۱۲۷۳۱۵۵
۶۴۳۵
۶۴۳۵
پ

هفت نکته درباره روند ریزش قیمت‌ دلار و سکه

قیمت دلار دیروز با افت دو هزار و ۷۰۰ تومانی، تقریبا هفت درصد ارزان شد. با کاهش بیش از شش‌درصدی ارزش طلای ۱۸ عیار، انواع سکه هم بین پنج تا ۱۴ درصد کوتاه آمدند، اما امروز باید منتظر چه چیز‌هایی باشیم

فرارو: قیمت سکه امامی در روز شنبه ۱۰ دی‌ماه با افت حدود سه میلیونی که معادل ۱۴ درصد می‌شود، بیشترین شوک را دریافت کرد. سکه نیم بهار آزادی هم دیروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد. رتبه سوم به سکه ربع بهار آزادی می‌رسد. قیمت این سکه در معاملات روز شنبه ۱۰ دی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، معادل ۱۲ درصد عقب نشست.

سکه گرمی با نزدیک شش درصد کاهش و هر گرم طلا با افت ۶.۵ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. اگر دنبال دلیل می‌گردید، باید توجه شما را به بازار ارز جلب کنیم، جایی که دلار در معاملات روز شنبه ۱۰ دی‌ماه، با افت دو هزار و ۷۰۰ تومانی، تقریبا هفت درصد ارزان شد. آیا امروز هم روند ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز ادامه پیدا می‌کند؟

شماره یک | قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۱۱ دی‌ماه در ابتدای معاملات روی ۱۹ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان قرار داشت و تا ظهر در گران‌ترین حالت ۱۹ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به‌فروش رسید. قیمت سکه امامی در معاملات روز شنبه دو میلیون و ۹۰۱ هزار تومان کاهش پیدا کرد که معادل ۱۴.۶ درصد برآورد می‌شود.

شماره دو | سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، روز شنبه ۱۰ دی‌ماه با یک میلیون و ۷۰۶ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. به این ترتیب تنها ظرف یک‌روز، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، حدود ۹ درصد ارزان شده است. با این حال آن‌هایی که یک‌سال پیش برای خرید سکه طرح قدیم اقدام کرده‌اند، هنوز با ۴۸ درصد سود روبرو هستند که با تورم عمومی یک‌ساله برابری می‌کند.

شماره سه | قیمت سکه نیم بهار آزادی با ۱۴ درصد کاهش، معاملات روز شنبه ۱۰ دی‌ماه را به پایان رساند. این عدد معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود که جلوی چشم صاحبان سکه نیم بهار آزادی دود شد و به‌هوا رفت. آن‌هایی که یک‌هفته قبل تحت تاثیر اخبار هیجانی اقدام به خرید سکه نیم بهار آزادی کرده بودند، روز گذشته ارزش سرمایه‌شان حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

شماره چهار | قیمت سکه ربع بهار آزادی در روز پنجشنبه هشتم دی‌ماه به ۱۰ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید تا بازدهی یک‌ساله آن از مرز ۱۶۱ درصد عبور کند، اما در جریان موج کاهش قیمت روز شنبه، این سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و حدود ۱۲.۳ درصد ارزش خود را از دست داد. روند کاهش قیمت سکه ربع بهار آزادی امروز هم ادامه دارد. قیمت سکه ربع بهار آزادی امروز یکشنبه ۱۱ دی‌ماه، به محدوده هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

شماره پنج | قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱، بار و بنه خود را جمع کرد تا به محدوده یک میلیون و ۸۰۲ هزار تومان عقب‌نشینی کند. با این اتفاق پس از مدت‌ها شاهد ثبت عدد قرمز ۲.۳ درصدی جلوی قیمت طلا هستیم که کاهش ارزش دارایی سرمایه‌گذاران در بازه هفت روزه را نمایش می‌دهد. با اینکه در بازه یک‌ساله، سرمایه‌گذاران طلا، روی هر گرم با ۳۹ درصد سود روبرو هستند، تداوم روند کاهش قیمت‌ها ممکن است اوقاتشان را بیشتر تلخ کند.

شماره شش | قیمت دلار روز شنبه دو هزار ۷۱۵ تومان کاهش پیدا کرد و به کانال ۳۹ هزار تومان قدم گذاشت. روند کاهش قیمت دلار حداقل در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۱۱ دی‌ماه ادامه داشته و باعث شده فعلا دلار را در محدوده ۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان ملاقات کنیم. دلال‌های بازار آزاد به‌طور طبیعی در لاک دفاعی فرو رفته‌اند و حاضر نیستند روند جدید قیمت را بپذیرند. بعضی‌هایشان هنوز خریداران را با اعلام اعداد بالای ۴۰ هزار تومان شگفت‌زده می‌کنند، اما در موقعیت خرید، به همین نرخ ۳۸ هزار تومان عشق می‌ورزند.

شماره هفت | نشانه‌های شکست دلار را می‌توان در کانال‌های تلگرامی هم پیدا کرد. جایی که در معاملات فردایی دیگر از اعلام قیمت‌های فضایی مثل ۴۴ هزار تومان خبری نیست و خود دلال‌ها هم دلار را تقریبا ۱۰ درصد ارزان‌تر خرید و فروش می‌کنند. آیا این اتفاق از تداوم کاهش قیمت‌ها خبر می‌دهد؟ به احتمال خیلی زیاد، بله!

روند کاهش قیمت طلا، سکه و ارز

  افت قیمت روز شنبه میزان کاهش قیمت قیمت امروز
دلار دو هزار و ۷۱۵ تومان ۶.۹۸ درصد ۳۸ هزار و ۴۳۲ تومان
هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان ۶.۵۸ درصد یک میلیون و ۸۳۱ هزار
سکه امامی دو میلیون و ۹۱۰ هزار ۱۴.۶۴ درصد ۱۹ میلیون و ۳۰۲ هزار
سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و ۷۰۶ هزار ۸.۹۶ درصد ۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار
سکه نیم بهار آزادی یک میلیون و ۶۰۰ هزار ۱۴ درصد ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار
سکه ربع بهار آزادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار ۱۲.۳۳ درصد هشت میلیون و ۷۰۰ هزار
سکه گرمی ۲۵۰ هزار تومان ۵.۷ درصد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار
 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج