۱۲۷۳۸۲۰
۲۴۱۲
۲۴۱۲
پ

دستاورد انقلابی چین در کاستن از آلودگی هوا

چین مدعی شده که برای اولین‌بار در جهان از یک سیستم خنک‌کننده مستقیم طبیعی (NDC) در یک نیروگاه برق در استان شاآنشی استفاده کرده است.

دیجیاتو نوشت: چین مدعی شده که برای اولین‌بار در جهان از یک سیستم خنک‌کننده مستقیم طبیعی (NDC) در یک نیروگاه برق در استان شاآنشی استفاده کرده است.

این خنک‌کننده که از جریان هوای طبیعی بهره می‌برد، می‌تواند سطح تولید آلودگی در نیروگاه‌ها را به‌شکل خیره‌کننده‌ای کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری چینی CGTN، این فناوری انقلابی که به شبکه برق استان شاآنشی متصل شده است، می‌تواند از جریان طبیعی هوا در نیروگاه استفاده و این هوا را به‌سمت کندانسور هوا هدایت کند. سیستم‌های NDC برخلاف فناوری‌های خنک‌کننده سنتی، هیچ فنی برای ایجاد جریان هوا ندارند، به همین دلیل برق کمتری مصرف می‌کنند و آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند.

براساس گزارش گروه رسانه‌ای چین (CMG)، نیروگاه برق یانگهوپان شهر یولین در استان شاآنشی با کمک این سیستم خنک‌کننده جدید می‌تواند سالانه ۲۴,۵۰۰ تن در مصرف زغال‌سنگ صرفه‌جویی کند و ۵۴,۱۰۰ تن تولید کربن خود را کاهش دهد. CMG همچنین می‌گوید این نیروگاه دوده، دی‌اکسید گوگرد یا اکسید نیتروژن تولید نمی‌کند.

نیروگاه‌های برق چین بهینه‌تر می‌شوند؟

شرکت PowerChina Northwest که توسعه‌دهنده این فناوری است، می‌گوید سیستم خنک‌کننده مستقیم طبیعی آن‌ها در مقایسه با سیستم‌های خنک‌کننده غیرمستقیم پمپ آب هم ندارد: «این سیستم NDC از مزایای سیستم‌های هوا-خنک و خنک‌کننده‌های غیرمستقیم بهره جسته است.»

فعلاً جزئیات دقیق‌تر و بیشتری از نحوه عملکرد این سیستم خنک‌کننده منتشر نشده است. روزنامه محلی شاآنشی دیلی می‌گوید فناوری NDC شرکت PowerChina Northwest به‌عنوان تجهیزات فنی کلیدی در سطح ملی دسته‌بندی شده است.

نیروگاه یانگهوپان سالانه ظرفیت تولید 660 گیگاوات‌ساعت برق را دارد و می‌تواند به حل مشکل کمبود برق در بخش مرکزی کشور چین کمک کند. این کشور در چند وقت اخیر سرعت احداث نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ را نسبت بقیه کشورهای دنیا افزایش داده و همین مسئله باعث افزایش تولید تقریباً 6 درصدی گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید انرژی در چین شده است.

نیویورک تایمز در ماه نوامبر 2022 گفته بود که این کشور آسیایی بیشتر از مجموع تمام کشورهای دنیا زغال‌سنگ می‌سوزاند و احتمالاً تا دهه‌ها به این کار ادامه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج