۱۲۷۶۵۴۱
۲۷۷۸۲
۲۷۷۸۲
پ

دانشمندان تکنیک افزایش طول عمر را کشف کردند

محققان می‌گویند با برنامه‌نویسی دوباره ژن موش‌ها، توانسته طول عمر آن‌ها را حدود ۷ درصد بیشتر کنند و این رقم قابل افزایش است.

دیجیاتو: دانشمندان شرکت زیست‌فناوری Rejuvenate Bio مدعی‌اند که با برنامه‌نویسی مجدد ژن موش‌ها توانسته‌اند طول عمر آن‌ها را افزایش دهند. محققان باور دارند که این تکنیک می‌تواند سرعت پیرشدن را کندتر کند و احتمالاً روزی برای استفاده روی انسان‌ها آماده خواهد شد.

دانشمندان تکنیک افزایش طول عمر را کشف کردند

 

براساس اعلام تیم Rejuvenate Bio، طول عمر موش‌ها بعد از اجرای این روش درمانی حدود هفت درصد بیشتر شده بود. البته آن‌ها اعتقاد دارند که این درصد با تحقیقات بیشتر قابل افزایش است. «نواه دیویدسون» از این شرکت زیست‌فناوری می‌گوید هدف او و تیمش از انجام این آزمایش، نشان‌دادن قابلیتی بود که می‌تواند به‌صورت بالقوه طول عمر سالمندان را بیشتر کند.

زمانی که سلول‌های بالغ (پیر) در معرض پروتئین‌ها و ژن‌هایی قرار می‌گیرند که در مراحل اولیه رویانی هستند، رفتاری شبیه به سلول‌های بنیادی جوان پیدا می‌کنند. این فرایند بازبرنامه‌نویسی ژنتیکی نام دارد. محقق ژاپنی، «شینیا یاماناکا» اولین کسی بود که این سازوکار را کشف کرد و در سال 2012 بابت این دستاورد جایزه نوبل گرفت.

دانشمندان تکنیک افزایش طول عمر را کشف کردند

بازنویسی ژنتیکی طول عمر موش‌ها را بیشتر کرد

موش‌ها در شرایط آزمایشگاهی می‌توانند حداکثر سه سال زنده بمانند و تمام موش‌هایی که در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند، حدود 2/5 سال (124 هفته) داشتند. محققان این موش‌ها را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول، گروه کنترل بود که هیچ درمانی دریافت نکرد، اما به گروه دوم سه ژن بازنویسی‌شده تزریق شد.

نتیجه این بود که تمام موش‌های گروه کنترل پس از 9 هفته از بین رفتند، اما موش‌های گروه دوم همچنان زنده ماندند. این موش‌ها در‌واقع 9 هفته اضافه‌تر زنده ماندند.

مزیت برنامه‌ریزی مجدد ژنتیکی این است که در مقایسه با سایر درمان‌های دارویی، فقط یک‌بار انجام می‌شود و اثر بلندمدتی دارد. به همین خاطر، دانشمندان باور دارند که این درمان می‌تواند برای معکوس‌سازی فرایند پیری مؤثر باشد. بااین‌حال، برخی محققان می‌گویند این روش می‌تواند به بروز سرطان منجر شود و قبل از آزمایش روی انسان‌ها باید تحقیقات بسیار بیشتری درباره آن انجام بگیرد.

نتایج این مطالعه هنوز به همتاداوری نرسیده و صرفاً به‌صورت پیش‌چاپ در وب‌سایت bioRxiv منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج