۱۲۷۵۷۶۵
۱ نظر
۲۱۲۶
۱ نظر
۲۱۲۶
پ

ماجرای مهاجرت شیرازی‌ها به کشورهای جزیره هند

سفیر ایران در ماداگاسکارو کشورهای اقیانوس هند(موریس، سشیل،کومور) با اشاره به حضور شیرازی درقرن ها پیش در این منطقه خبر از لغو روادید برای اتباع ایرانی داد و گفت: همه ایرانی ها با گذرنامه می توانند روادید رایگان ۱۴ روزه و قابل تمدید تا ۱۴ روز دیگررا برای سفر به این کشورها دریافت کنند؛همچنین مقامات دولتی این کشورهاعلاقمندند هر چه زودتر خطوط پروازی مستقیم ایرانی چه به صورت منظم و چه به صورت چارتری بین دو کشور برقرار شود تا شاید بخشی از گرانی بلیت و دوری مسیر را اینگونه حل کنند.

خبرآنلاین-شادی کابیانی: سفیر ایران در ماداگاسکارو کشورهای اقیانوس هند(موریس، سشیل،کومور) با اشاره به حضور شیرازی درقرن ها پیش در این منطقه خبر از لغو روادید برای اتباع ایرانی داد و گفت: همه ایرانی ها با گذرنامه می توانند روادید رایگان ۱۴ روزه و قابل تمدید تا ۱۴ روز دیگررا برای سفر به این کشورها دریافت کنند؛همچنین مقامات دولتی این کشورهاعلاقمندند هر چه زودتر خطوط پروازی مستقیم ایرانی چه به صورت منظم و چه به صورت چارتری بین دو کشور برقرار شود تا شاید بخشی از گرانی بلیت و دوری مسیر را اینگونه حل کنند.

حسن علی بخشی  با اشاره به سابقه حضور ایرانی ها و به خصوص شیرازی ها در حوزه کشورهای اقیانوس هند تاکید کرد: حضورشیرازی ها در کشورهای جزیره ای منطقه غرب اقیانوس هند (ماداگاسکار، موریس، سیشل و کومور) خیلی کهن است. می گویند یک راه ابریشم دریایی بین ایران و این مناطق وجود داشته که در اینجا به «راه ادویه »معروف است. ایرانی یا همان شیرازی ها در سال ۱۵۰۶ میلادی به مجمع الجزایر کومور وارد شده و سلطنت شیرازی ها را تأسیس کرده اند. امروزه قدیمی‌ترین مسجد فرانسه در جزیره مایوت (یکی از ۴ جزیره کومور و مورد مناقشه با فرانسه بر سر مالکیت آن) بنام تسنگونی (Tsingoni) توسط همین شیرازی ها در سال ۱۵۳۸ احداث شده و به نام مسجد شیرازی معروف است. همچنین در ماداگاسکار فرشی به نام «موحر» بافته می شود که همانند فرش ایرانی است. چند کلمه فارسی هم در زبان مالاگاشی پیدا کرده ام و می گویند شیرازی ها یک بنگاه تجاری در شهر ماژونگا در شمال ماداگاسکار دایر کرده بودند.

او معتقد است، لغو روادید اطمینان دادن به اتباع دو کشور برای تردد راحت و بی دغدغه است وبه دلیل مشغله های امروزی گردشگران، لغو روادید در سرعت انتخاب مقصد گردشگران بسیارپراهمیت است.

ماجرای مهاجرت شیرازی‌ها به کشورهای جزیره هند

او با اشاره به اینکه قوانین سرمایه گذاری در ایران بسیار طاقت فرسا،سخت و دست و پاگیراست و سبب ناامیدی سرمایه گذاران می شود، اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد ساکنان این کشورها را مسلمانان و شیعیان متمول «خوجه» تشکیل می دهند.شیعیان خوجه هندی الاصل هستند که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند و بیشترین درخواست را برای گردشگری مذهبی و زیارت عتبات عالیات، مشهد وقم دارند. آنها خود را فاقد هویت می دانند و به دنبال یک هویت می گردند. آنها قبلاً ایران را نمی شناختند و حالا که کم کم با کشورمان آشنا می شوند، برای سرمایه گذاری و حتی اسکان در آنجا بسیار علاقه نشان داده اند،تعدادی از آنها درسال های اخیر در کشورمان سرمایه گذاری کرده و حتی مستقر شده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشورهای اقیانوس هند با اشاره به امکانات پزشکی کم و هزینه های درمانی سرسام آور در این کشورها از جذب تعدادی از این افراد در حوزه گردشگری سلامت خبرداد.

او گفت: بسیاری از این افراد برای معالجه ودرمان به کشورهای اروپایی وهند سفر می کنند و با وجود زیر ساخت های درمانی و پزشکی بسیار مناسب، ایران مقصد مناسبی برای این افراد خواهد بود و به این منظور به زودی یادداشت تفاهمی با مسئولان بخش بهداشتی و درمانی ماداگاسکار وموریس وزرای گردشگری و بهداشت و درمان ایران به امضا خواهد رسید.

علی بخشی در ادامه به ظرفیت های متنوع این کشورها برای تجار و سرمایه گذران ایرانی اشاره کرد و گفت: تولید این کشورها عمدتاً نیشکر و بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی و دامپروری را از کشورهای مختلف وارد می کنند، بازار بسیار خوبی برای محصولات تولیدی کشورمان است. همچنین به دلیل توجه ویژه به موضوع توریسم و خصوصاً به دلیل وقوع خشکسالی و تغییرات آب و هوایی در مناطق مختلف دنیا، توجه به این کشور و سکونت در آن بالا رفته و در پی آن موضوع ساخت و ساز رونق خوبی داشته است واز این رو فرصت و بازار مناسبی برای تولید کنندگان مصالح ساختمانی و صادرات آنها است.

اوهمچنین عنوان کرد: ایران برای صادرات محصولات خود می تواند از مسیر دریایی که برقراری آن به سال های بسیار دور بر می گردد، استفاده می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بردیا ایرانی

      بسیارعالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج