۱۲۶۷۹۷۱
۳۱۱۱
۳۱۱۱
پ

انتقام ایلان ماسک از مزاحم اینترنتی خود با شدوبن

ظاهرا جنجال‌های پیرامون ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر تمامی ندارد. حالا نیز خبر رسیده که ایلان ماسک از مزاحم قدیمی و معروف خود بالاخره انتقام گرفته است.

گجت‌نیوز: ظاهرا جنجال‌های پیرامون ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر تمامی ندارد. حالا نیز خبر رسیده که ایلان ماسک از مزاحم قدیمی و معروف خود بالاخره انتقام گرفته است.

فردی به نام جک سویینی که کنترل اکانت elonjet را در توییتر در اختیار دارد، به عنوان مزاحم معروف ایلان ماسک شناخته می شود. این فرد مزاحم دو سال گذشته را صرف ردیابی پروازهای ایلان ماسک کرده بود و گویا حالا نوبت انتقام مدیرعامل تسلا رسیده است.

انتقام ایلان ماسک از مزاحم اینترنتی خود با شدوبن

انتقام ایلان ماسک از مزاحم اینترنتی خود با شدوبن

ماسک پیشتر گفته بود که قصد ندارد محدودیتی را برای اکانت این فرد ایجاد کند؛ اما سویینی گفته است که حساب کاربری او شدوبن (Shadow banned) شده است. جک سویینی در توضیح این موضوع گفت که یکی از کارمندان توییتر به صورت ناشناس به او گفته است آنها مجبور شده‌اند از ۱۱ آذر محدودیت‌های شدیدی را در رابطه با قابل مشاهده بودن اکانت وی اعمال کنند.

او کمی بعد نیز اسکرین‌شاتی را منتشر کرد که در آن معاون بخش ایمنی و اطمینان توییتر به اعضای تیمش دستور داده است محدودیت‌های مدنظر را فورا اعمال کنند. سویینی دانشجوی سال اول دانشگاه مرکز فلوریدا است. وی گفت که صرفا از داده‌هایی که به صورت عمومی در دسترس هستند، برای ردیابی موقعیت جت خصوصی ایلان ماسک استفاده می‌کند.

این داده‌ها که شامل جهت، ارتفاع، عرض و طول جغرافیایی می‌شوند بعدا به الگوریتم خاصی که وی توسعه داده، وارد خواهند شد. سپس اکانت elonjet زمان بلند شدن و نشستن هواپیمای ایلان ماسک را به صورت عمومی اعلام می‌کند. با همه اینها، چند ساعت پس از انتشار ادعای انتقام ایلان ماسک از مزاحم قدیمی خود، صاحب اکانت اعلام کرد که ظاهرا محدودیت‌های مربوطه برطرف شده‌اند.

انتقام ایلان ماسک از مزاحم اینترنتی خود با شدوبن

وی این موضوع را به عنوان عقب‌نشینی توییتر قلمداد کرد؛ اما تاکنون مسئولان این شبکه اجتماعی هیچ واکنشی در این رابطه نشان نداده‌اند. اگرچه ردیابی و زیر نظر گرفتن افراد مشهور چیز عجیبی نیست و برای افرادی همچون مارک زاکربرگ، دریک و جف بیزاس نیز رخ داده است، اما elonjet به خاطر برانگیختن خشم ایلان ماسک معروف شده است.

سویینی در ژانویه نیز به نیویورک تامیز گفت که ماسک شخصا به او پیام داده و درخواست کرده است که اکانت (و ربات مربوطه) را در ازای دریافت ۵ هزار دلار حذف کند. هرچند که سویینی گفته حاضر است در قبال دریافت ۵۰ هزار دلار یا کارورزی در یکی از شرکت‌های ایلان ماسک این کار را انجام دهد.

ایلان ماسک فکر می‌کند اینگونه افراد نه تنها مزاحم هستند، بلکه می‌توانند مشکلات امنیتی و زمینه انتقام های شخصی را فراهم کنند. به‌همین خاطر ارتباط خود را با او قطع کند. چند ماه پس از این اتفاقات بود که ایلان ماسک کنترل توییتر را در دست گرفت. در آن زمان نگرانی‌هایی در رابطه با بستن اکانت elonjet وجود داشت که باعث شد سویینی اکانت‌های مشابهی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.

هرچند ایلان ماسک به شکل ویژه‌ای از رویه مدیریت پیشین توییتر در رابطه با محدود کردن اکانت‌های مختلف انتقاد کرد و گفت که حداکثر تلاش خود را در راستای حفظ آزادی بیان خواهد کرد. ایلان ماسک حتی گفت که با وجود خطرات امنیتی، قصد انتقام گرفتن از مزاحم خود و محدود کردن او را ندارد.

البته این تنها جنجال سویینی نیست و مزاحم اینترنتی ایلان ماسک پیشتر گفته بود که به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است. فردی که قطعا به اندازه ایلان ماسک پایبند اصول آزادی بیان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج