۱۲۷۴۲۹۸
۲۳۷۳
۲۳۷۳
پ

سگ‌ها تنها این کار را با دُم خود انجام نمی‌دهند!

دم ها اشکال، قدرت ها و اندازه های مختلفی دارند. دم بلند و ضخیم کانگورو به عنوان پای سوم عمل می کند. دم کرکی خرگوش برای برقراری ارتباط با خرگوش های دیگر استفاده می شود. دم طناب مانند اسب آبی مدفوع آنها را دور می کند.

خبرآنلاین-امیرحسین فوقانی: دم ها اشکال، قدرت ها و اندازه های مختلفی دارند. دم بلند و ضخیم کانگورو به عنوان پای سوم عمل می کند. دم کرکی خرگوش برای برقراری ارتباط با خرگوش های دیگر استفاده می شود. دم طناب مانند اسب آبی مدفوع آنها را دور می کند.

_ بسیاری از گوشتخواران از دم خود برای چابکی بیشتر در شکار استفاده می کنند. تا به حال، این سوال که آیا این شامل سگ ها می شود، هرگز به طور رضایت بخشی پاسخ داده نشده است.

با ترکیب داده‌های تجربی، مدل‌سازی ریاضی و شبیه‌سازی، یک تیم بین‌المللی از محققان دریافتند که دم سگ نقش بسیار کمی در تثبیت بازی می‌کند.

اکثر اعضای خانواده Canidae که در میان گوشتخواران پستانداران در اقلیت هستند؛ کوهنوردی نمی کنند. تمام حرکت آنها محدود به زمین است. اما حیوانات کوهنورد هنگام انجام حرکات آکروباتیک از دم خود به طور گسترده برای تعادل، دویدن و در برخی موارد دیگر استفاده می‌کنند.

اما دم می تواند روی زمین نیز مفید باشد. یوزپلنگ ها از دم خود برای تثبیت پرش و چرخش استفاده می کنند. سگ‌ها نسبت به بدنشان دم‌های کوچک‌تری نسبت به دم پستانداران کوهنورد دارند، اما دانشمندان حدس زده‌اند که سگ‌ها ممکن است از دم خود به همین روش استفاده کنند. علاوه بر این، اینرسی یک دم می‌تواند به حرکت چابک کمک کند - حتی در سنجاب‌هایی که دم‌های آنها نیز جرم نسبتاً کمی دارند.

سگ‌ها تنها این کار را با دُم خود انجام نمی‌دهند!

تیمی به سرپرستی تام روتیه، متخصص زیست‌شناسی، می‌نویسد که آیا گوشت‌خواران بزرگ‌تر، مانند سگ‌سانان، هنوز هم می‌توانند از دم خود برای این منظور استفاده کنند یا اینکه باید از سایر زائده‌ها، مانند حرکت سر، استفاده کرد.

بسیاری از سگ‌ها با دمی عمودی راه می‌روند.برای تعیین نقش دم سگ ها در تثبیت، محققان داده هایی را از مطالعات دقیق نحوه حرکت و پرش سگ ها با استفاده از ردیابی حرکت گرفتند. آنها از این داده ها برای ساخت مدل های مقیاس پذیر از ۲۵ گونه مختلف سگ هنگام پرش استفاده کردند. سپس، جهش‌های شبیه‌سازی شده را انجام دادند و موقعیت دم سگ‌ها را تغییر دادند تا ببینند آیا موقعیت‌یابی تأثیر قابل‌توجهی بر خود پرش دارد یا خیر.

محققان دریافتند سگ‌های شبیه‌سازی‌شده بدون توجه به اینکه دم‌هایشان چه می‌کند، می‌توانند ماهرانه بپرند. علاوه بر این، هر چه سگ بزرگتر باشد، دم متناسب با بدنش کوچکتر می شود.

محققان خاطرنشان کردند که قبلا فرض شده بود که سگ های بزرگتر و سریعتر از دم خود به عنوان تعادل استفاده می کنند. این یافته جدید این ایده را پشتیبانی نمی کند.

"با توجه به حرکت زاویه ای بسیار کم دم که بر مرکز جرم در طیفی از گونه های سگ سانان تحمیل می شود، محققان معتقدند که دم سگ در درجه اول برای برقراری ارتباط مناسب است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج