۱۲۷۷۷۲۰
۲۰ نظر
۸۰۰۱
۲۰ نظر
۸۰۰۱
پ

حمایت سوختی ایران از لبنان در زمستان سخت ایران

در شرایطی که میزان برودت هوا در نقاط مختلف ایران، مردم کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده و حتی موجبات قطعی گاز در بسیاری از شهرها را فراهم کرده است؛ امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران روز گذشته، بیروت را با خبرهای دلگرم‌کنندی برای مردم این کشور در مورد امکان صادرات سوخت ایران به لبنان، ترک کرد. او روز جمعه و در جریان یک کنفرانس خبری در لبنان گفت: « هر زمان مقامات لبنانی آمادگی خودشان را برای دریافت سوخت اعلام کنند، آماده صادرات هستیم.»

همدلی- محسن رفیق: در شرایطی که میزان برودت هوا در نقاط مختلف ایران، مردم کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده و حتی موجبات قطعی گاز در بسیاری از شهرها را فراهم کرده است؛ امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران روز گذشته، بیروت را با خبرهای دلگرم‌کنندی برای مردم این کشور در مورد امکان صادرات سوخت ایران به لبنان، ترک کرد. او روز جمعه و در جریان یک کنفرانس خبری در لبنان گفت: « هر زمان مقامات لبنانی آمادگی خودشان را برای دریافت سوخت اعلام کنند، آماده صادرات هستیم.»

حمایت سوختی ایران از لبنان در زمستان سخت ایران

او ادامه داد: « در سفر قبلی به لبنان با مقامات این کشور در ارتباط با این موضوع گفت‌وگو و آمادگی خود را برای ارائه کمک به لبنان در این زمینه اعلام کردیم؛ در همین چارچوب هیئت فنی از لبنان به تهران آمد و جزئیات توافق صورت گرفته بین دو کشور در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.»

وزیر خارجه با بیان اینکه ما همچنان آمادگی داریم که در حوزه انرژی به حمایت خود از لبنان از دو جهت ادامه دهیم، تصریح کرد: «جهت اول کمک به تأمین سوخت در لبنان از مسیر توافق بین دو کشور و مسیر دوم انعقاد قرارداد با دولت لبنان برای ایجاد نیروگاه برق در بیروت و جنوب لبنان است.»

او همچنین در دیدار با جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، دانشگاهی و اجتماعی لبنان نیزگفت: « ما آمادگی داریم که در حوزه‌های اقتصادی و تجاری از جمله موضوع انرژی همکاری‌های دو کشور ایران و لبنان را تقویت کنیم، در ارتباط با موضوع ارسال سوخت از سوی ایران به لبنان نیز توافقاتی صورت گرفته و گفت‌وگوها در این ارتباط بین دو کشور ادامه دارد.

ما آمادگی داریم در صورت رفع برخی از موانع موجود نسبت به ارسال سوخت به لبنان اقدام کنیم.» امیرعبدالهیان تاکید کرد: « ما به همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود با لبنان از جمله در حوزه انرژی ادامه می‌دهیم و دوست لبنان در روزهای سخت باقی خواهیم ماند.»

دوست لبنان و عراق و سوریه در روزهای سخت و البته دومین ذخیره گازی جهان، این روزها اما خود نیازمند کمک است و با مشکل کمبود و قطعی گاز مواجه شده است. این در شرایطی است که به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران شده است.

این در شرایطی است که مسوولان ایرانی در تابستان و پاییز امسال از زمستان سخت اروپا سخن گفتند اما مشخصا برنامه‌ای برای زمستان سخت ایران و حل مشکل ناترازی گاز آن نداشتند. در همین حال، با وجود آنکه قطع گاز در ایران سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شده و بسیاری از کاربران به طعنه از آغاز زمستان سخت اروپا در شهرهای ایران سخن می‌گویند، با این‌حال وزیر خارجه ایران با پبشنهاد صادرات گاز و سوخت به کشورهای همسایه سفر می‌کند؛ امری اگر چه شاید لبخند گرمی را بر لب میزبانان چند ساعتی‌اش بنشاند اما بدون تردید تعجب مردم سرزمینش را بیشتر می‌کند.

امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در لبنان، تنها از امکان صادرات انرژی ایران به لبنان اشاره نکرده و با تایید صادرات برق به عراق نیز اضافه کرده است: « ما در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌کنیم و به زودی فاز نهایی نیروگاه برق ۳۰۰۰ مگاواتی بصره در جنوب عراق توسط متخصصان ایرانی راه اندازی می‌شود. ما آمادگی داریم این تجربه را در لبنان نیز تکرار کنیم. ما در همین شرایط تحریم نیز، برق و گاز به عراق صادر می‌کنیم و در همین چارچوب به برخی دیگر از کشورها نیز گاز صادر می‌کنیم و توافقاتی برای صادرات گاز ایران به یک کشور اروپایی نیز انجام شده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است دراین سرمای استخوان سوز این چه وعده ای است که به لبنان داده میشود

    • بی پول

      دو روز دیگه مثل ونزوئلا لبنان هم با ایران همون کارو می‌کنه دست وزیر درد نکنه که اصلاً مردم ایران براش اهمیت نداره

    • ناشناس

      کم کم فکر میکنم مستعمره عراق و لبنان و فلسطین هستیم

    • ناشناس

      اصلا مردم برن بمیرن

    • ایرانی

      اهای دنیا این درد را به کی بگیم

    • صادق

      چه کشوری در دنیا میشناسید که بیشتر از این که به فکر خودش باشه بفکر همسایه هاشه.هیچ کشوری جز ایران.درود بر شرفت ایرانی

    • میثم

      دیگه یقین پیدا کردبم که مسئولین ایرانی نیستن و دلشون اصلا به حال مردم ایران نمیسوزه

    • اسی

      مرحله ای فراتر از جنون ...
      مردم خودمون دارن یخ می زنن ما به اینایی که حتی آدم حسابمون نمی کنن باج میدیم

    • احمد قربانی

      شما که تقویت کننده دارین اول کشور خودتون رو تقویت کنید بعد لبنان رو ... بعد میگین مقصر رسانه های هستن که مردم رو تظاهرات به خیابون میارن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    • عباس‌خلفی

      شما.انژی‌ملکت‌تعمین‌کند.بعد.از.کشورهای‌دیگر‌بگو

    • ناشناس

      عجب

    • جوانمرد

      چاپلوسی و پابوسی

    • سامبار

      احسنت بر دیپلماسی آقای امیرعبدالهیان منابع ایران به هیج وجه متعلق به مردم نمک نشناس نیست

    • بدون نام

      چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه

    • ناشناس

      توقضیه مذاکرات و برام هیچ خبری نرساندی الان دایه مهربانترازمادر برا لبنان شدی خودمون کمبود گاز توزمستان داریمو هی مدرسه اداره تعطیل میکنید یا بعضی شهراگازشون قطع شده و صادر کنید ب ایناک واقعاباوجود شما ادم نیاز به دشمن نداره

    • ناشناس

      خوشبحال لبنانیاواسه ماکه کاری نمیکنن

    • ناشناس

      کلا میخاین ماها بریم لبنانی ها و عراقی ها بیان اینجا زندگی کنن؟ اینجوری در هزینه های رفت و آمدتون و انتقال سوخت هم صرفه جویی می شه.

    • ازادی

      نکنه این اقا اونجا جو گیر شده حس کرده وزیره لبنانه به مردمش قول داده البته اگه مثل قولایی باشه که به مردم ایران داده قولش باد هواست واگه عملی کنه خائن به مردم مظلوم ایران.

    • N.N

      توبیجاکردی

    • لنگ کثبف

      40 ساله پول مردم رو خرج مفت خورا کردن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج