جاباما
۱۲۷۷۴۴۹
۲۳۸۲
۲۳۸۲
پ

انگلیس، دادستان کل کشور ایران را تحریم کرد

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد دادستان کل کشور ایران را در واکنش به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری که به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعات مخفی انگلیس اعدام، به فهرست تحریم‌های دولت لندن اضافه شد.

ایرنا: جیمز کلورلی روز شنبه در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه علیه ایران در توئیتی افزود که تحریم جدید انگلیس، «نشان دهنده انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری است.» وی ادعا کرد: دادستان کل، هسته اصلی استفاده ایران از مجازات اعدام است و ما رژیم را مسئول نقض وحشتناک حقوق بشر می‌دانیم.کلورلی پیش در توئیتی مدعی شده بود که اعدام اکبری به عنوان تبعه انگلیسی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه اعلام کرد: علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

 حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ یک میلیون و ۸۰۵‌هزار یورو، ۲۶۵ هزار پوند انگلیس و ۵۰ هزار دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج