۱۲۷۷۳۳۳
۱۴۵۷
۱۴۵۷
پ

کمک ۲۰۰۰ پوندی دولت چین برای فرار از فاجعه

والدین در چین یک کمک ۲,۰۰۰ پوندی از طرف دولت دریافت خواهند کرد تا فرزندان بیشتری داشته باشند، تلاشی آشکار از طرف دولت چین برای متوقف کردن کاهش جمعیت در این کشور.

روزیاتو: والدین در چین یک کمک ۲,۰۰۰ پوندی از طرف دولت دریافت خواهند کرد تا فرزندان بیشتری داشته باشند، تلاشی آشکار از طرف دولت چین برای متوقف کردن کاهش جمعیت در این کشور.

در شرایطی که چین با تاثیرات فاجعه بار سیاست تک فرزندی روبرو می شود، ۱۷.۷ میلیون ساکن شهر شنژن برای شروع یک خانواده، کمک مالی دریافت می کنند. بر اساس این طرح، والدین برای داشتن یک فرزند ۹۰۰ پوند دریافت خواهند کرد و در ادامه نیز برای فرزندان دوم و سوم به ترتیب ۱,۳۰۰ و ۲,۳۰۰ پوند کمک مالی می گیرند.

کمک 2000 پوندی دولت چین برای فرار از فاجعه

این کمک مالی تا زمانی که هر فرزند سه ساله می شود ادامه خواهد داشت. این شهر جنوبی که روزگاری بالاترین نرخ زاد و ولد را در چین داشت، بعد از اجرای قانون تک فرزندی به یکی از شهرهای با کمترین نرخ زاد و ولد در چین تبدیل شده است. آمار دولتی چین نشان می دهد که تعداد نوزادان متولد شده در این شهر در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۷ بوده و به ۲۰۱,۳۰۰ نوزاد رسیده است. در شهر شرقی جینان، مقامات متحلی طرح هایی را برای کمک مالی ۷۳ پوندی برای تولد هر فرزند در سال جاری مطرح کرده اند، در صورتی که این تولدها مربوط به فرزندان دوم یا سوم خانواده باشد.

 

 

دولت محلی می گوید که این طرح باعث بهبود رشد جمعیت دراز مدت، متوازن خواهد شد. کارشناسان پیش از این به چین به خاطر رفتن به سمت فاجعه جمعیتی هشدار داده و برخی پیش بینی کرده اند که این کشور تا سال ۲۱۰۰ بیش از میلیارد از جمعیت خود را از دست خواهد داد. سیاست تک فرزندی چین در سال ۲۰۱۶ به شدت تغییر کرد و به زوجین اجازه داده شد دو فرزند داشته باشند و یک بار دیگر در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که داشتن سه فرزند نیز مجاز است. اما جمعیت چین همچنان رو به کاهش است در شرایطی که زوجین چینی عجله ای برای بچه دار شدن ندارند. و چین به زودی عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان که قرن ها در اختیار داشت را به هند واگذار خواهد کرد.

 

در جریان کنگره اخیر حزب کمونیست در سال گذشته، رییس جمهور شی جین پینگ گفت: «ما باید یک سیستم سیاستی برای حمایت از تولدها ایجاد کنیم و باید یک استراتژی ملی برای مقابله فعال با سالمندی جمعیت به اجرا دربیاوریم». کارشناسان هشدار داده اند که کاهش جمعیت چین می تواند ارتش این کشور را نیز درگیر کرده و برای حزب کمونیست فاجعه بار باشد. آکادمی علوم اجتماعی دانشگاه شانگهای پیش بینی کرده است که جمعیت چین می تواند از ۱.۴۴ میلیارد نفر به ۵۸۷ میلیون نفر کاهش یابد و نیمی از آن ها نیز بازنشسته خواهند بدو که بیش از پیش برای این کشور فاجعه بار خواهد بود.

چین اکنون به کشوری با جامعه موسوم به «۱-۲-۴» تبدیل شده است که در آن یک زوج کار می کنند تا نیازهای چهار والد و یک فرزند را برآورده سازد. کارشناسان می گویند که چین پیش از اینکه ثروتمند و قوی شود، پیر خواهد شد. کنت دنگ، استاد تاریخ اقتصاد بر این باور است که کاهش جمعیت و پیری آن قدرت حزب کمونیست را در چین تهدید می کند: «به طور خلاصه، ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت صنعتی-نظامی در ۲۰ سال گذشته به شدت وابسته به نیروی کار ارزان و بی توجه به حقوق بشر بوده است که هیچ کشوری نمی تواند با آن رقابت کند.

اگر نیروی کار چین به همان اندازه که از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته ادامه پیدا کند، حزب حاکم به زودی با بار سنگین یک جمعیت بدون تولید مواجه می شود که نقش اندکی در تولید ناخالص داخلی، صادرات، نیروهای نظامی و غیره چین دارند. تمام این ها نقش مهمی در اعتبار حاکمیت حزب کمونیست چین داشته اند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج