adexo3
۱۲۶۹۷۹۶
۵ نظر
۱۰۳۱۹
۵ نظر
۱۰۳۱۹
پ

عقبگرد هزارتومانی دلار با رمز برجام

دیروز و در شرایطی که قیمت دلار در بازار آزاد تهران به ۳۹هزار و ۹۰۰تومان رسیده بود، انتشار خبر دیدار وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سیگنال مثبت جوزپ بورل در مورد به نتیجه رساندن مذاکرات احیای برجام، قیمت دلار هزار تومان کاهش پیدا کرد و به ۳۸هزار و ۹۰۰تومان رسید.

 همشهری آنلاین: رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که پیوست اصلی مذاکرات احیای برجام است، هم از طریق آزادسازی دارایی‌های ارزی کشور، هم از مسیر تسهیل و توسعه صادرات و هم به‌واسطه کاهش هزینه تجارت خارجی بر نرخ ارز آزاد اثرگذار است و به همین دلیل، دیروز با انتشار یک خبر کوتاه و یک سیگنال مثبت در مورد تداوم مذاکرات احیای برجام، قیمت ارز در بازار آزاد عقب‌نشینی کرد.

بازخوانی سیگنال ارزی بورل

عقبگرد هزارتومانی دلار با رمز برجام

در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در امان پایتخت اردن، نشست مشترک حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و در این نشست، مهم‌ترین موضوعات در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا به‌ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد تبادل‌نظر دوطرف قرار گرفت.

در این دیدار، امیرعبداللهیان به طرف‌های مقابل در مذاکرات احیای برجام توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند و در مقابل، جوزپ بورل نیز با تشریح مواضع و رویکردهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات در دستور کار دوطرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد.

مخابره این اظهارنظر با توییت بورل، دستاویزی شد برای عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار ارز و در گام اول توانست قیمت دلار را هزار تومان کاهش دهد. البته با توجه به اصرار ایران بر رعایت خطوط قرمز و پایبندی به مذاکرات عزتمندانه رفع همه تحریم‌ها و در مقابل تلاش غرب برای امتیازگیری از ایران و حتی منتفی‌کردن برجام برای حمایت از ناآرامی‌های داخلی، به‌نظر می‌رسد این اظهارنظر بورل نمی‌تواند دلالتی بر تغییر رویکرد در مذاکرات و بالا رفتن شانس احیای برجام باشد؛ اما ازنظر بازار ارز، تأثیر این معاهده بر اقتصاد ایران به‌قدری است که چنین اظهارنظری نیز قدرت کاهش ۲.۵درصد قیمت دلار را دارد.

در لحظه تنظیم این گزارش (عصر روز سه شنبه، ۲۹آذر) قیمت دلار در بازار آزاد (غیررسمی) بعد از سقوط هزارتومانی از ۳۹.۹تا ۳۸.۹هزار تومان، وارد روند نوسانی شد و همچنان تمایل بازار برای بالاتر بردن قیمت مشهود بود، اما به‌نظر می‌رسد درصورت تداوم خبرهای مثبت سیاسی در روزهای آینده احتمال افول دوباره قیمت‌ها وجود دارد.

 امروز چهارشنبه ۳۰ آذر  ۱۴۰۱ در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، قیمت خرید دلار توافقی ۳۴ هزار و ۹۵۰ تومان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برجام که هیچ کدام از شما قبول نداشتید

    • ناشناس

      مردم رو چه ساده فرض کردند برجام مرده بانک مرکزی با این شگرد میخواد دلار هاییکه به بالاترین قیمت فروخته زیر قیمت بخره و مجددا به بانگ مرکزی بر گردونه و رزو نو روزی نو
      کارشناس ارشد بانگ مرکزی

    • ناشناس

      😂😂😂😂😂😂🔆🔆🔆

    • ناشناس

      برجام هم درست بشه
      دلار را ارزان نمیکنن

    • ناشناس

      برجام مرده ولی اعلام نمی کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج