۱۲۷۶۰۵۹
۳۲۸۲
۳۲۸۲
پ

پیش‌بینی برف و سرما برای آخر هفته در کشور

​رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در کشور، وزش باد و کاهش دما خبر داد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در کشور، وزش باد و کاهش دما خبر داد.

پیش‌بینی برف و سرما برای آخر هفته در کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۰ دی) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران بارش باران رخ می‌دهد. در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور، ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. 

وی افزود: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق انتظار می‌رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و غرب کرمان بارش شدت خواهد داشت. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۲۱ دی) بارش در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه داشته و در نیمه‌جنوبی کشور کاهش می‌یابد و فقط در برخی نقاط شرق تهران، غرب سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، غرب، یزد، کرمان، هرمزگان و در نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: پنج‌شنبه تا شنبه ( ۲۲ تا ۲۴ دی) در سواحل غربی دریای خزر بارش رخ می‌دهد. درضمن طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است. 

ضیاییان گفت:جمعه (۲۳ دی) با گذر موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود و شنبه (۲۴ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است و در نیمه غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. 

وی افزود: تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان تا روز پنج‌شنبه دریای خزر، سه‌شنبه شرق خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ دی ) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۲۲ دی‌ ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۰ و ۲۱ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج