جاباما
۱۲۵۴۳۹۹
۳۵۸۷۵
۳۵۸۷۵
پ

این ۱۰ استان کشور «بارانی» می‌شوند

​رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در ۱۰ استان کشور طی امروز، از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا سه شنبه خبر داد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در ۱۰ استان کشور طی امروز، از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا سه شنبه خبر داد.

 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که بارش در غرب گیلان شدت بیشتری دارد.

این ۱۰ استان کشور «بارانی» می‌شوند

وی با بیان اینکه این وضعیت شنبه علاوه بر مناطق یاد شده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رخ می دهد، افزود: در این روز بارش در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و نیز غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیاییان با پیش بینی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی طی دوشنبه، درباره وضعیت جوی کشور در روز سه شنبه ادامه داد: سه شنبه گستره بارش علاوه بر مناطق فوق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق را نیز فرا می گیرد. همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

وی این را هم گفت که دمای هوای جمعه و شنبه بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.

ضیاییان تصریح کرد: سرعت وزش باد دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و نیز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که دریای خزر جمعه، شنبه و سه شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ و روز یکشنبه (۸ آبان‌ماه) نیمه ابری و همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر، گاهی غبار رقیق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۶ آبان ماه) اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی فردا (۷ آبان ماه) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان های کشور و طی امروز و فردا (۶ و ۷ آبان ماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج