جاباما
۱۲۷۳۶۱۸
۱۷۶۵
۱۷۶۵
پ

میزان مالیات پرداختی بنیاد مستضعفان اعلام شد

معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان، جزئیات مالیات این بنیاد طی ۴ سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

مهر: معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان، جزئیات مالیات این بنیاد طی ۴ سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

میزان مالیات پرداختی بنیاد مستضعفان اعلام شد

 مجید باجلان، در تشریح جزئیات درآمدها و مالیات پرداختی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان متشکل از مجموعه شرکت‌هایی است که همچون سایر شرکت‌های فعال در حوزه اقتصادی، جزو مؤدیان مالیاتی محسوب می‌شوند و هر ساله بر اساس قانون، انواع مالیات‌های تصریح شده در قانون را پرداخت می‌کنند و حساسیت بنیاد مستضعفان نسبت به پرداخت مالیات شرکت‌های زیرمجموعه، به گونه‌ای است که این بنیاد، جزو خوش‌حساب‌ترین مؤدیان مالیاتی بوده و بارها وزرای اقتصاد و رؤسای سازمان امور مالیاتی کشور، بر این خوش‌حسابی مالیاتی بنیاد مستضعفان، تاکید کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بر اساس صورت‌های مالی بنیاد مستضعفان، این بنیاد طی ۴ سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، مجموعاً در حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات عملکرد، مالیات و عوارض ارزش افزوده، مالیات تکلیفی و … پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مالیات بنیاد مستضعفان در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به ترتیب در حدود ۷۰۰ میلیارد، یکهزار میلیارد، یکهزار و ۸۰۰ میلیارد و یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

باجلان در تشریح چرایی کاهش میزان مالیات سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹ گفت: علی رغم افزایش درآمدها و عملکرد بنیاد مستضعفان طی سال ۱۴۰۰، مالیات این سال نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش داشت که دلیل این کاهش، تقویت بخش فروش صادراتی در این سال بوده که بر اساس قانون رفع موانع تولید و نظام ارتقای مالی کشور، بخشی از این درآمد، از معافیت مالیاتی برخوردار شده است.

معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تلاش داشته تا فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود را در بستری شفاف ارائه کند و با توجه به پشتوانه انقلابی این نهاد، به‌گونه‌ای عمل کرده تا جزو بهترین مؤدیان مالیاتی و نمونه‌ای برای سایر فعالان اقتصادی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج