۱۲۷۵۲۱۶
۱۶۲۳
۱۶۲۳
پ

با این الگو سلامت «قلب و عروق» را تضمین کنید

یک متخصص قلب و عروق گفت: انتخاب غذایی سالم می تواند طول عمر را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، و سرطان و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهد و به مدیریت وزن و بهبود کیفیت زندگی مرتبط با سلامت کمک کند.

بهداشت نیوز نوشت: یک متخصص قلب و عروق گفت: انتخاب غذایی سالم می تواند طول عمر را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، و سرطان و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهد و به مدیریت وزن و بهبود کیفیت زندگی مرتبط با سلامت کمک کند.

دکتر رضا حیدری مقدم، الگوی غذایی خاصی که یک فرد انتخاب می کند را تحت تأثیر طیف گسترده ای از عواملی مانند: ترجیحات شخصی، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، و همچنین ملاحظات اقتصادی دانست و گفت: پزشکان باید با افراد کار کنند تا بهترین الگوی رژیم غذایی سالم را بر اساس شرایط منحصر به فرد آنها تعیین کنند.

با این الگو سلامت «قلب و عروق» را تضمین کنید

وی اظهار داشت: دستورالعمل‌های غذایی خاص ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی، یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و سالم بر مصرف محدود گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده، چربی‌های ناسالم (چربی‌های ترانس اشباع و صنعتی)، شکر، سدیم و الکل و مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات کامل تاکید دارد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.

دکتر حیدری مقدم مصرف گوشت ماکیان و تخم مرغ به میزان حداکثر سه عدد در هفته ،مصرف محصولات لبنی معمولی یا کم چرب ۳ وعده در روز ترجیحا ماست یا پنیر ،مصرف روغن های گیاهی مانند زیتون،سویا ،آفتاب گردان و کلزا جهت پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی را توصیه کرد.

این متخصص قلب و عروق مصرف مناسب مواد پروتئینی با اولویت پروتئین های گیاهی ، مصرف غلات کامل (سبوس دار)سه بار در روز، مصرف چای و قهوه به میزان ۳ تا۴بار در روز ، مصرف مغز های گیاهی (گردو بادام،فندق…)،محدودیت مصرف غلات بدون سبوس و نشاسته ، محدود کردن مصرف گوشت های فرآوری شده و فست فود ، عدم مصرف الکل ، عدم مصرف روغن های صنعتی و مخصوصا روغن های ترانس ، ، افزایش فعالیت فیزیکی ،کاهش تماشای تلویزیون ،و داشتن ۷تا۸ساعت خواب را نیز از جمله عوامل انتخاب یک الگوی تغذیه ای سالم دانست.

وی با بیان اینکه قند وشکر و شیرینی مضر بوده و مصرف آنها باید محدود شود گفت: مصرف این مواد در کودکان باعث تغییر ذائقه و عدم مصرف غذاهای کمتر شیرین و مفید می شود ، همچنین مصرف جایگزین شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین به عنوان پلی برای ترک شکر و شیرینی کاربرد دارد هر چند بی خطر بودن این مواد ثابت نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج