۱۲۷۶۵۹۱
۱۷ نظر
۵۷۳۹
۱۷ نظر
۵۷۳۹
پ

مهران رجبی تنها گزینه تلویزیون؛ اگر دارید؟ رو کنید!

وب سایت عصر ایران در یادداشتی به قلم نهال موسوی به انتخاب مهران رجبی به عنوان داور بخش داستانی جشنواره فیلم عمار واکنش نشان داد.

وب سایت عصر ایران در یادداشتی به قلم نهال موسوی به انتخاب مهران رجبی به عنوان داور بخش داستانی جشنواره فیلم عمار واکنش نشان داد.

مهران رجبی تنها گزینه تلویزیون؛ اگر دارید؟ رو کنید!

در این یادداشت آمده:

*  در اخبار چند روز اخیر اعلام شد که مهران رجبی داور بخش داستانی جشنواره فیلم عمار شد. در این چند ماه اخیر حضور مهران رجبی در سمت‌های مختلف و با عناوین مختلف تبدیل به یک رویه شده است.

* به نوعی هم شانس و تصادف در این قضیه دخیل بود، رجبی که امسال مجری برنامه مسابقه محور «خودمونی» شبکه سه شده بود یک برنامه ضبط شده از قبل «پیرانه سر» هم در شبکه سلامت داشت که پخش آن شروع شد و در سریال تلویزیونی «آزادی مشروط» شبکه یک سیما هم نقش داشت و همزمان از 3 شبکه تلویزیون در معرض دید مخاطب بود.

* از طرف دیگر برای ویژه برنامه شب یلدا شبکه سه هم به عنوان مجری برنامه انتخاب شد و همه این اتفاقات باعث شد که در فضای مجازی این قضیه حضور مهران رجبی در همه جا موضوع شوخی و نقد کاربران شود حتی از طرف همکاران خودش.

مهران رجبی تنها گزینه تلویزیون؛ اگر دارید؟ رو کنید!

* خود رجبی هم بر این قضیه صحت گذاشت و حتی در قالب شوخی و کنایه به آن پرداخت و در مصاحبه‌ای گفت: «یکی از این شوخی‌ها ویدئویی بود که من را جای برخی از مجریان گذاشته بودند و مثلاً جای نجم الدین شریعتی اجرا می‌کنم به همراه خانواده آن را دیدم و کلی هم خندیدیم. یک روز هم گفتند مهران رجبی دارد گرم می‌کند که نیمه دوم وارد میدان شود. من همه اینها را می بینم و عیبی هم ندارد و هر چقدر هم دوست دارند سر به سر من بگذارند اینقدر با جنبه هستم که اندازه ندارد. خودم هم خیلی خندیدم آن ویدئو را دیدم.»

* یکی دیگر از شایعات درباره مهران رجبی این بود که او قرار است در برنامه «دورهمی» شبکه نسیم جایگزین مهران مدیری شود که خود رجبی در این زمینه پاسخ داد: «فضا بیشتر دست فضاسازان است، عده‌ای این حواشی را می‌سازند و برخی از مردم هم ناآگاهانه اینها را پخش می‌کنند. مهمترین این حواشی هم این بود که من قرار است «دورهمی» را اجرا کنم. درحالیکه من به دوستان می‌گفتم وقتی یک کابینت ساز، جایی را زخمی کند و حالا رها کند و برود کابینت ساز بعدی روی آن کار نمی‌کند. ما هم مرام و معرفتی داریم و چنین کاری نمی‌کنیم. این شایعه‌ای بود که وقتی هم انجام نشد خود به خود از بین رفت. با این حال شایعه کار خود را در زمانی که پخش می‌شود انجام می‌دهد.»

* یکی از دوستان به مزاح می‌گفت: «شاید مهران رجبی تنها گزینه در دسترس تلویزیون است» البته این مورد فقط محدود به مهران رجبی نیست برای نمونه حامد سلطانی هم به عنوان یک مجری جوان در شبکه سه چندین برنامه را همزمان بر روی آنتن داشت. مجری برنامه «اعجوبه ها» و استعداد یابی مداحی و برنامه صبحگاهی.

* اما واقعیت این است که حضور مهران رجبی یا حامد سلطانی به عنوان بازیگر یا مجری در برنامه‌های متعدد هیچ اشکالی ندارد، اما چرا مخاطبان و طبیعتا برخی از مردم نسبت به این قضیه عکس العمل نشان می‌دهند؟

دلیل آن بسیار ساده و روشن است، چون می‌بینند که در تلویزیون چه ساده مجری‌های محبوب و مورد توجه کنار گذاشته شدند و هیچ تلاشی هم برای بازگشت آنها انجام نشد. دیگر فردوسی‌پور و سروش صحت که هیچ حتی از علی ضیا و رضا رشیدپور و ... هم خبری نیست و انگار هر روز هم این دایره محدودتر می‌شود.

* جایگزین این حذف‌ها و کنار گذاشتن‌ها کدام مجری است؟ چرا هیچ خون تازه‌ای به این تلویزیون تزریق نمی‌شود؟ چرا اگر افراد جدیدی هم وارد شده‌اند از لحاظ کیفی در سطحی هستند که اصلا به چشم مخاطب نمی‌آیند؟ این گروه جدیدی که با پیمان جبلی به تلویزیون آمده‌اند چرا اصلا به فکر مخاطب میلیونی خود نیستند؟

* هر چقدر می‌خواهیم از این قضیه عبور کنیم و در فکر خود این مهم را جا بیندازیم که دوره جدیدی است و بهرحال زمان آن مجری‌ها به پایان رسید و حال در جای دیگر و به شکل دیگری مشغول به فعالیت هستند باز این خود تلویزیون است که اجازه فراموش کردن این مسائل را نمی‌دهد. چرا؟ چون هیچ جایگزینی ارائه نکرده است که من مخاطب با یک فضا و جریان جدید آشنا شوم و حال این جهان جدید را تجربه کنم.

* آقای جبلی به عنوان رئیس صداوسیما باید برای مدیران خودش این قضیه را مشخص کند که رسانه وسیع و گسترده‌ای مانند تلویزیون با یک سایت اینترنتی با مخاطبان محدود بسیار فرق دارد.

* این پرسش‌ها از تلویزیونی که صفر تا صد آن از پول بیت المال است ضروری است. هر چقدر هم مدیران تلویزیون بگویند که به این دلیل و آن دلیل چنین شد و چنان نشد، قابل قبول نیست. در این حیطه به جای بهانه و عذز آوردن فقط عملکرد است که می‌تواند پاسخگو باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سلبریتی منفعت طلب، هر چه کمتر بهتر

    • ناشناس

      میگن وقتی ننه نبود باید بازن بابا ساخت! مهران رجبی هم مینطور

    • ناشناس

      نون به نرخ روز می خوره سران

    • مهران رجبی خوب و دوست داشتنی از مجری های مستعفی بمراتب بهتره !

    • میدونم استاد جنگ روانی هستین ولی ما که تلویزیون می بینیم باید قضاوت کنیم نه شما که شب و روزتون پای ماهواره و ایران اینترنشنال می گذره پس لطفا الکی جو ندید مهران رجبی از مجری های نا کارامدی که به امیدی روزنه ای برای گرفتن تابعیت کشورهای عربی استعفا دادن بمراتب بهتره

    • بدبخت

      آدم عاقل حاضر به همکاری با صدا وسیما نیست

    • ناشناس

      از بچه های خنده بازار،استفاده کنید،منتخبین استندآپ خندوانه هم عالی هستن!!!!!

    • ناشناس

      واقعا بازیچه حرفه ای هستی

    • ناشناس

      یک مجری وطن دوست بهتر از هزار مجری بی وطن.

    • ناشناس

      هیچم خوب نیس

    • ناشناس

      مهران رجبی عالی است تا کور شود هر آنکه نتواند دید

    • ناشناس

      دستمزد چاپلوسی خودش را میگیرد:

    • ناشناس

      دمه مهران رجبی گرم...

    • ناشناس

      به پای هم پیر بشید:

    • ناصر صورت قشقایی

      مهران اینجا مهران اونجا فقط کافی هست دستت را دراز کنی پیگیری وای آقای کارگردان مهران اینجا چه میکنه

    • ناشناس

      یک مرد جنگی به از هزاران فرد وطن فروش

    • ناشناس

      برنامه اش هیچ به درد نمی خوره به درد عمش می خوره صدا سیما هم همین طور حیف از پولی که خرج صدا وسیما میشه حیف نون جمع کنید برید با این برنامه بی مزه به درد بچه های ۱ ساله می خوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج