جاباما
۱۲۶۷۹۴۸
۸۸۷۵
۸۸۷۵
پ

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

طبق جدیدترین قانونی که در نیوزیلند تصویب شد، افرادی که که در اول ژانویه سال ۲۰۰۹ متولد شده اند تا سال ۲۰۲۵ اجازه ندارند به شکل قانونی سیگار بخرند و این روند برای متولدین سال های پس از آن نیز اعمال می شود.

روزیاتو: طبق جدیدترین قانونی که در نیوزیلند تصویب شد، افرادی که که در اول ژانویه سال ۲۰۰۹ متولد شده اند تا سال ۲۰۲۵ اجازه ندارند به شکل قانونی سیگار بخرند و این روند برای متولدین سال های پس از آن نیز اعمال می شود. این بدان معناست که حداقل سن برای خرید سیگار بالا خواهد رفت.

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

در تئوری، کسی که سعی می‌کند ۵۰ سال آینده یک بسته سیگار بخرد، به شناسه نیاز دارد تا نشان دهد حداقل ۶۳ سال سن دارد. نیوزیلند اولین کشوری است که سن مصرف سیگار را از این طریق بالا برده است. اما مقامات بهداشتی امیدوارند این کشور تا سال ۲۰۲۵، کشوری عاری از سیگار شود.

 

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

قانون جدید همچنین تعداد خرده فروشان مجاز به فروش تنباکو را از حدود ۶,۰۰۰ به ۶۰۰ نفر کاهش داده و میزان نیکوتین مجاز در تنباکو را نیز کاهش می دهد. دکتر عایشه ورال، دستیار وزیر بهداشت نیوزیلند، گفت: «هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که اجازه دهیم محصولی فروخته شود که نیمی از افرادی را که از آن استفاده می کند را می کشد. من می توانم به شما بگویم که با تصویب این قانون، در آینده به این موضوع پایان خواهیم داد.»

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

او گفت که سیستم بهداشت، میلیاردها دلار را از عدم نیاز به درمان بیماری های ناشی از استعمال دخانیات مانند سرطان، حملات قلبی، سکته مغزی و قطع عضو صرفه جویی می کند. دکتر ورال گفت که این لایحه تغییر نسلی ایجاد می کند و میراث سلامتی برای جوانان به جا می گذارد.

قانونگذاران با ۷۶ رای موافق در مقابل ۴۳ رای مخالف در راستای احزاب این قانون را تصویب کردند. حزب راست‌گرای این کشور که با این لایحه مخالفت کرد، گفت که بسیاری از فروشگاه‌های کوچک در نیوزلند، شغل خود را از دست خواهند داد.

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

بروک ون ولدن، معاون حزب راست‌گرا نیوزیلند گفت: «ما با این لایحه مخالفیم زیرا این لایحه بد است و سیاست بد آن، ساده و سرراست است. نتایج بهتری برای نیوزیلندی ها وجود نخواهد داشت.» خانم ون ولدن گفت که این ممنوعیت تدریجی منجر به ایجاد یک بازار سیاه بزرگ می شود. او گفت که ممنوعیت هرگز کارساز نبوده و همیشه عواقب ناخواسته ای را به همراه داشته است و این قانون بر استعمال دخانیات تأثیر نمی‌گذارد.

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

مرکز آمار نیوزیلند ماه گذشته گزارش داد که ۸ درصد از بزرگسالان این کشور روزانه سیگار می‌کشند که نسبت به یک دهه قبل، ۱۶ درصد کاهش یافته است. نرخ استعمال دخانیات در میان بومیان مائوری همچنان بالاتر است و حدود یک پنجم آنها سیگار می کشند. نیوزیلند در حال حاضر فروش سیگار به افراد بالای ۱۸ سال را محدود کرده است، بسته‌های تنباکو ملزم به داشتن هشدارهای گرافیکی بهداشتی هستند. این کشور در سال های اخیر نیز یک سری افزایش مالیات سنگین بر سیگار اعمال کرده است. این تغییر قانون مورد استقبال چندین سازمان بهداشتی قرار گرفت.

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع شد

اما سیمون کلارک، مدیر گروه سیگاری‌های فارِست، می‌گوید: «ممنوع کردن قانونی خرید سیگار توسط افراد جوان، مانع از سیگار کشیدن افراد نمی‌شود. این محدودیت ها فقط فروش سیگار را به صورت زیرزمینی با مصرف کنندگانی که سیگارهای غیرقانونی در بازار سیاه خریداری می کنند، مانند هر محصول ممنوعه دیگر، هدایت می کند.»

وی افزود: «سیاست‌های پوچ مانند این، زمانی اتفاق می‌افتد که دولت‌ها اهدافی را برای کشورها تعیین می‌کنند تا عاری از سیگار باشند. محروم کردن بزرگسالان از حق قانونی خرید سیگار، در نسل های آینده محبوبیت بیشتری برای سیگار ایجاد می کند.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج