۱۲۶۸۸۱۹
۶۰۷۱
۶۰۷۱
پ

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

این روزها وقوع چند مرگ خبرساز باعث به وجود آمدن بحث‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شده، گاهی یک عکس از جستجو در کارون، نظیر آن چه که برای والدین دنیا فرهادی اتفاق افتاد و گاهی وجود روایت‌های متفاوت، مثل آن چه که برای آیدا رستمی اتفاق افتاد به موج‌های شبکه‌های اجتماعی دامن می‌زند.

برترین‌ها: این روزها وقوع چند مرگ خبرساز باعث به وجود آمدن بحث‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شده، گاهی یک عکس از جستجو در کارون، نظیر آن چه که برای والدین دنیا فرهادی اتفاق افتاد و گاهی وجود روایت‌های متفاوت، مثل آن چه که برای آیدا رستمی اتفاق افتاد به موج‌های شبکه‌های اجتماعی دامن می‌زند. عکس‌ها و ویدئوها از شکل‌های متنوع سوگواری هم از جمله مضامین پربازدید کاربران در این روزهاست. در اینجا به چند مورد از مرگ‌های خبرساز اخیر نگاهی انداخته‌ایم:

دنیا فرهادی از اهواز

روایت خبرگزاری ایسنا از شکل فوت دنیا فرهادی:

دنیا فرهادی دختر دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد اهواز بود که روز چهارشنبه ۱۶ آذر در مجاورت رودخانه کارون ناپدید شد و پس از یک هفته پیکر بی جان او در نزدیکی روستای مظفریه در بخش جنگیه دهستان کوت عبدالله از سوی روستاییان از آب بیرون کشیده شد. همان روز پسر عموی دنیا به ایسنا گفته بود:  «او تا ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۱۶ آذر در منطقه کیانپارس کلاس داشت و پس از آنکه هماهنگی‌هایی برای یک سفر انجام داد ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به بوستان ساحلی برای دیدن یکی از دوستانش می‌رود، اما گویا دوستش در آنجا حضور نمی‌یابد. آخرین تماس دنیا با پدرش ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و آنقدر کوتاه بوده که حتی متوجه آن نشد؛ پس از آن و بر اساس بیان شاهدان در همان بازه زمانی بود که ناگهان دختری در پل کابلی (پل هشتم) سقوط کرد.»

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

پیش‌تر «باشگاه خبرنگاران جوان» در این باره نوشته بود:

همین حالا شبکه‌های اجتماعی مملو از مطالب غیر واقعی در خصوص وضعیت «دنیا فرهادی» شده است که با ادامه آن احتمال دارد خانواده مرحومه فرهادی تحت تاثیر این تبلیغات قرار بگیرند.

اظهار نظر علی کریمی درباره فوت دنیا فرهادی:

در همین جهت علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی در یک استوری نوشته است «دختر دانشجو را ربودند، کشتند! در رودخانه رها کردند و آدرس آن را برای خانواده فرستاند!»

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

آیدا رستمی از تهران

بر اساس گزارش‌ها و روایت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آیدا رستمی، پزشک جوان، غروب روز ۲۱ آذر پس از پایان شیفت شب خود در بیمارستان شهید چمران تهران با مادر خود تماس می‌گیرد که در حال آمدن به خانه است، اما پس از این تماس، خبری از او نشد، سایت بهارنیوز در ادامه نوشته است: پس از پیگیری‌های خانواده‌اش که در شهرک اکباتان ساکن هستند، روز بعد (سه شنبه ۲۲ آذر) از کلانتری اکباتان با خانواده تماس گرفته شده تا با مراجعه به پزشکی قانونی جسد او را تحویل بگیرند.

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

مداواگرِ مجروحان؟

در گزارش پزشکی قانونی، اعلام شده که وی به دلیل «برخورد جسم سخت» جان باخته است. به نقل از خانواده او عنوان شده که پیکر آیدا رستمی با دست شکسته و له شدن یک طرف صورت همراه با تخلیه و بخیه چشم، تحویل و روز بعد با انتقال جسد به زادگاهش گرگان، دفن شده است، برخی فعالان و کانال‌های خبری در گزارش‌هایی مرگ این پزشک زن جوان را «مشکوک» خوانده و مدعی شده‌اند او به مداوای مجروحان در خانه‌هایشان کمک می‌کرده است.

رابطه خونین با یک کفش‌فروش

بعدتر باشگاه خبرنگاران فرضیه‌ی «بهار نیوز» را رد کرد و ماجرای مرگ خانم رستمی را یک مساله شخصی عنوان کرد: ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه ۲۱ آذر سقوط مرگبار دختری جوان از پل عابر پیاده شهرک آپادانا به بازپرس محمدرضا صاحب جمعی و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد، با حضور تیم جنایی در محل آن‌ها با جسد دختری ۳۵ ساله در حالی مواجه شدند که شاهدان مدعی بودند دختر جوان لحظاتی قبل با پسری جوان مشاجره داشته است، پس از انتقال پسر جوان به اداره پلیس وی که در تحقیقات اولیه مدعی بود دختر جوان را نمی‌شناخته در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و گفت: من در مغازه کیف و کفش حوالی میدان فردوسی مشغول به کار هستم.

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

چند ماه قبل، این دختر برای خرید کفش به مغازه‌ام آمد و با هم آشنا شدیم، او چند سالی از من بزرگتر بود، اما دوست شدیم و باهم در تماس بودیم تا اینکه او به من مشکوک شد. خانم دکتر تصور می‌کرد که من با کسی در رابطه هستم و از این موضوع ناراحت بود، روز حادثه بعد از ظهر به مغازه‌ام آمد طبق قراری که با هم داشتیم به حوالی میدان آزادی رفتیم. در آنجا سر همین موارد باهم مشاجره لفظی پیدا کردیم که ناگهان خودش را از بالای پل به پایین پرتاب کرد. تحقیقات در این رابطه به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد

یلدا آقافضلی

 اعتماد در این‌باره نوشته: مرکز رسانه قوه قضائیه، مرگ یلدا آقافضلی را به اعتراضات اخیر ارتباط داده و عنوان کرده‌اند این دختر در تاریخ ۲۰ آبان ماه به علت فشار روانی ناشی از بازداشت اقدام به خودکشی کرده است.

درباره آیدا رستمی، دنیا فرهادی و یلدا آقافضلی

بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد که خانواده یلدا آقافضلی در ساعت حدود ۳ بامداد روز ۲۰ آبان ماه متوجه فوت وی می‌شوند و با  کلانتری و اورژانس تماس می‌گیرند و موضوع را اطلاع می‌دهند.

با حضور اورژانس جسد متوفی برای بررسی علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

طبق اعلام پزشکی قانونی در معاینات به عمل آمده از جسد هیچ گونه آثار کبودی و ضرب و شتم و شکستگی روی بدن متوفی مشاهده نشده بود.

پزشکی قانونی برای تعیین علت فوت آزمایش‌ سم شناسی اخذ کرده که نتایج آزمایش سم شناسی نشان می‌دهد یلدا آقافضلی به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه اُوِردوز کرده و از دنیا رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج