۱۲۷۴۴۸۴
۴۶۹۳
۴۶۹۳
پ

بازگشت ۴ محکوم به قصاص از پای چوبه‌دار

۴ مرد که سال‌های قبل در حادثه‌های جداگانه‌ای مرتکب قتل شده بودند پای چوبه دار رفتند اما از اولیای دم مهلت گرفتند.

جوان: سحرگاه دیروز چهار مرد محکوم به قصاص که برای اجرای حکم پای چوبه دار منتقل شده بودند با تلاش‌های تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق به گرفتن مهلت شدند و به سلول هایشان بازگشتند.

سحرگاه دیروز چهارشنبه ۱۴ دی چهار مرد که سال‌های قبل در حادثه‌های جداگانه‌ای مرتکب قتل شده بودند برای اجرای حکم در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفتند. متهمان یک به یک در جایگاه مخصوص قرار گرفتند و طناب دار به گردنشان انداخته شد و قرار بود تا لحظات دیگر اولیای‌دم حکم قصاص را اجرا کنند.

در حالی که متهمان با چشمانی گریان التماس می‌کردند و از اولیای دم می‌خواستند به آن‌ها زندگی دوباره ببخشند، تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دادیار اجرای احکام برای جلب رضایت با اولیای دم وارد مذاکره شدند. در نهایت ساعتی بعد تلاش‌های تیم صلح و سازش نتیجه داد و چهار متهم موفق شدند از اولیای‌دم مهلت بگیرند و به سلول‌هایشان بازگشتند. بدین ترتیب متهمان در مهلت مقرر اگر شرط‌های اولیای‌دم را فراهم کنند، بخشیده می‌شوند و گرنه دوباره پس از اتمام مهلت برای اجرای حکم پای چوبه دار حاضر می‌شوند.

فرار به آلمان پس از قتل

اولین متهمی که پای چوبه دار از اولیای‌دم مهلت گرفت، پسر جوانی به نام آرش است که ۱۵ آبان سال ۹۰ در درگیری یکی از دوستانش را در قهوه‌خانه‌ای در شهر‌ری به قتل رسانده‌بود. روز حادثه مأموران وقتی به محل حادثه رسیدند با جسد پسر ۲۸ ساله‌ای به نام بهروز روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده‌بود. بررسی‌ها نشان داد قاتل آرش نام دارد و پس از قتل به صورت غیر‌قانونی از ایران خارج شده‌است.

در حالی که هشت سال از حادثه گذشته بود، به مأموران پلیس خبر رسید قاتل فراری قصد دارد از مرز بازرگان وارد ایران شود. بدین ترتیب مأموران به مرز رفتند و قاتل را هنگام ورود به ایران دستگیر و به تهران منتقل کردند.

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه مست بودم و حال خوبی نداشتم و برای قلیان کشیدن به قهوه‌خانه رفتم. دوستم به قهوه‌خانه آمد و او هم مست بود که با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت با چاقو به او ضربه زدم و فرار کردم. پس از قتل به آلمان رفتم، اما در آنجا عذاب وجدان گرفتم و شب‌ها نمی‌خوابیدم و به همین دلیل تصمیم گرفتم به ایران برگردم و الان درخواست بخشش دارم.» متهم در دادگاه به قصاص محکوم شد و صبح دیروز هم برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت، اما با میانجیگری تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از اولیای‌دم مهلت گرفت.

قتل روی پل عابر

دومین قاتل هم روز هفتم مرداد سال ۹۱ مرد ۵۵ ساله‌ای را با همدستی پسر‌خاله‌اش به خاطر اختلاف ملکی روی پل عابر پیاده‌ای در خیابان دماوند تهران به قتل رسانده‌بود.

مأموران وقتی جسد مقتول را کشف کردند، دریافتند مقتول مدتی قبل آپارتمانی را معامله کرده و روز حادثه با مرد بنگاهداری قرار ملاقات داشته‌است که از سوی دو نفر مورد حمله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد. مأموران در نخستین گام مرد بنگاهدار را به نام شهروز تحت تعقیب قرار دادند و متوجه شدند وی به مکان نامعلومی گریخته‌است. مأموران در نهایت پس از ۴۴ روز شهروز را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی به قتل با همدستی پسر خاله‌اش اعتراف کرد. وی گفت: «به خاطر معامله آپارتمانی با مقتول اختلاف پیدا کردم. روز حادثه همراه پسر خاله‌ام روی پل عابر به مقتول حمله کردیم و او را با چوب‌دستی کتک زدیم و بعد از سرقت قولنامه از محل فرار کردیم. متهم دیگر هم در بازجویی‌ها به همدستی با پسر خاله‌اش به قتل مرد میانسال اعتراف کرد. دو متهم در دادگاه به قصاص محکوم شدند، اما در بررسی‌های بعدی مشخص شد ضربات وارده از سوی یکی از پسر‌خاله‌ها کشنده بوده و ضربات پسرخاله‌اش دیگر کشنده نبوده‌است. بدین ترتیب یکی از متهمان از قصاص رهایی یافت و متهم دیگر در انتظار چوبه دار قرار گرفت. بامداد دیروز متهم برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت، اما موفق به گرفتن مهلت شد.

قتل ۲ زن

سومین قاتلی که مهلت گرفت و به سلولش بازگشت، مردی به نام بهنام است که روز ۳۰ مهرماه سال ۹۷ در خانه‌ای هنگام سرقت، دو زن جوان و میانسال را به قتل رسانده‌بود.

روز حادثه مأموران کلانتری نامجو با تماس تلفنی شهروندی در محل حادثه حاضر و با جسد دو زن روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان داد قاتل مردی به نام بهنام است که با انگیزه سرقت دست به جنایت زده‌است.

بهنام سرانجام در یکی از شهر‌های مرزی شناسایی شد و به دام افتاد. متهم پس از انتقال به تهران به قتل اعتراف کرد و در دادگاه به دوبار قصاص محکوم شد. رأی دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. متهم پس از گرفتن استیذان حکمش روز گذشته پای چوبه دار قرار گرفت، اما با تلاش تیم صلح و سازش موفق به گرفتن مهلت از اولیای‌دم شد.

قتل در پارک

آخرین قاتلی که سحرگاه دیروز پای چوبه دار مهلت گرفت، پسر جوانی به نام کامران است.

بامداد روز جمعه ۱۰ خرداد سال ۹۸ بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس از قتل پسر جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل سه پسر جوان داخل پارکی درگیری خونینی را رقم زده‌اند که در جریان آن یکی از آن‌ها به قتل رسیده‌است. مأموران در تحقیقات بعدی هویت قاتل را به نام کامران شناسایی کردند و وی را تحت تعقیب قرار دادند. متهم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «چند شبانه‌روز نخوابیده بودم و حال خوبی نداشتم. شب حادثه همراه دو نفر از دوستانم در پارک نشسته بودیم که احساس کردم یکی به من دستور داد به دوستم حمله کنم. چند باری این دستور در ذهنم مرور شد تا اینکه با چاقو به دوستم حمله کردم. وقتی او غرق در خون روی زمین افتاد، به خانه‌مان رفتم و بعد هم مأموران مرا دستگیر کردند.»

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در دادگاه محاکمه شد و اولیای‌دم برای وی درخواست قصاص دادند. هیئت قضایی متهم را مجرم شناخت و وی را به قصاص محکوم کرد. متهم سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت، اما در آخرین لحظات اولیای‌دم به او مهلت دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج