جاباما
۱۲۷۲۸۴۰
۹ نظر
۴۷۲۰
۹ نظر
۴۷۲۰
پ

توصیه دلاری «زاکانی» در روز‌های آلوده تهران

در حالی که تهران شنبه صبح را با حالت نارنجی کیفیت هوا آغاز کرد و خیلی زود به وضعیت قرمز تبدیل شد شهردار تهران به مردم توصیه کرد که دلار نخرند تا قیمت‌ها پایین بیایید.

فرارو: یک روز آلوده دیگر برای پایتختی که ساکنانش تا اینجای کار ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک را تجربه کردند.

توصیه دلاری «زاکانی» در روز‌های آلوده تهران

 داستان تکراری کیفیت هوای پایتخت در حالی برای چندمین بار تکرار شده که احتمالا مسئولان دیگر برای آن چندان نگرانی ندارند. چرا که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از چهارشنبه در تهران بارندگی خواهیم داشت و باد و باران خودشان کیفیت هوا را بهتر می‌کنند. برای همین اگر پایتخت نشینان یک هفته را تحمل کنند شاید در پایان هفته یکی دو روز سالم را پشت سر بگذارند. احتمالا همین خیال راحت هم موجب شده که شهردار تهران امروز و در اوج آلودگی هوا به شهروندان توصیه کند که دلار نخرند!

زاکانی امروز گفت: به مردم می‌گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می‌آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می‌شوند. قبلا نیز بار‌ها به این مساله اشاره کردم سر مساله بورس که دچار حباب شده بود به مردم اعلام کردم که کاری انجام ندهند؛ در مورد دلار نیز عرض می‌کنم که قیمت‌هایی که اکنون اعلام می‌شود، دروغ محض است؛ این قیمت‌ها پایین می‌آید و در حقیقت این پروژه دشمن نیز با شکست روبه‌رو می‌شود.

او البته در این میان به مسئله آلودگی هوا هم اشاره کرد، ولی اشاره‌اش چیزی جز حرف‌های همیشگی نبود. زاکانی در واکنش به آلودگی هوا گفت: «با پاس‌کاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد و این کار نیاز به همت دارد. این همت عالی در متن جامعه و مدیران کشور وجود دارد تا رونقی را برای کشور ایجاد کنند».

وی گفت: املاکی که از شهرداری در دست افراد خاصی است، در حال بازپس‌گیری است و این نهضت ادامه دارد. مهم پس گرفتن این املاک است و انتشار اسامی دردی را دوا نمی کند. البته ما مجوزی برای انتشار اسامی این افراد داریم.

اگر تخلفی در این زمینه بوده ما از مجاری قانونی مساله را پیگیری می کنیم. نام آوردن افراد در رسانه ها نه دنیای ما را آباد می کند و نه آخرت ما را. ما مجوز انتشار این اسامی را نداریم. اسامی را در اختیار قوه قضائیه قرار می دهیم تا در صورت صلاحدید منتشر کند.

اهتمام جدی ما این است که حق و حقوق شهر را استیفا کنیم و نگذاریم حق مردم دست یک عده خاص باقی بماند.

اشاره شهرداری تهران به «پاس‌کاری» در زمینه مدیریت آلودگی هوا در حالی است که شهرداری تهران همین امروز و در یکی از آلوده‌ترین روز‌های تهران بلیط‌های اتوبوس و مترو را نیم بها نکرده است. پیش‌تر شورای شهر تصویب کرده بود که قیمت بلیط اتوبوس و مترو در روز‌های آلوده باید نیم‌بها محاسبه شود تا شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق رشوند و از حجم آلاینده‌های هوا کاسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      توهم ازشهرداری برو شاید اوضاع آب وهوا بهترشد

    • ناشناس

      خریدار اول وآخر دلارها خودتون هستین

    • ن

      دلار اومده تو حیطه کاری شهرداری ؟حالا مسئول حل مشکلات شهرداری کی هست ؟!

    • ناشناس

      به جای این حرفها وظیفه خودت را انجام بده و فکری اساسی برای هوای تهران بکن

    • ناشناس

      دکتر حواست به کلاه خودت باشه باد نبره

    • ناشناس

      بی مسئولیت

    • ناشناس

      تو به هوا برس

    • محمدرضا امیری

      شما هوا و دلار رو که نمیتونی درست کنی یه فکری برای
      چاله چوله های تهران کن که یه کاری کرده باشی

    • ناشناس

      مسئولی که خود را مسئول نمیداند.‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج