جاباما
۱۲۷۱۵۸۵
۶۶۷۹
۶۶۷۹
پ

معرفی میانجیگر جدید بین ایران و عربستان

وبسایت العربی الجدید به نقل از دو مقام عراقی خبر داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور از «فؤاد حسین» وزیر خارجه و تیمی از دفترش خواسته است برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری نشستی میان طرفین تلاش کنند.

فارس: وبسایت العربی الجدید به نقل از دو مقام عراقی خبر داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور از «فؤاد حسین» وزیر خارجه و تیمی از دفترش خواسته است برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری نشستی میان طرفین تلاش کنند.

 به گفته او السودانی از مفاد و جزئیات نشست‌های پیشین میان ایران و عربستان سعودی و عمده اختلافات و اشتراکات طرفین مطلع شده است.

معرفی میانجیگر جدید بین ایران و عربستان

یک مقام دیگر عراقی در وزارت خارجه این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با العربی الجدید این اطلاعات را تأیید کرد و گفت که برگزاری دور جدید گفت‌و‌گوها در وهله اول به تصمیم ایرانی‌ها بستگی دارد.

به ادعای وی سعودی‌ها ها از بازگشت گفت‌وگوها در سطح پایین استقبال کرده‌اند اما ایرانی‌ها خواستار زمانبندی و پرونده‌های مشخص برای بررسی آنها شده و تاکید کرده‌اند که تمایلی برای بررسی برخی پرونده‌های مشخص ندارد.

این مقام وزارت خارجه عراق همچنین گفت که السودانی پس از بازگشت از نشست «بغداد ۲» در اردن، دستور ازسرگیری تلاش‌ها برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را صادر کرده است.

العربی الجدید در این باره نوشت که رویکرد فعلی دولت السودانی نشان دهنده انطباق آشکار سیاست خارجی وی با دولت قبلی است. بارزترین نکات این همسویی از طریق تضمین مقامات عراقی مبنی بر عدم پیوستن به سیاست محور‌ها در منطقه و تلاش برای تنش‌زدایی در میان کشورها خود را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج