جاباما
۱۲۶۹۳۵۳
۲۵۸۰
۲۵۸۰
پ

بچه قورباغه را در آسمان ببینید!

با مشاهده تصویر امروز ناسا این سؤال به ذهن می‌رسد که چه چیزی باعث آشفتگی در سحابی بچه قورباغه (Tadpole Nebula) شده است؟ جواب احتمالاً به‌دلیل «تشکیل ستاره» است.

دیجیاتو نوشت: با مشاهده تصویر امروز ناسا این سؤال به ذهن می‌رسد که چه چیزی باعث آشفتگی در سحابی بچه قورباغه (Tadpole Nebula) شده است؟ جواب احتمالاً به‌دلیل «تشکیل ستاره» است.

سحابی بچه قورباغه یا همان IC ۴۱۰ در فاصله حدود دوازده سال نوری از ما در صورت فلکی شمالی ارابه‌ران (Auriga) قرار دارد. این ابر گاز و غبار درخشان که بیش از صد سال نوری وسعت دارد، توسط بادهای ستاره‌ای و تشعشعات خوشه ستاره‌ای باز NGC ۱۸۹۳ تشکیل شده است.

ستارگان خوشه‌ای درخشان بسیار جوان که در اطراف سحابی ستاره‌زا دیده می‌شوند، تنها ۴ میلیون سال پیش در ابر بین ستاره‌ای شکل گرفته‌اند.

بچه قورباغه را در آسمان ببینید!

در سمت راست پایین تصویر، دو جریان نسبتاً متراکم از مواد که از مناطق مرکزی سحابی دور می‌شوند، موردتوجه هستند. شکل‌ قورباغه کیهانی که احتمالاً مکان‌ شکل‌گیری ستاره‌ای در IC ۴۱۰ است، حدود ۱۰ سال نوری طول دارد.

تصویر با برجسته‌کردن گاز منتشرشده گوگرد (قرمز)، هیدروژن (سبز) و اکسیژن (آبی) پردازش شده است؛ گرچه ستاره‌ها به‌صورت دیجیتالی از تصویر حذف شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج