۱۲۷۱۴۲۵
۱۹۹۷۶
۱۹۹۷۶
پ

افشاگری در مورد سدمعبرهای تهران!

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره جزئیات برنامه‌های ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه داد و گفت: بخشی از سد معبرها در پیاده راه‌ها توسط واحدهای صنفی انجام می‌شود.

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره جزئیات برنامه‌های ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه داد و گفت: بخشی از سد معبرها در پیاده راه‌ها توسط واحدهای صنفی انجام می‌شود.

افشاگری در مورد سدمعبرهای تهران!

 سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره چگونگی ساماندهی دستفروشان گفت: باید در موضوع ساماندهی دستفروشان، علاوه بر منافع شهر و شهروندان، معیشت دستفروشان نیز مد نظر قرار گیرد و بازار رونق داده شود تا سود دستفروشان در ورود به بازارهای ساماندهی شده مانند روزبازارها، بازارهای ثابت، ساماندهی در محل  و ... باشد و همچنین دستفروشان تمایل به فروش اجناس خود در این اماکن داشته باشند.

بیگی با تأکید بر اینکه با اقدامات صرفا سلبی نمی‌توان دستفروشان را ساماندهی کرد، عنوان کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به مردم در اولویت فعالیت‌های شرکت و مدیریت شهری قرار دارد.

او با بیان اینکه باید رویکردهای ساماندهی دستفروشان ایجابی باشد، گفت: طبق مشاهدات عینی و میدانی شرکت ساماندهی، بخشی از  سد معبرها در پیاده راه‌ها توسط واحدهای صنفی صورت می‌گیرد. اتاق اصناف مسئول رسیدگی به این موضوع است، همچنین وظیفه دارد که در کنار شهرداری حضور داشته باشد و در صورت ادامه دار بودن این تخلف، جواز کسب واحد صنفی متخلف را ابطال کند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه سخنان خود، بیان کرد: زمانی که دستفروش در یک خیابان اصلی حضور دارد به منافع واحد صنفی مستقر در خیابان آسیب می‌زند. درنظر داشتن منافع دستفروشان و واحدهای صنفی، دو موضوع با مرز بسیار باریکی هستند که دو سویه است.

به گفته بیگی، باید مکانی فراهم شود که دستفروش به آن فضا منتقل شود تا هم منافع واحد صنفی آسیب نبیند و هم دستفروش به امرار معاش بپردازد. البته پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شده است.

او با تأکید براینکه باید طرحی برای ساماندهی دستفروشان اجرا شود که سطح آسیب را برای همه (واحد صنفی، دستفروشان و شهروندان) کاهش دهد، افزود: مشاغل سیار بی کانون نباید به واحد صنفی اطراف خود ضرر برسانند.

بیگی در ادامه سخنان خود تأکید کرد که بیشتر دستفروشان افرادی نیازمندی هستند که باید نیازشان با ملاحظات شهری تأمین شود.

وی درباره ثبت‌نام دستفروشان در سامانه سامان بازار، توضیح داد: بخشی از ثبت‌نام دستفروشان انجام شده است. درحال حاضر حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در روز بازارها ساماندهی شده‌اند. یکی از مشکلات در ثبت‌نام، این است که برخی از دستفروشان دسترسی استفاده از ابزارهای هوشمند الکترونیکی را ندارند و بخاطر همین با دفاتر خدمات الکترونیکی شهر هماهنگ شده تا به زودی ثبت‌نام این افراد در دفاتر صورت گیرد.

بیگی در ادامه اضافه کرد: این ثبت‌نام سبب می‌شود تا ساماندهی دستفروشان ساکن تهران در اولویت قرار گیرد و در صورت ارائه خدمات اجتماعی، اطلاعات فرد در سامانه ثبت شده باشد.

بیگی تعداد بازارهای شهر تهران را ۵۰ بازار عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۴۷ روزبازار و سه شب بازار در تهران وجود دارد. پیش بینی می‌شود که با ۷۰ روزبازار و شب بازار می‌توان دستفروشان شهر تهران را ساماندهی و مدیریت کرد. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید تعداد جامعه هدف مشخص شود و دستفروشان متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده باشند.  به طور مستمر با مناطق در ارتباط هستیم تا در صورتی که زمینی که مشخصات لازم برای احداث بازار محلی را در منطقه شان دارند به ما اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج