جاباما
۱۲۷۰۷۷۶
۱۴۴۶۱
۱۴۴۶۱
پ

«هشدار زرد» هواشناسی در این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۵ استان هشدار داد.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۵ استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به تداوم سامانه بارشی، بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما هشدار داد.

این وضعیت در روز یکشنبه (۴ دی‌ماه) در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و شمال استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین و روز دوشنبه (۵ دی‌ماه) در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات تهران، قزوین، سمنان، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر وجود دارد.

سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو ، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج