۱۲۷۵۸۳۹
۱۹۷۶
۱۹۷۶
پ

جنگ احتمالی آمریکا و چین بر سر تایوان چگونه خواهد بود؟

نتایج شبیه‌سازی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS) به طور دقیق میزان خسارات ۴ کشور آمریکا، چین، تایوان و ژاپن را در یک جنگ احتمالی ۳ هفته ای در سال ۲۰۲۶ بررسی و شمارش کرده است.

عصر ایران: نتایج شبیه‌سازی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS) پیش‌بینی می‌کند که اگرچه آمریکا و متحدانش در جنگ با چین بر سر تایوان پیروز می‌شوند، اما دستکم دو ناو هواپیمابر آمریکا در جریان ۳ هفته جنگ در سال ۲۰۲۶ بر سر تایوان غرق می‌شوند و هزاران سرباز آمریکایی در جریان این جنگ احتمالی جان خود را از دست خواهند داد و اقتصاد تایوان نیز به شدت آسیب خواهد دید.

جنگ احتمالی آمریکا و چین بر سر تایوان چگونه خواهد بود؟

به نقل از وبگاه سی ان ان، نتایج شبیه سازی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی آمریکا نشان می دهد که حمله احتمالی ارتش آزادی‌بخش خلق چین  به تایوان در سال 2026، تلفات سنگینی را به 4 کشور چین، ژاپن، آمریکا و تایوان وارد خواهد کرد. 

اگرچه طبق این شبیه سازی پیش‌بینی می‌شود که نیروهای تحت رهبری ایالات متحده در نهایت این جنگ 3 هفته ای پیروز شوند، اما ارتش آمریکا و چین متحمل خسارات سنگینی خواهند شد.

 

بر اساس این پیش بینی شبیه سازی شده، تا پایان جنگ حداقل دو ناو هواپیمابر ایالات متحده در اعماق اقیانوس آرام غرق می‌شوند و نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیز تلفات سنگینی خواهد داد.

نتایج این گزارش بر اساس 24 سناریو جنگی است که برای پاسخ به این پرسش که "آیا تهاجم (چین) موفق خواهد شد و به چه قیمتی؟" تنظیم شده که جواب آن عدم موفقیت چین در این جنگ به بهای بسیار زیادی برای طرف های درگیری است. 

بازی‌های جنگی این شبیه سازی نشان داد که نیروی دریایی ایالات متحده در جریان این جنگ دستکم دو ناو هواپیمابر و 10 تا 20 کشتی جنگی بزرگ سطحی و 3200 سرباز را در طول سه هفته نبرد از دست می‌دهد. با این حال، چین نیز به شدت متضرر خواهد شد، به طوری که تقریبا 10 هزار نیروی نظامی خود را در جریان نبرد  از دست خواهد داد و 155 هواپیمای جنگی و 138 کشتی جنگی چینی نیز در این نبرد فرضی منهدم خواهند شد.

ارتش تایوان نیز متحمل حدود 3500 تلفات انسانی شده و 26 ناوشکن و ناو نیروی دریایی آن کاملا غرق خواهد شد. نیروهای دفاع شخصی ژاپن نیز می توانند بیش از 100 جنگنده و 26 کشتی نیروی دریایی را از دست بدهند.

جنگ احتمالی آمریکا و چین بر سر تایوان چگونه خواهد بود؟

در این گزارش تاکید شده است که "الگوی اوکراین" از منظر تامین تجهیزات جنگی در حین جنگ برای تایوان وجود نخواهد داشت، چون به محض شروع جنگ، تامین تجهیزات اضافی برای ارتش تایوان غیرممکن خواهد بود و بر این اساس تایوانی ها باید تنها به تجهیزاتی که پیش از آغاز جنگ دارند تا پایان جنگ تکیه داشته باشند. 

بنابراین، اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS)  به این نتیجه رسیده که ایالات متحده باید هر چه سریع تر تسلیحات بیشتری را برای کمک به تایوان در آماده سازی کافی برای حمله احتمالی چین فراهم کند. 

این گزارش توصیه می‌کند که هم ایالات متحده و هم تایوان پایگاه‌های خود را برای حملات موشکی چین مستحکم کنند و به سمت کشتی‌های کوچک‌تر و چابک تر و تعداد بیشتری از جت‌های جنگنده ارزان‌قیمت با تمرکز بر کمیت و قابلیت بقا در مقابل تمرکز بر اولین حمله چین روی آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج