جاباما
۱۲۷۶۹۲۷
۵۹۵۳
۵۹۵۳
پ

کمربندها را برای پرداخت مالیات بیشتر ببندید

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس دولت‌ها تا ۱۵ آذر ماه مهلت دارند که لایحه بودجه سال بعد را به مجلس تقدیم کنند اما بدقولی در این مورد بارها از سوی دولت‌های مختلف دیده شده.

هفت صبح: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس دولت‌ها تا ۱۵ آذر ماه مهلت دارند که لایحه بودجه سال بعد را به مجلس تقدیم کنند اما بدقولی در این مورد بارها از سوی دولت‌های مختلف دیده شده.

دولت سیزدهم با تاخیر قابل توجهی دیروز لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس داد و بالاخره انتظار رسانه‌ها برای سر در آوردن از نقشه‌های دولت برای سال آینده به سر رسید. به محض منتشر شدن متن کامل لایحه بودجه خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شروع به اشاره به نکته‌های مهم آن کردند.

لازم است بدانید لایحه تازه به دست نماینده‌ها رسیده و کار آنها برای بررسی و تصمیم در مورد آن شروع شده است.

کمربندها را برای پرداخت مالیات بیشتر ببندید

 از اینجا به بعد نماینده‌ها شروع به چکش کاری بودجه می‌کنند و احتمال اینکه بخش‌هایی از آن تغییر کند اصلا کم نیست حتی در مواردی مجلس به کلیات لایحه بودجه هم رای نمی‌دهد و دولت را مجبور می‌کند در کلیات هم تجدیدنظر کند

اینطور که دولت سیزدهم تصمیم گرفته قرار است درآمدهای مالیاتی در سال آینده افزایش ۵۹ درصدی داشته باشد و منابع حاصل از مالیات به بیش از ۸۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. جزئی‌تر اینکه سال آینده مالیات بر درآمد ۴۵درصد بیشتر می‌شود.

بخش زیادی از این درآمد را اما قرار است اشخاص حقوقی یعنی صاحبان کسب‌وکارها پرداخت کنند به این صورت که سهم مالیات اشخاص حقوقی در لایحه بودجه سال آینده ۲۹۶هزار میلیارد تومان است که درمقایسه با سال جاری که ۱۳۳هزار میلیارد تومان بوده،۱۲۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

 میزان مالیات بر ثروت هم در لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزار میلیارد تومان مرقوم شده در حالی که این رقم امسال ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج