد مردم به مسیولین است باید جامعه بپذیرد که شما دلسوز ملت هستید اینگونه اظهار نظرها قرارگرفتن مسیولین در مقابل جامعه را در ذهن‌ها تداعی میکند و چیزی جز لجاجت به همراه نخواهد داشت

    • ناشناس

      تصمیم کبرا اولی تر است

    • مبهوت

      واقعن تمام مشکلات مملکتمان همین چند تار موی زنان و دختران است ، که نمایندگان مجلس بطور سه شیفت و انهم بیقرار نشسته بر کف مجلس در تلاش حل ان هستند، این نادانان فقر و فساد وتن فروشی زنان بینوا و حتی شوهردار جامعه را که ناشی از سیاست های کلان حاکمان کشور و دولتهای نا کارامد و مجلس فرمایشی و بی خاصیت را نمی بینند!؟
      واقعن با این حرکات و سیاستهای مسخره اتان ثابت میکنید، امورات ایران ما به تار مویی بند است.

    • ناشناس

      بجای حجاب و یه تیکه پارچه به فکر از بین بردن گرونی و قیمت های افسار گسیخته کالاها بکنید. دیگه امانپور بریده شده، مغزهای پوسیده تون را اصلاح کنید. فکری به حال طبقه کارگر و متوسط جامعه که دزد نیستند بکنید. نمیتونیم با این گرانی زندگی کنیم. حجاب چیه، قیمت هارو پایین بیارید.

    • حرم

      چقدر شبیه تاریخ رضاخان داره میشه
      اون موقع هم کشف حجاب اجبلری بود، مردم مقاومت کردند
      دین باید از دل بلند بشه زوری نیست...
      مشکل ما فرار مغزها نیس مشکل مانده شل مغزهاست

    • بهمن

      در تمام کشورها مسئله حجاب سالیان سال است که حل شده و به عنوان یک فریضه شخصی است که خود شخص درباره‌اش تصمیم می‌گیرد ولی متاسفانه در این مملکت هنوز با زور و تهدید میخوان لچک را بر سر زنان کنند و جالب کسانی که اصرار بر پوشش اجباری زنان دارند خودشان از همه هیز تر و چشم ناپاک ترند... ، واقعا این مملکت تا کجا میخواد غرق در افکار پوسیده به عقب برگردد؟

    • ناشناس

      هنوز بعد از ۴۳ سال فکر یه تیکه پارچه رو سر زنها هستید؟ گرانی، فقر، فساد مسئولین و مدیران خاطی، مردم را به ستوه آورده، مغزهای پوسیده تون را پاک سازی کنید، فکر افزایش حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان باشید، خط فقر بیست میلیون تومان شده، مردم نمی‌توانند گوشت و برنج و مرع و ماهی بخرند، شما دارید چکار می کنید.، کارگران و بازنشسته ها که نمی‌توانند مثل مدیران دزدی کنند.، حقوقشان را تا بیست میلیون تومان خط فقر بالا ببرید. رانندگان اسنپ بدبخت با این کرایه ها چطور زندگی کنند. فقر فساد گرونی را درست کنید.

    • Reza.behroz

      از صبح گیرم که چجوری پول جور کنم ماشین درست کنم انقد لوازم گرونه نتونستم بعد شما درگیر جریمه کردن حجاب هستید انقد مهم تر از این کار هستش که اصلا این داستان دیده نمیشه چقد بدبختیم خدایی اون که داره غمش یکجوره ماهم که نداریم بدتر از همه تازه مجردیم این وضع زندگی خود منه.اسم خودمونو گذاشتیم مسلمان اگه این نبودیم ببین چی میشد دم از خدا و خداشناسیم میزنن ما که ته خطیم شما ببینید چجوری باید پس بدیذ

    • ناشناس

      الله اکبر چرا باملت خود سرجنگ دارید !اقتصاد درست فقر بیکاری ول کنید این حجاب لعنتی را !!!تورم درست کنید

    • بینام

      فکر سفره و معیشت مردم باشید نه این چیزا

    • ناشناس

      به جای این کار قیمت ها رو برگردونید به قبل دوره روحانی

    • محمد

      هر طرحی که فاقد مقبولیت عمومی باشد محکوم به شکست است. هیچ یک از طرحهای فوق مقبولیت عمومی ندارد.
      هر گونه تغییر مستلزم تغییر نگرش و در نتیجه تغییر رفتار شخصی سپس تغییر رفتار جمعی می‌باشد.
      تغییر نگرش مستلزم آموزش است.
      این را علم مدیریت می‌گوید و صحبت شخصی بنده نیست.سالهاست که از طریق ماهواره و شبکه های مجازی ذهن ایرانی به این نگرش و در نتیجه این رفتار رسیده است. بازگشت آن پیچیده تر از این نسخه ها است.

    • رامین دانش

      یه سناریو بذارید قیمت اجناسو ببرید قبل ۵ سال

    • رامین دانش شاهعلی بیگلو

      یه سناریو هم بی‌زحمت برا قیمت اجناس بذارید بالاخره سناریوهای شما جواب میده صددرصد

    • آزادي

      به طور کلی این طرح در نطفه عقیم خواهد بود براتون آرزوی موفقیت دارم
      برای تغییر مغزها که پوسیدن

    • اسممو بگم میشم محارب

      خدا لعنتتون کنه.
      همین الان داشتم تو دیوار می گشتم کلی آگهی معاوضه وسایل و لباس و فلان با غذا تو سایت دیوار دیدم.بخدا بغض داشت خفه م میکرد.
      د آخه نامسلمون که همچین طرحی رو میدی لاقل یه طرح بده ک کسی گرسنه نره تو رختخواب
      میتونی؟؟؟؟؟
      هه....

    • محمد

      کاش ارائه دهندگان این طرح ها قبل از ارائه طرحشان نمی‌گویم مطالعه می‌کردند یا با متخصصین علم مدیریت مشورت می‌کردند اما حداقل در گوگل جستجو میکردند
      راههای ایجاد تغییر در علم مدیریت
      و نیم ساعت وقت خود را برای دیدن آن می‌گذاشتند.

    • ناشناس

      این ره که تو میروی به............ای اعرابی.
      مردم را از فقروفلاکت نجات دهیدتمام اهتمام نیروی انتظامی را برای کوتاه کردن دست غارتگران بکاربندید مردم ایران چه زن چه مرد همه باغیرتند ۸سال دفاع زن ومردایران وگذشتشان راذفراموس کردید?آیا نمی بینید غارتگران چه آسوده می چرند..

    • ایرانی

      مشکل بیحجابی الان بیشتریک نوع اعتراض هست بهترمسئولین مشکلات اقتصادی کاروازدواج روحل کنندبامردم مداراکنیدلطفا

    • ناشناس

      بجای مسئله حجاب به وضع نابسامان اقتصاد برسید به فرزندان مسیولین برسید که در خارج از کشور با دلار های مردم زندگی می کنند. دزدان بیت المال را بگیرید. حجاب خود بخود حل میشه ....

    • ناشناس

      بابا به این گرونونی باشید،بعضی ها بخاطر فقرتن فروشی میکنن شما گیر دادید به روسری بابا هرمی خوادازادباشه باشه ما به فکر خودمون باشیم ،موسی به دینش عیسی به دینش

    • لیلا

      کاش اینقدر که به فکرحجاب هستند یک فکری به حال قیمت ها گرسنگی مردم گرانی غذا فقر مردم میکردند درجامعه ای که فقیر باشه دین وایمان نیست مردم خسته شدن از این همه گرانی وفقر

    • ناشناس

      این خانم ها که حجاب برداشته اند دیگه با زور زیر بار حجاب نمی‌روند بخصوص وقتی اکثریت مردم ازشون حمایت میکنند

    • Isaac

      هر طرحی که بخواد ملت رو محدود کنه به هر شکلی از نظر ما کانت لم‌ یکنته😁ملت حق دارن اونجور که میخوان باشن این کاملا یه موضوع شخصیت.بهشت و جهنمم پای خودشون به ما چه.سوای اینکه موضوع اصلا حجاب نیست خودشون میدونن چیه

    • ناشناس

      اینقدر دست و پا نزنید؛ بیشتر فرو می روید

    • ناشناس

      نمیدونم چرا دولت یه بار با دل مردم راه نمیاد تا سرمایه انسانی وملی رو حفظ کنه تو این زمانه ای که همه بیگانه ها چشم به فاصله گیری مردم و نظام دارن و همش در حال حمله هست به مردم. دولت تاکتیکتو یه بار عوض کن شروع کن به یار گیری عمومی امتحانش بعد ۴۰ سال بی ضرر هست برا یک بار حجاب اختیاری رو امتحان کنید منافع اجتماعی و گردشگریشم ببرید

    • ناشناس

      چرا انرژیتونو صرف این نمی کنید که کشور بااین همه منابع وسرمایه را نجات دهید ؟یعنی درکل دنیا زنان ایرانی به زور باید به بهشت بروند؟این بهشت مال خانم خزعلی

    • منصوره تجلی معلم باز نشسته

      با سلام به نظر من بجای این همه وقت که ساعت ها صرف شده در مورد حجاب و این همه سر وصدا و راه حل هاکه بعد منجر به بحث و جریمه و مسائل دیگر شده راه حل اینه که حجاب اختیاری ولی بی بند و باری ممنوع و جریمه سنگین و سو استفاده ممنوع بار اول تذکر ولی بار دوم جریمه البته بیشتر نسل جوان روسری برداشته اند ما حتی اختاری هم باشد همچنان روسری،و شال می زنیم

    • محمد

      من راننده تاکسی ،همینطوری هم همیشه از نظر اقتصادی عقب هستیم.با این طرح های متفکرانه شما باید با دنده عقب کار کنیم.یک کم در طرحهایتان به فکر درآمد مردم باشید.نه اینکه سنگ لای چرخ مردم بذارید.هر طرحی باید عاقلانه باشد.که دریغ از مسئول عاقل.

    • ناشناس

      راه کارخیلی خوب دارم احتیاج به بگیر و ببند نداره ومطمنن مورد اس ۱تقبال واقع میشود ۱. اولارانت خواریرو تعطیل بکنند ۲ ۰ سران فرزندانشون از کشور های خاج برگردونند داخل کشور ۳ ۰ باسارقین بیتالمعال برخورد کنند ... ۴۰. پول بدون پشتوانه چاپ نکنند وجلو گرانی رو بگیرنافراد بی سواد را بکار نگمارن نتیجش دلار ۶تومانی شده ۳۸ هزارتومان

    • ناشناس

      بهرچیزی بها بدهید خود بخودارزش پیدا میکند رهایشان کنید خودشان خجالت می کشند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ااگر خوب باشیم الگو شویم اینها جوانند ومغرور وقتی عکسهای بیتلی با ان تیپ دخترانه ام را نگاه میکنم از خودم بدم میاد به بچهایم نشان میدهم گفتندد چه زشت گفتم پس مردم پسند باشید

    • سیاوش احباب پور

      ای کاش شماره تلفن این نماینده را من داشتم
      میتونستم با ایشون چند جمله صحبت کنم

    • سنا

      واقعا متعجبم از شعور بعضی از انسانها تو این اوضاع گرانی لحظه ای بعضی به فکر حاشیه ان ببینین این زنا دخترا از گشنگی میمیرن یانه بعد به فکر حجابشون باشین

    • ناشناس

      اگه مذهبیون اینطوری جلوی غارتگران پول ملت می ایستادن کسی جرات نمی کرد نگاه چپ به بیت المال کنه مردم فکر می کنن سران به خاطر سر پوش گذاشتن بر روی تاراج مملکت حجاب را به شدت مطرح می کنند

    • ناشناس

      هیچ مبحث فقهی مثل نماز،روزه،زکات .... بحث نمیشه، چرا گیر دادین به این یک مورد؟ چون خودتان مریض... هستید. اگر کار به کار مردم نداشته باشید همه چیز خودپرست خواهد شد. بس کنید از عذاب دادن مردم

    • ناشناس

      حجاب اجباری هیچگاه جوابگونبوده است وطرح اینگونه موضوعات به جهت انحراف افکارعمومی ازمسائل مهمتردرجامعه میباشد

    • ناشناس

      بجای اینکه بی حجابها رو تنبیه کنید و حسابشون رو ببندید باحجابها رو تشویق کنید و بحسابشون پول واریز کنید اونوقت ببینید چقدر وضعیت حجاب خوب میشه البته اصلا زور و اجبار برای هر مسئله ای که مربوط به خود شخص میشه درست نیست و لجبازی رو بیشتر میکنه

    • حقیقت

      چه طرح خوبی واقعا متحول شدم چه استادانی و مغز های پریی راس کارن اگه انیشتین و سیستین بودن سر خم میکردن جلوی این نابغه های ما .یعنی دغدغه الان فقط روسریه دیگه و این مملکت ملتش هیچ مشکلی ندارن الحمدالله خود دولت چند درصد از سود نفت و گاز رو میاره ب مردم میده خدایی نکرده بابت خرید کم نیارن یا پدران شرمنده خانواده نشن اصلا دولت اجازه نمیده از سر نداری زنی فاحشه بشه یا نمیزاره بچه ایی زباله گرد باشه فقط حواس دولت ب شادی و خوراک و جیب ملتش هست اجازه نمیده اصلا جیبشون خالی باشه خالی بشه ب زور پر میکنه .متاسفم و اینم بگم با این روش و قدم برداشتن ایران تا یک سال دیگه اخر بهار میشه فقیرترین و فساد ترین کشور از هر نظر تعارف نکنیم چون ایران تغییر میخاید پس آدم درست باید فکر درست بکنه مگه میشه یه نفر با صد نفر بجنگه و بگه من همرو میزنم دست خالی الله و اکبر .

    • ناشناس

      فکر نان باش که خربزه اب است

    • فاطمه

      آفرین مشکل ما فقط حجابه زندگیتو ول کنید به مشکل حجاب بپردازید ما احتیاجی به رفاه و غذا و امکانات نداریم اصلا
      ما هیچ مشکلی نداریم فقط همین حجاب مشکلمونه که اگه حلش کنید دیگه ایران گلستان میشه مثل قبل.

    • کوروش

      مردم دارن از گرانی و فقر و بدبختی نابود میشن شماهی فکر روسری هستید

    • سحر

      خوب دارین سر مردمو با مسأله ی مسخره ی حجاب گرم میکنین، از اون طرفم ثروت ملت رو غارت میکنید میفرستید ونزوئلا...

    • هادی

      کاشکی که اینقدر به فکر حجاب هستین بفکر کرسنکی مردم بودید بفکر اختلاطی که تو این مملکت داره میشه باشید مردم نابود کردین روز به روز شاهد قیمت اجناس مصرفی مردم که توان خرید ندارند داره بالا میره اون از اوضاع خودرو که هر روز داره قیمت بالا میره اون قولایی که رییسی داد کجا رفتن دولار که پایین نیامد بالاها رفت واقعن دست مریضا

    • ناشناس

      چرا اینقدر دلواپسید این مدت که اجباری نبوده مگر چه اتفاق بدی رخ داده همه مردم راضی هستن هرکه دوست داره باحجاب میاد هرکی بدون روسری خواسته اومده هیچکس هم مزاحم بکدیگه نیستن شما براچی شور میزنید ارامش جامعه را ملتهب نکنید مردم انقدر گرفتار نان شب خودهستند که به این چیزهای پیش پا افتاده هیچ توجهی ندارند

    • سارا

      ... کنن که دغدغه ای جز حجاب ندارید !ا

    • دانا

      این کشور را لطفا بگذارید برای شیعیان اهل بیت علیهم السلام.
      حجاب دستور خداوند و نص قانون کشور هست ، اسلام آمریکایی در تر‌کیه و عربستان و ... هست ، علاقمندان لطفا مهاجرت. آسیب دزدی ، خلاف رانندگی و ... ملموس هست ولی آسیب بدحجابی در ظاهر ملموس نیست ولی ریشه ی فرد و جامعه و انسانیت را از بُن می خشکاند ؛ مانند آفت درخت هست که در ظاهر دیده نمی شود ولی ناگهان درخت را می خشکاند و نابود می کند. نمونه در غرب و انسان غربی و خانواده ی غربی ...

    • احمد

      من یک مرده‌ام واقعا مامردها اینقدرهوسبازهستیم که بادیدن چندتارمونمی تونیم خودمون کنترل کنیم این یک توهین به مردایرانی است مگه ماحیوانیم که باموی زنی ......بخواهیم رابطه جنسی برقرارکنیم این همه مامردان رابی ناموس جلوه ندهیدمردی که بادیدن موی تحریک شودبایدخودکشی کنه مگه توقران سوره حضرت یوسف برای چیست ؟تزکیه نفس آنم د رمقابل زنی کاملابرهنه وزیبا !!!!بس کنید

    • ناشناس

      تمام این بدبختی های ایران از کنترل حجاب شروع شد تا به اینجا رسیدیم هنوز از ول نمی کنید خودتون رو مسخره کردین مردم همه نون ندارن بخورن شما چسبیدیم به حجاب مردم اگه خیلی مرد هستین شکم این مردم گرسنه رو سیر کنید حجاب خودش درست میشه

    • احمد

      مردم نون ندارن بخورن. مسئولین هم که در خوابن. اونوقت چسبیدیم به چهار تا نخ مو

    • ناشناس

      بابا جنع کنید این مسخره بازیها رو حجاب رو هم اگر برگردونید سیاست و اقتصاد ورشکسته رو میخواید چکار کنید خسته نشید یه وقت مسوولین!!!

    • ناشناس

      سلام برای دزدی واختلاس وگرانی وبیکاری باید کاری کنید اگر در
      جامعه بگردید وبا مردم عادی باشید متوجه می شوید که چه مشکلاتی وجود دارد بی حجابی بد است اما بعضیها با حجاب کامل هم به خاطر فقر مرتکب کناه میشوند ودیگر نمی توانند رها شوند

    • سجاد

      گشت ارشاد با روش غلط خود آسیب جدی به حجاب وارد کرد کسی از ترس جانش نمیتونه کسانی رو که کشف حجاب کردن را امر به معروف و نهی از منکر کند

    • ناشناس

      هرکاری که به خیر شماست انجام میدید اجازه نمی‌گیرید

    • ستار

      عجب، یعنی میخواین خود مردم و به جون همدیگه بندازین و خودتون پا پس بکشید، اوضاع اقتصادی مردم درست کنید این مشکلات خود به خود حل میشه، آدم گشنه دین و ایمان ندارررد... فروشگاه بیچاره با اون همه اجاره مغازه و هزینه کارگر و شریک و مخارج زندگی و کلی چک و بدهی مگه میتونه به مشتری بگه داخل نیا و بهت جنس نمیدم؟؟؟!! این روزا که همه منتظرن یه مشتری بیاد همون پول خرج روزانه شون گیرشون بیاد.. خدایا مارا از دست این شیاطین نجات بده، مملکت به فنا دادین، مردم حقیر و بیچاره کردین، حالا خودتون میخواین بکشید کنار و مردم بینوا رو به جون همدیگه بندازین... چه سیاست کثیفی دارین و داشتین از اول....

    • ناشناس

      آخه کج فهم های... به فکر اقتصاد و وضع نون مردم باشید چند تار مو به شما ربطی نداره ...

    • ناشناس

      یارو نون ندارد بخورد تو بفکر روسری هستی ضرب المثل ایرانی که میگه یکی می‌نالید از درد بی نوایی
      یکی گفت خانم زردک نمیخواهی

    • علی

      خلاصه این حجاب شده مسئله اول و آخر کشور
      خدا رو شکر طرحهای جهادی یکی پس از دیگری مطرح میشن تا مسئله حجاب به حول وقوه الهی حل بشه
      مملکت دیگه هیچ مشکل و مسئله ای نداره؟

    • بهلول

      عقل سلیم میگه اگر به تذکر شفاهی و محترمانه و کار فرهنگی تا مدتی ادامه بدند بهتر و معقول‌تر هست

    • ناشناس

      زهی خیال باطل آلودگی هوا رو که نمیتونید حل کنید ولی اگر تونستید اکسیژن و هوا رو حبس کنید و داخل حجاب نگهش دارید بر سر بانوان هم میتوانید حجاب بزنید تمام

    • مهسا

      الان مسولین بی لیاقت بشینن در مورد تورم جلسه بذارن و دنبال راه حل باشن ، مشکل اصلی جامعه توروم و دلار ۴۰۰۰۰ تومنیه ، واقعا نفهم هستن یا خودشون و زدن به نفهمی

    • انسان

      وضعیت اقتصادی رو درست کنید از نظر پوشش هر چی شما بگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج