۱۲۷۴۷۱۷
۶۶۲۷
۶۶۲۷
پ

طرز تهیه نان قندی در خانه؛ شیک و مجلسی

پخت نان قندی در خانه روشی ساده دارد که به شما آموزش خواهیم داد.

فرارو: پخت نان قندی در خانه روشی ساده دارد که به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه نان قندی در خانه؛ شیک و مجلسی

پخت نان قندی در خانه کار بسیار راحتی بوده زیرا مواد لازم برای تهیه نان قندی معمولا در دسترس هر کدبانوی خانه داری است. برای درست کردن نان قندی نیاز به چانه گرفتن خمیر هم نیست فقط مواد را در سینی صاف کرده و در فر قرار می دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان قندی

آرد 400 گرم

شکر 150 گرم

روغن جامد 100 گرم

نمک میوه 2 تا 3 گرم یا به عبارتی یک قاشق مربا خوری اگر در دسترس نبود اصلا جای نگرانی نیست زیرا می توان به جای آن از بکینگ پودر هم استفاده کرد.

سبوس گندم 15 گرم یا به عبارتی 2 قاشق غذاخوری

اسانس هل 5 تا 6 قطره البته در صورت نداشتن آن از پودر هل نیز می توان استفاده کرد.

زرده تخم مرغ و کنجد و زعفران برای تزئین نان قندی

نحوه پخت نان قندی

تهیه نان قندی را با ترکیب شکر، سبوس، نمک میوه و روغن جامد شروع می کنیم. یک سوم پیمانه آب اضافه کرده اما توجه داشته باشید که اصطلاحا  آب خور آردها با هم متفاوت است که این حین کار مشخص می شود و عملیات ترکیب مواد را ادامه می دهیم اما به یاد داشته باشید اصلا نیازی به ورز زیاد نیست. مراقب باشید که خمیرتان به هیچ عنوان بیش از حد شل نشود یا به اصطلاح وا نرود.

همه چیز درباره تهیه خمیر نان قندی

خمیر به دست آمده را در یک سینی به ابعاد 30 در 40 کاملا پهن کنید. حواستان باشد که از فویل برای کف سینی استفاده نکنید اما می توانید از ورق های تفلون مخصوص شیرینی پزی یا کاغذ روغنی کمک بگیرید.

شاید ندانید اما ورق های تفلون نسبت به کاغذ روغنی دارای یک مزیت بزرگ هستند اینکه کاغذها یک بار مصرفند اما ورق های تفلون چندین بار با تمیز کردن قابلیت استفاده مجدد را دارند.

خمیر را با فشار دست کاملا کف سینی نازک و پهن کنید به طوری که قطر آن کمتر از نیم سانت شود و بعد روی خمیر نان مخلوط تخم مرغ و زعفران می مالیم و کنجد می پاشیم.

استفاده از زعفران در تخم مرغ به صورت دلخواه است و ضرورتی برای آن وجود ندارد. در این مرحله از کار باید به دو نکته توجه داشت اول اینکه بهتر است به جای وردنه از دست خود استفاده کنید زیرا صاف کردن خمیر با وردنه در سینی ها که معمولا لبه دار هستند بسیار مشکل است مگر اینکه وردنه شما کوچک باشد تا حین کار دچار دردسر نشوید.

نکته دوم اما این است که از کنجد خام استفاده کنید تا هنگام پخت نسوزد و طی کار به خاطر حرارت غیر قابل خوردن نشود.

تهیه نان قندی در مرحله پایانی به ایستگاهی می رسد که باید خمیر به دست آمده را به مدت یک ربع الی بیست دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن کاملا طلایی رنگ شود.

بعد اتمام کار نان قندی ها را از فر خارج کرده، درون ظرف مورد نظرمان می چینیم تا کاملا خنک شوند و بعد یک استکان چای خوش رنگ و عطر و طعم کنار آن میل کنید تا لذت خوردن نان قندی های کدبانوپز شما دو چندان شود.

نان قندی در روزگارانی که تنقلات مختلف مانند بیسکوئیت و غیر ه وجود نداشت یکی از پرطرفدار ترین خوردنی ها به شمار می رفت که اغلب در ورودی شهرها به فروش می رسید که البته در شهر اراک همچنان این نان طرفداران بیشماری دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج