۱۲۶۹۸۰۵
۷۲۱۵
۷۲۱۵
پ

عکس از گاردین، سلاح لیزری جدید ارتش آمریکا

به نظر می‌رسد با توسعه سلاح‌های لیزری، دوران جدیدی از جنگ در شرف آغاز است.

ایسنا نوشت: به نظر می‌رسد با توسعه سلاح‌های لیزری، دوران جدیدی از جنگ در شرف آغاز است.

اولین جوخه تسلیحات لیزری ماه آینده وارد میدان می‌شود. این سامانه تسلیحاتی موسوم به گاردین(Guardian) از یک سامانه لیزری ۵۰ کیلوواتی تشکیل شده است که می‌تواند پهپادها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با تعبیه روی سکوهای متحرک موسوم به استرایکر(Stryker)منهدم کند.

میدان نبرد طی سال‌های اخیر با استفاده از پهپادهای ارزان قیمت شاهد تغییر چهره بوده است. مقابله با این گزینه‌های حمله که می‌توانند در تعداد صدها و حتی چند هزارتایی حمله‌ور شوند، می‌تواند بودجه دفاعی هر کشوری را ببلعد.

در عوض، یک سلاح لیزری توانایی نه تنها شلیک سریع به سمت اهداف را ارائه می‌دهد، بلکه دارای مهمات بی حد و حصر است. بنابراین توسعه سامانه‌های تسلیحاتی لیزری مد نظر قرار گرفته است.

سامانه لیزری گاردین

سامانه گاردین با همکاری دو شرکت Kord Technologies و Raytheon Intelligence and Space ساخته شده است. شرکت کورد که در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه توسعه این سامانه شد، مسئولیت یکپارچه‌سازی این سلاح را بر روی خودروی جنگی استرایکر بر عهده دارد.

این سامانه تسلیحات لیزری متشکل از یک ماژول لیزر پرانرژی ۵۰ کیلوواتی، یک سیستم رادار تخصصی، یک حسگر هدف‌گیری و یک سامانه کنترل پرتو است که توسط شرکت ریتون طراحی شده و توسعه یافته است.

عکس از گاردین، سلاح لیزری جدید ارتش آمریکا

با این حال، این سامانه به جای اینکه فقط هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها را به عنوان هدف خود داشته باشد، می‌تواند انواع مختلفی از تهدیدهای هوایی از جمله بالگردها، موشک‌ها، توپ‌ها و خمپاره‌ها را نیز هدف‌گیری کند و از بین ببرد.

در ماه مه امسال گزارش شد که این سامانه تسلیحات لیزری چگونه در تمرینات شلیک مستقیم به مدت چهار هفته آزمایش شد و در شکست دادن چندین خمپاره ۶۰ میلی‌متری در کنار پهپادهای با اندازه‌های مختلف موفق بود.

جوخه در حال آماده شدن است

سامانه‌های تسلیحاتی مبتنی بر لیزر می‌توانند به خوبی در هوا و دریا مستقر شوند. با این حال، برای شروع، دفتر قابلیت‌های سریع و فناوری‌های حیاتی ارتش ایالات متحده (RCCTO) می‌خواهد این سامانه را بر روی زمین مستقر کند.

انرژی این سلاح توسط باتری‌های با ظرفیت بالا تامین می‌شود که می‌توانند تا زمانی که موتورهای استرایکر کار می‌کنند، به شارژ ادامه دهند. شرکت ریتون تجربه دفاعی خود را در این سامانه به کار گرفته است و محیطی آموزشی را برای دانشجویان دانشکده افسری ایجاد کرده تا به کار با این سامانه‌ها عادت کنند و برای میدان جنگ آماده شوند.

بازخورد دانشجویان و سربازانی که نمونه اولیه این سامانه را آزمایش کردند نیز در نظر گرفته شده و در اولین مجموعه از سامانه‌های جنگی که قرار بود در سپتامبر امسال تحویل شوند، گنجانده شده‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که RCCTO از پیشرفت‌های انجام شده رضایت دارد و تحویل اولین نمونه اولیه از این جوخه را تایید کرده است.

سامانه «گاردین» قرار است ماه آینده به ارتش تحویل و در سامانه‌های تسلیحاتی مستقر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج